I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-05-23 00:09

Ny Musik

Jag vill gärna ha lite tips på lite musik, gärna i stil med The Smiths, Death Cab For Cutie,Belle & Sebastian,Etc.

”... hittas Git strypt och instoppad i ett kylskåp i Pelles lägenhet. Polisen misstänker självmord”

2006-05-23 00:31
The Decemberists
Josh Rouse
Songs: Ohia
Built to Spill
The Shins

tror att du kommer att tycka om de här banden.
Still in the bridge

2006-05-23 00:38
Schysst. tack ska du ha Clydisch
”... hittas Git strypt och instoppad i ett kylskåp i Pelles lägenhet. Polisen misstänker självmord”

2006-05-23 06:32
The Decemberists är så jääävla bra. Hurra för The Decemberists!

---

Om man ändå talar om Built To Spill, The Shins och Death Cab... så ligger ju Pavement (Stephen Malmkus) och Rilo Kiley nära. Och då började i vilket fall jag att tänka på Yo La Tengo. Och då börjar man ju tänka på band som kanske Modest Mouse och Hot Hot Heat, eller på Arcade Fire och därmed Wolf Parade. När jag ändå är inne och kladdar i det här sidospåret tänkte jag kort också nämna Neko Case, och då börjar vi närma oss Wilco och Lambchop och sånt, och då vet man ju inte vart man hamnar.
Och just ja, Architecture in Helsinki är typ hur bra som helst.

Därför utforskar vi istället spåret Belle and Sebastian, där jag vill nämna The Field Mice, The Go-Betweens och senare Camera Obscura och... The Pastels? Tänkte jag rätt nu?

Och så: The Concretes, Heikki, Niccokick, Franke, Broder Daniel, First Floor Power och Vapnet kanske också skulle smaka.

2006-05-23 12:09
Clap your hands say yeah!
Laakso
The Postal Service

Aldrig fel
Still in the bridge

2006-05-23 12:21
Jag vet inte har aldrig direkt gillat Broder Daniel, men dom andra banden verkar lovande :) Postal service har jag redan kollat in, grymt bra.

2006-05-23 12:27
iron & wine
the elected
calexio

2006-05-23 20:41
Emelpee

Jag vägrar acceptera att Sibiria skulle vara bättre än Vapnet, om än fortfarande värda att nämna.

Sounds Like Violence har jag dock inte hört. :O

2006-05-24 10:11
The OWLS , the owls the owls
/Detta meddelande sponsrades av: Testify. Ditt finger i ögat

2006-05-25 16:23
my morning jacket - Z kanske? kolla även in the arcade fire.