nationalistisk(?) innehållsrik(?)
Av en slump fick jag höra denna låt så jag kollade upp texten till den, (OCH NEJ JAG ÄR VARKEN RASIST,PATRIOT,NATIONALIST ELLER VAD NI NU VILL KALLA DET SÅ SKIPPA DET) Men när jag läste texten så fick jag upp ögonen för innehållet, förstår inte hur dom fått det så rikt som dom nu har fått. Och för att skapa en diskussion så undrar jag, vad anser ni denna text vara? Tycker den ser mer ut att hedra rudolf hess för att han vågade flyga till storbrittanien och förska mäkla fred med dom.. vad tycker ni, är den främlighets fientlig? ****** = censur, så ingen ska ta illa. Om ni vill veta vad som står där får ni själv söka upp det på eget bevåg. Tales of Honor by Final War He took the reins of power in 1933 The appointed deputy fuhrer of the N.S.D.A.P. This is the story of Rudolf Hess, a brave and loyal man He gave his life for his beliefs because he loved his land On that night of May 10th in 1941 He boarded an Me-110, for his mission had just begun Destination-Scotland, the Duke of Hamilton he must seek But what was to unfold from this emissary of peace? Chorus: ********* - Rudolf Hess, your legacy lives on Your courage and your honour keeps us marching strong ********* -Rudolf Hess, amongst the gods you lie You live on in Valhalla, 'cause true heroes never die Imprisoned, for his proposal of peace An attempt at White unity so the brother's war would cease Held as a private prisoner for the duration of the war Until October 1945 when the trial hit the floor Hess was found guilty of crimes against peace Sentenced to a life in hell for fighting for his beliefs For the next 40 years he'd rot in a Spandau cell 'Cause he tried to end the war, they sentenced him to hell (Repeat Chorus) (Guitar Solo) Now stripped of his identity and left to rot away No longer known as Rudolf Hess, Number 7 is his name Until in 1987 on August 17th When Hess began his journey in to eternal sleep You're gone but not forgotten You live in our hearts and minds What you have done to save your race Sends chills down my spine Every year on the 17th we fly our flags up high And salute in remembrance A true martyr of our time (Repeat Chorus 2x) Moderatorer, tycker ni denna är kränkade ta bort den isf.
remember my name you'll be screaming it later!
kan även vara i feltråd men visste inte vars jag skulle lägga den, så ber om ursäkt om den hamnat fel..
remember my name<br>you'll be screaming it later!
Det är en hyllningslåt åt en naziledare? Vad annars?? Obs, här följer värdelsöt vetande: Spandaufängelset hade kapacitet för typ 680 fångar, men under tiden -45 till -87 så var mr Hess den enda fången på fängelset. Hursomhelst var texten ganska bra skriven, jag känner just nu sympati som fan för det jävla svinet. Usch, jag hatar nationalistisk och patriotisk musik, för de väcker känslor i mig som bör stängas in och låsass in i ett litet hörn långt nere i en källare.
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die
Fantalight jo jag vet det om spandau fängelset och håller med dig till 100% ang nationalistisk och patriotisk musik.. men om du sen läser början av andra versen Imprisoned, for his proposal of peace fänglsad för hans försök till att förmedla fred. Hitler kallar han sinnessjuk och internerades av Storbrittanien. och pga det så vet jag inte vars denna text ska hamna.. kom igen nu, få upp lite diskussion, skippa "DRA HÄR I FRÅN NAZI SVIN" .. era tankar om texten?
jag fattar typ inte. Jag är ingen expert på hess. Jag kan inte ens komma på vad han var ledare för just nu. Han ville säkert ha fred, men att alla vita ska alliera sig och isolera sig från icke-ariska eller nåt sånt. Jag vet inte.
kan berätta för alla exakt så ni förstår.
Rudolf Hess
Det är svårt att tro, men den 10 maj 1941, i ett viktigt skede av andra världskriget, flög vice-führer Rudolf Hess på eget bevåg till Skottland, enligt uppgift för att medla fred med hertigen av Hamilton. Källa: Discovery channel Den 10 maj 1941 flög Hess på egen hand i en Messerschmitt Bf 110 till Storbritannien för att där försöka mäkla fred med britterna. Händelsen inträffade en dryg månad före Operation Barbarossa, Nazitysklands anfall mot Sovjetunionen, en omständighet som kan ha föranlett Hess oväntade handlande. Han hoppade i fallskärm och landade på en bondes åker nära Eaglesham strax söder om Glasgow i Skottland. Efter att ha blivit omhändertagen av britterna, bad han att få tala med hertigen av Hamilton, vilken han hade brevväxlat med, samt premiärminister Churchill. Hess önskan negligerades, och i stället internerades han. Hess flyttades omkring mellan olika brittiska fängelser, bland annat Towern, fram till 1945. När Hitler fick kännedom om Hess flygning till Storbritannien, blev han ursinnig och uteslöt honom ur NSDAP och fråntog honom alla partiutmärkelser. Martin Bormann blev Hess efterträdare. Källa: sv.wikipedia.org
jaja, låten är nazistisk i vilket fall som helst. Hess var ju inte mindre nazist för att han ville ha fred?
1. Att som högt uppsatt i nazistpartiet droppa förbi i fiendenationen nr. 1 (eller 2 efter sovjet kanske), som inte var ett dugg intresserad av att medverka i något tredje rike, för att "mäkla fred" är A) Ädelt B) Ganska korkat C) Äkta tyskt vansinne
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nä sant, men varför hyllar dom inte Hitler då istället? En man som planerade attackerna flera år långt före han fick makten, som enligt mig var en av världens smartaste män men använde det på helt fel sätt. Och av det så är han enligt mig totalt rubbad i skallen för det han gjorde. Han var smart men ändå dum liksom Dom hyllar väl Hess här för han ville ha fred, att han tog sig modet att fara på eget bevåg och riskera sitt liv för att han ville ha fred och kanske tyckte att Hitler gjorde fel? nåja roligt att diskutera iaf och visst kan det vara som du säger och i största sannolikhet är det så som du säger om man kollar vilka andra låtar dom här har gjort. Men tyckte denna var ett undantag.
Vill bara höra era åsikter om texten för tycker det är intressant att läsa, + att jag är intresserad av andra världskriget också.
Men alltså, att mäkla fred med storbrittanien så att man har större chans att vinna kriget mot sovjet så att utrotningen av judar kan fortgå ostört är väl inte något bra hur man än vrider och vänder på det?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tror knappast att det är för hans fredmäklar försök som låten hyllar honom, utan snarare för vad the-dude påpekar... "An attempt at White unity so the brother's war would cease" - Känns som sång författaren ser det hela i ett lite annat ljus än vad du gör angående själva freden... "What you have done to save your race" - Mhmmm... Talar för sig självt tycker jag... Nu är inte jag någon expert på Hess heller, men vet att nazister hyllar honom som martyr, av vilken anledning vet jag inte, eftersom det enligt mig verkar som han förådde hela partiledningen. Hur som helst skulle jag utan tvekan stämpla låten som nazi/rasistisk... Speciellt eftersom det i sammanhanget figurerar ett gitarrsolo hahaha...
hess var väl knappast någon hjälte? han hoppades väl framförallt på att komma överrens med de brittiska aristokraterna (som vid det här laget inte hade nån egentlig makt längre, vilket han inte var medveten om) om att försöka övertala churchill att gå över på deras sida. om man kan kalla honom fredsivrare eller ej låter jag vara osagt, men det är den sista jag skulle vilja hylla. hess var väl också den enda person som hitler själv ansåg vara rent ut sagt galen och helst ville bli av med. fast min kunskap om gamla nazifrontfigurer är kanske inte vad den borde vara, så rätta mig gärna om jag har fel
http://www.kommandot.se/wp/
precis som DelendaCarthago P23 skrev.. Bara för att han var Hitlers sk. Kronprins och efter försöket till att skapa fred med SB så kallade hitler han Sinnessjuk.. ingen mer som har åsikter?
och att hitler främst ville ha bort han var efter försöket om att förmedla fred och om nu freden/ärendet var att storbrittanien skulle haka på tyskland i anfallet mot sovjet/polen tror jag inte hitler skulle sätta han i Spandaufängelset som han gjorde..
Skåneland P21 du kan ha rätt i det du skriver, men tror ingen riktigt vet den riktiga sanningen, för kollar man på internet står det olika anledningar på nästan varje sida så man vet ju inte vad man ska tro. för övrigt är det roligt att läsa de folk skriver + att tråden/kommentarerna håller en hög nivå. kul. Nån mer?
Vad är det för slags organisation?
haha förlåt, såg nu att det var en grupp, ber om ursäkt :)
upp.
okej,
leksingen menar det. men om ett svenskt band skulle göra det så kan jag lova att dom skulle få dom största rubrikerna i tidningen bla bla bla att dom är patriotiska. sinnes sjukt
Det är ju helt klart en rasistlåt, men det hade ni väl redan kommit överens om längre upp i tråden. Däremot vill jag veta hur folk ser på DAF - Der Mussolini? geh in die knie. wackle mit den hueften. klatsch in die haende. und tanz den mussolini. tanz den adolf hitler. beweg deinen hintern. und tanz den jesus christus. ;)
synd att man inte kan tyska haha! :D
Jag är varken särskilt insatt i WWII eller Hitler och hans hantlangare. Dock tycker jag att låten fortfarande är främlingsfientlig, för oavsett vad nu än Hess hade för intentioner med sin resa känns det klar att bandet i fråga gjort en egen tolkning, och det är denna tolkning som de hyllar. raderna: "An attempt at White unity so the brother's war would cease" "What you have done to save your race" tycker jag gör det ganska klart att bandet tolkade det som att Hess åkte till storbritanien för att mäkla fred med de vita så att de kunde fortsätta att kämpa mot dem som de inte ansåg "renrasiga" och det är detta de hyllar inte själva fredmäklandet i sig. Men detta är såklart bara hur jag uppfattar det