I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-05-02 18:00

Led Zeppelin(!!!)

Skulle någon kunna tipsa om Led Zeppelin låtar, där sångaren sjunger på samma/liknande sätt som på "Good times, bad times"?
Nån som vet?
Låter härligt som satan, just den rösten, tonen, stilen, gungen och allt det där! Finns det nåt liknande?

Eller annars, tipsa om andra artister, bara det låter likadant. behöver inte vara exakt.

Och nu passar jag även på att fråga om liknande musik som "Stealers wheel - Stuck in the middle with you".
Den låten är med i filmen "Reservoir dogs", och spelas då när en snut blir torterad.. ja, ja.. Nu vet ni vilken låt det är, men jag tror inte att någon vet nåt..??

Tack på förhand.. piss out whiggas!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-02 20:24
Hela första skivan håller han ju rätt samma standard. Men "How many more times" är ju rätt tung, känns som om han sjunger på rätt liknande sätt där också. Rätt ballt att dom slängt in den gammla bluesdängan "the hunter" mitt i också.

Deep Purple med Ian Gillian är ju åt samma håll sångmässigt.

Kenny Rogers - Just dropped in (To see What Condition My Condition Was In) är ju lite åt det hållet.. eller nej.. eller jo.. lyssna själv.
Omnia est Faeces

2006-05-03 13:44
Plant sjöng grymt bra fram till och med den tredje skivan (redan där börjar det låta sådär), sen blev han för gäll och pipig enligt mig. Vad gäller Deep Purple så lät Gillan bra fram t.om. made in japan, sen blev han nasal och rent av usel (lyssna på "Mary Long" på Who do we think... plattan, ryser av obehag)...

Free kanske skulle falla dig i smaken, "Fire and water" är väl deras kändaste lp..., grym sångare (Paul Rodgers) där...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-03 16:32
Tack så hemskt mycket, ska kolla upp allt det där.. kommer inte att hända på en dag, men jag ska kolla.
Tack! :-)

2006-05-03 20:38
Om du diggar Stuck in the middle with you ska du kolla in Eagles of death metal, dom har gjort cover på just den låten och har lite liknande stil.

2006-05-05 17:01
murflemski P19
tack!