I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tipsa om black/death metal!

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-05-27 15:01

tipsa om black/death metal!

skriv gärna med gruppens bästa skiva(or) också!
jag kan väl börja med att rekommendera:

Anaal Nathrakh - The Codex Necro

genomond, primitiv black metal utan synthar. jävligt rå produktion också så det låter allmänt hårt :P

Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2006-05-27 16:48
Såklart:

Mayhem - De Mysteriis Dom sathanas

Men den är ju liksom given. Det är väl typ dn enda blackskivan jag lyssnar på. Den och Dark Funeral - Diabolus Interium.

Death:

Dismembmer
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2006-05-27 17:13
jo De Mysteriis Dom Sathanas är given.
tänkte mer på de album som inte har fått kultstatus..än :D

så att man kan bredda sin musiksmak lite grand
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2006-05-27 17:27
Opeth - Ghost reveries

Jajaja, den är väl också känd som fan.

Men det är ju iaf proggdöds typ. Jävligt grymt.
Just born to die

2006-05-27 17:32
Naglfar - Sheol
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2006-05-27 17:44
gut!

Amon Amarth - Faith of Norns

gillar vanligtvis inte folk som kutar runt och tjatar om vikingar, men den där skivan är faktiskt riktigt bra! skön stämning och tunga riff rakt igenom

2006-05-27 17:53
Entombeds "Death and roll" skivor är fan också bra.

Säkerligen deras gammla dödsskivor också, men jag har typ aldrig hört deras riktiga skivor.

Men Uprising är iaf bra.
Just born to die

2006-05-27 18:16
hade en mindre uppskattad konfrontation med Graveland...visade sig vara äcklig NSBM. nu kanske det är ganska självklart, men inga NSBM band tack!

2006-05-27 20:52
inget av dessa band ar nog dodsmetal...men job for a cowboy,number twelve looks like you,as i lay dying,vera lynne,stick to your guns,obskurity
hej.

2006-05-28 12:37
lyssnat igenom "Naglfar - Sheol" ett antal gånger nu och måste säga att jag är jävligt imponerad! :o

skön stämning som fan och sången går inte av för hackor, fler liknande tips?

2006-05-28 12:43
potatissuger P19

tyvärr har Jensa som sjunger på Sheol lämnat bandet, numera är det Olivius (han som growlar mörkt på I am Vengeance, typ i mitten av låten) som står för stämbandsmanglet. gillar du jensas sång kan du kolla in Ex Inferis och Diabolical (här är jens dock yngre och imo inte lika toppad på growlandet) samt jensas gamla soloprojekt Dead Silent Slumber
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2006-05-28 12:44
och ja, Sheol är mörk och stämningsfull, definitivt ett av mina favoritalbum all time, dessutom är den re-printad av Centurymedia så den går numera att köpa igen efter att ha varit utgången i nästan 2 år

2006-05-28 16:11
Mushroomhead är väl numetal?

husrtomhelst:

NILE!!!
Just born to die
DJ

2006-05-28 18:28
Defleshed gillar jag skarpt. Sedan har någon vänlig själ gett ut ett nygammalt tape med Helvete.
They´re not big in the game/
They´re finished/
Like a man trying to fit a flathead into a phillips

2006-05-28 18:36
Canniblal corpse
Dying Fetus
Aborted
Cryptopsy
Misery Index - Samma sångare som Dying fetus

Bästa Death banden, Ren death!
Hmja ?

2006-05-28 20:14
nasum är grindcore, men jag har alltid velat droppa de i någon tråd, och jag pallar inte vänta på en grindcore tråd, så jag kör här istället.
Just born to die

2006-05-29 23:52
faen...får skuldkänslor!

fick hem en skiva med det ukrainska bandet Drudkh..gillade den stämningsfulla musiken som fan. och sen när jag försöker att ta reda på mer om dem finner jag att de i själva verket är nationalister.

vad tycker ni, behöver man bry sig om den ideologiska delen av musiken? försöker att bara lyssna på den extremt välspelade musiken, även fast jag inte håller med dem om någonting de tycker..så jävla synd att bra musik ska förstöras av nationalistiska ideal :(

nu är iof inte Drudkh en grupp som står och skriker heil hitler, de ägnar mer tid åt att hylla den ukrainska naturen...dock så är de ändå nationalister...ARGH!!

2006-05-30 14:29
southis: jo, precis så som jag resonerat också. men får ändå lite ångest när jag lyssnar på sådana band..förstör musikupplevelsen en del :(

2006-05-30 18:17
Burzum/Varg är/var nazist, Euronymus stöttade bla gamla Albaniens diktatur, han hyllade pol pot och han älskade stalin.

Whatever?
Just born to die

2006-06-05 21:28
anorexia nervosa - le portail de la vierge och mother anorexia!

massivt motstånd mot behandlingshem.