I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Peeping Tom, nytt av Mike Patton! Checka!

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-05-30 19:23

Peeping Tom, nytt av Mike Patton! Checka!

Mike Patton, legendariska sångaren från Faith no more är ju lite känd för sina galet många sidoprojekt men massor av olika artister. Peeping Tom är inget undantag!

The initial 11-track Peeping Tom outing will feature a spate of underground and mainstream experimentalists, including Kid Koala; Odd Nosdam; Doseone and Jel of the Bay Area hip-hop collective Anticon; Dale Crover of the Melvins; Massive Attack; Gorillaz beat maestro Dan “The Automator” Nakamura; human beatbox Rahzel the Godfather of Noyze; Cypress Hill’s DJ Muggs; Amon Tobin; Brazilian chanteuse Bebel Gilberto; Brooklyn’s Dub Trio; DJ Disk of the Invisibl Skratch Piklz; Norah Jones and rapper Kool Keith.

Riktigt grym skiva! Patton är lite utav en gud för mig! Phantomas och Patton/Rahzel spelningarna på Roskilde förra året var något av årets höjdpunkter för mig!

Kan varmt rekomendera denna platta!

Peeping Tom @ myspace
där kan man lyssna på hela skivan.

info om Peeping Tom
där finns bla. livevideo till låten Mojo med Rahzel från Conan O Brian.

"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-05-30 20:50
Fasiken vad mäktigt! detta album måste införskaffas direkt...
"Get up, boy. I bet you can squeal. I bet you can squeal like a pig."

2006-05-30 21:21
den är hur fet som helst! :)
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-05-31 11:10
liveklippet är riktigt fett! Ljudet ligger ganska osynkat på min dator. Vet inte om det är klippet eller om min dator har något kefft codec.

Jävligt tight framträdande annars..

2006-05-31 17:44
Mojo är galet skön...

2006-06-01 01:29
saknar dock lite mera på Kill the dj, Massive attack och mike patton borde kunna göra bättre ifrån sig, alldeles för slätstruket och tråkigt, dessutom borde han skippat Getaway, den funkar inte alls överhuvudtaget, någonstans. Utgår främst från Patton som Fantomas ledgestalt, har inte varit lika insnöad på Faith No More, Mr bungle och de övriga banden... diggar Sucker med Norah Jones som fan, samt sista låten med Dub Trio.

2006-06-01 01:36
vilken låt medverkar förresten Dj Muggs på?

2006-06-02 11:05
Salvadåren P21: Mojo är ett av skivans bästa spår. =)

Ett annat tips för dem som gillar Mike Patton är att kolla in hans grupp Lovage (där även Dan the automator är medlem).
http://soundcloud.com/relicbeats

2006-06-04 20:32
Lovage är riktigt fet den också..

2006-06-04 20:36
feta feats.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-06-04 21:37
Har börjat lyssna nu :)
12.

2006-06-04 21:39
What, är patton med i lovage? Hade jag ingen anning om. Har dock inte lyssnat på skivan jag har (music to make love to your lady by) men det hade jag aldrig gissat.
12.

2006-06-04 21:43
Var Patton på conan o'brien nyligen? läste nåt om det på myspace.
12.

2006-06-05 16:31
j-adD P20

Lovage är ett Patton projekt som han knåpat ihop med Dan the Automator och nån tjej jag inte kommer ihåg namnet på.

Kolla på cv.org om du vill se Mojo med Razhel live på conan o'brien! =) Riktigt fett!

2006-06-05 16:34
just ja.

här är alla som körde på conan o'brien om ni undrade!

Mike Patton - Lead Vocals
Rahzel (Roots) - Beatbox
Imani Coppola - Backing Vocals/Violin
Dan the Automator - Mixing/Effects
Rob Swift (The X-ecutioners) - Turntables
Joel Hamilton (Book of Knots) - Guitar
Stuart Brooks (Dub Trio) - Bass
Joe Tomino (Dub Trio) - Drums

2006-06-05 16:46
Och j-adD P20 , du som är filmnörd borde kolla in Firecracker, en ny film med Mike Patton! :) Jag har inte sett den än då den inte verkar finnas på nätet och dvd releasen var nu i maj, 23, 2006. Måste fan beställa den!

www.cv.org

www.imdb.com

2006-06-05 16:47
rätt besviken på den skivan. mainstream.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2006-06-05 17:51
dundermannen F12

Ja det är väl mainstream för att vara Patton! Men det har han väl gått ut med i många många år nu när skivan har varit under produktion. Att det skulle bli en ny popskiva. Så det är väl ingen nyhet direkt. Och som sagt så är det väl mainstream för att vara Patton, men överdrivet mainstream är det inte.

2006-06-06 05:01
Nosferatu - ska checkas!

dundermannen - det är mer lättillgänligt än typ suspended animation men gillar man soft rolig hiphop-stil och gäster som dose one, norah jones, massive attach och amon tobin så lär man gilla det ändå. Typ jag. Jag tror jag kommer gilla det iaf, har bara lyssnat halvt en gång. Sjukt coola var dem på conan o'brien :)
12.

2006-06-07 01:43
Såg åxå Rhazel/patton på roskilde förra sommaren. Djävligt knarkigt men sjukt bra!
http://sagie.se

2006-06-08 11:58

The numbers are in. The self-titled debut from Peeping Tom sold 9,559 units in the U.S. for the week. That means the album debuted at #103, just missing the Top 100.

No new releases bowed in the top 100 slots of the Billboard 200. The closest contenders include Mike Patton's new project, Peeping Tom, entering with its self-titled Ipecac debut (No. 103, 10,000)