I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-05-25 00:12

Mike Patton

Galen? Geni? Galet geni En genre i sig själv? Rockens egen clip-art gestalt? Ambivalismens förfader?

Det svänger ju i alla fall.

Vad har ni hört av Mike Pattons grejer, och vad tycker ni om dem? Jag har främst lyssnat på Fantômas "Suspended Animation" och Mr Bungles "Disco Volante". Eller främst och främst, har inte lyssnat in mig alls en på Mr. Patton. Men det låter mer intressant än mycket annat, fångade mitt öra direkt. Men det gör väl hans musik med de flesta, skillnaden är väl att alla kanske inte fortsätter lyssna :)

Pjuzz

12.

2006-05-25 00:35
Upptäckte nyss via wikipedia att han collabat en hel del med andra jag lyssnar på, så jag har faktiskt hört honom mycket ändå!
12.

2006-05-25 05:34
Faith No More - King for a day, fool for a lifetime låg väl i cd-spelaren ett par gånger när jag var yngre. Inget jag har fastnat för dock.
Still in the bridge

2006-05-25 12:03
vem är denne man?

2006-05-25 14:37
www.etl.hu

han är mannen hela dagen. jag vill kalla han ett geni.

2006-05-25 23:50
han har ett nytt projekt som kallas peeping tom på gång
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-25 23:56
Har bara hört det han gjort med Faith No More... åhh älskar hans röst och stil, ja hela han! Ska kolla upp alla hans senare projekt!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-05-31 23:43
lätt bäst med Mike Patton: The Dillinger Escape Plan - Come To Daddy
•pave paradise•

2006-06-01 07:59
Han var bara med i The Dillinger Escape Plan för EP:t "Irony Is A Dead Scene".
•pave paradise•

2006-06-01 15:28
j-adD P20

Checka Peeping tom!

The initial 11-track Peeping Tom outing will feature a spate of underground and mainstream experimentalists, including Kid Koala; Odd Nosdam; Doseone and Jel of the Bay Area hip-hop collective Anticon; Dale Crover of the Melvins; Massive Attack; Gorillaz beat maestro Dan “The Automator” Nakamura; human beatbox Rahzel the Godfather of Noyze; Cypress Hill’s DJ Muggs; Amon Tobin; Brazilian chanteuse Bebel Gilberto; Brooklyn’s Dub Trio; DJ Disk of the Invisibl Skratch Piklz; Norah Jones and rapper Kool Keith.

Finns en tråd om skivan!

Över fet platta! :)
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-06-01 15:40
Nosferatu - jo jag har skaffat den men inte lyssnat än. Bara att dose one, odd nosdam och amon tobin är med är tillräckligt för mig.

Mike Patton var bara med på irony is a dead scene-epn eftersom dillinger escape plan inte hade nån sångare för tillfället och tourade tillsammans med fantomas. DEP är väl inne på sin tredje sångare nu.
12.

2006-06-01 17:55
j-adD P20

har du checkat liveshowen från Conan o Brian?

Jääävligt grymt! Inte missa!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-06-01 18:02
Mr Bungle, Faith no More, Fantomas, Tomahawk, Peeping Tom, plus mängder av annat och hans egna skivbolag ipecac som bland annat släpper Isis, Dälek, Melvins, Ennio Morricone och kid606. Klart han är ett geni. En gång skulle han bevisa att dagens spektatkulära artister var mesar, så han kissade i sin sko och drack det.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2006-06-01 18:30

När Mr Bungle hade beef med "Red Hot.." Så vägrade "Red Hot.." att spela på samma festival som Bungle. Självklart blev Bungle tvugna att ställa in på arrangörerna inte ville att "Red Hot.." skulle skippa festivalen.

Mr Bungle gjorde då en sjuk hämdaktion på en annan spelning och spelade enbart ploj "Red Hot.." låtar extremt dåligt och gjorde narr av dom totalt, nakna med strumpor på kuken.

Har inge källa på detta men vad jag vet så är det sant! :)

2006-06-01 18:35

Next, they reignited a personal feud between Kiedis and Mr. Bungle singer Mike Patton by refusing to play a series of European concerts with Bungle. Patton responded with a "tribute" show for the Peppers, where Bungle mocked their stage moves, faked shooting up heroin, and imitated Kiedis' comments about Patton.

källa

2006-06-02 11:03
Peeping tom-skivan är rätt nice.
Schysst mix av olika stilar hårdrock/hiphop/triphop/dub etc.
Nice att han fått med Amon Tobin och Kid koala samt det lite oväntade samarbetet med Norah Jones.
Helt klart en skiva folk bör kolla in.
http://soundcloud.com/relicbeats