Trash musik såsom Punk, oi oi, hardcore m.m.
Tänkte fråga i en annan tråd men tänkte att det skulle sabba ämnet så jag startade en ny tråd. Jag behöver tips på bra musik, musik jag fastnat för just nu är Dropkick murphys, Antiflag, NOFX, The Distillers, Flogging Molly, Sex pistols och Goldfinger. Ge lite tips på liknande musik!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Euhm några favoriter?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fan torch du och din lista som dödar alla trådar. kolla upp Down to nothing, ett straight edge-band som spelar hardcore, från usa. grymma som fan. såg de i söndags o är absolut något att rekomendera. grabbarna har precis släppt ett nytt album.
www.skitsystem.net tanka alla deras mp3or. Dock mycket brutalare skit ön det du droppade. Leftöver crack är också bra. Men jag har inte hört så mkt. Låter väl som om Darkthrone skulle spela in sin nya platta på ett soligt jamaica ungefär.
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die
At the drive-in är aldrig fel. Skivan Relationship of command är att rekommendera för att bekanta sig med gruppen. Någonslags "post-hardcore" klassas väl det som.
Still in the bridge
Against me, Mischief Brew, Leftover crack.. är dem första jag skulle tispa om..
eller jag bara skoja!
Chock Sparrer är värt att nämna också..
eller jag bara skoja!
Heppan, chock sparrer - riot squad är sweet, ska kolla dom andra, känner igen against me. Fantalight: Hade jag velat ha hardcore hade jag bett om det. Skicka hellre upp band med mindre prestige o mer melodiöst, fan punk, ska och hardcore handlar mer om prestige än vad rap gör, varenda lirare som snackar som att vet vad han pratar om har 40 highscore band listade på sin sida. Kolla bara på helgon, o jag trodde jag var insnöad innan..
Som redan sagt...combat 84,condemned 84 och section 5. Det är grymma grejer!
Templars - Phase II den skivan är helt förbaskat tokbra!
Moderator
2006-05-04 16:36
minor threat, teen idles, bad brains, black flag, circle jerks, misfits, minutemen lite gammal hardcore och tja misfits är ju mistfits.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Moderator
2006-05-04 16:50
det får stå för dig :P jag gillar dem som fan.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
GOOD CHARLOTTE!!! hohohohoh.
SLAGSMÅLSKLUBBEN!!!
WoooP!
dean dirg från tyskland BÄSTA SKITEN!
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
Minutemen var skitbra men passar inte in i detta sammanhang...
Against Me!, None More Black, Lawrence Arms, the Unseen, Lagwagon, Leftöver Crack, Choking Victim, Social Distortion med mera..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Heppan: soft o se nån lyssna på Mischief Brew. Hört Ghost Mice? Tänkte bara tipsa annars, de har några sverigespelningar i slutet av maj. Zenil: fixa Ignite - Our Darkest Days och nåt med Bigwig
Deftones - 7words (rekommenderat).
*snaark*
Against me o social distortion, var exakt det jag ville ha. Har inte hunnit lyssna på de andra än, men tack.
www.pandora.com
Zenil: om du just har upptäckt social distortion och against me! kan jag bara gratulera. Du har mycket go musik att hämta från dom 2 banden. med against me rekomenderar jag framör allt plattorna "reinventing axl rose" och "the eternal cowboy" samt tidiga demos och ep's.. social distortion har hur mycket som helst. "mommy's little monster" t ex.
Straw dogs och superyob är också väldigt bra.
Cheap imitations,britains burning,hope & glory är ju grymt härliga!
Flugswamp!!!
Pantera - Hostile
*snaark*
hmmm...Lifetime!!!
kolla in Western Addiction också..
nån som hört Rise Againsts nya då? Bra grejer, slår inte RPM dock.
har dom släppt ytterligare en ny? eller syftar du på "siren song of the counter culture"?
nej, en ny finns på nätet nu "the sufferer and the witness"
när släpps den då?
snart.. juni nån gång. säkert 06/06/06 som typ 500 andra skivor
skindread har jag bara hört en låt med, men den var cool. Typ hardcore/metal fast med toast sång och growl.
köp "None More Black - This Is Satire" förrästen! gört bara!