I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dirty Pretty Things - Waterloo to anywhere

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-04-28 13:54

Dirty Pretty Things - Waterloo to anywhere

Nedrakningen har borjat, inte langt kvar till albumslappet..

Vad tror ni andra om albumet? Av de 2 latarna jag hort hittills sa kommer detta nog bli ett av 06s starkaste album.. latt.

Carl lar ju njuta nar kritiker rankar hans album langt over Babyshambles album..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-28 19:27
Albumet kommer definitivt gillas om man gillar t.ex singeln Bang Bang You´re dead. Finns inte mycket som skiljer kvaliten på den singeln från de resterande låtarna på albumet.
MYCKET gitarr . Albumet låter väldigt hårt och smutsrockigt. Inte sådär knarkrockigt som Babyshambles utan det låter väldigt musikaliskt proffsigt. Snygg musik, snygg sång men den förtjänar lite extra tid för det är ganska mycket av både musik och sång att smälta.
Flesta av låtarna är av den hårda Bang Bang you´re dead typen mer eller mindre och från första lyssningen blev mina favoriter "Gentry cove", "If you were wondering" & "Doctors & dealers" . Fast jag märker att ju mer tid jag lägger ner så växer allt.
Så Waterloo to anywhere + tid = fantastiskt !

Det skrevs att skivan skulle låta likt "Up the bracket" , jag håller med och jag älskar det. Jag hoppas den hyllas av kritiker men DTP kommer nog aldrig få den uppmärksamhet Babyshambles får. DTP låter bättre men Babyshambles låter roligare.

2006-04-29 00:05
När kommer det??!

2006-04-30 04:13
har bara hört Bang Bang You´re dead

men den är fet iaf :>

brittish rock (L)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-30 17:24
lyssnar på albumet nu hittils har jag gillat det. har haört att jack white från white stripes är med stämmer detta
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2006-05-01 20:36
Som någon skrev ovan: När släpps skivan?? Hoppas de kör en europa-turné efter släppet och kommer till Sverige!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-05-01 23:27
15 maj gäller för megastore och cdon.

Här var visst en artikel om DPT i DN . Orkade inte läsa men det var säkert skitbra.

2006-05-02 11:52
Later det som Up the bracket sa lar det vara hur bra som helst.

Har turnerat friskt i England i nan manad nu, saljer det bra kanske man vagar hoppas pa att de lirar nan festival i narheten av Sverige..

2006-05-02 21:39
kaos

Nej, det stämmer inte. Du tänker på The Raconteurs..
You love New York / But New York don't love you

2006-05-06 20:43
fantastisk skiva

2006-05-31 00:22
DPT verkar vara klara för Accelerator i sommar. Det har gått ut en Accelerator-annons i City där DPT skall ha stått med (har inte sett den själv då man bor i Gbg men det talas om detta på Lugers forum) Luger har inte bekräftat om det blir till alla tre dagarna, men då det är tomt i DPT's gigschema mellan 2-8 juli så är det kanske troligast att det blir i Gbg och Sthlm.

Hur som helst känns det så jävla kul att få se både Pete och Carl i Sverige med mindre än tre veckors mellanrum!

2006-05-31 09:15
Sjukt bra platta.
New Zealand Why not?

2006-05-31 22:19
980406 P20

Vilka otroligt fantastiska nyheter du kommer med !!!'

2006-06-01 17:04
Hm. senaste släppet med nya band på Accelerator kom ju idag och DPT var inte med.

2006-06-01 22:40
Jättekonstigt. Har som sagt inte sett den sagda annonsen själv, men det verkade ju många andra ha gjort. Samt att det var lucka i deras schema då. Det här känns inte alls bra!

2006-06-03 15:57
Hörde något om att de skulle komma senare i år istället?
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-06-04 12:48
Det verkar ändå som att det blir av! Från Sonic:

Enligt vad Sonic erfar förstärker Accelerator The Big One-turnén sin redan schyssta uppställning av namn med dels Jenny Lewis With The Watson Twins, dels Libertines-Carls nya band Dirty Pretty Things. Det är dock bara göteborgarna – den 5 juli – som är lyckliga nog att få ta del av båda två. Lewis syns även i Malmö den 3 juli, medan Dirty Pretty Things också kör i Stockholm den 6 juli. Vidare är Love Is All klara för alla tre datumen, vilket vi nog inte berättat tidigare.

2006-06-05 15:47
plattan är riktigt bra.

2006-06-13 00:29
Dirty Pretty Things kommer inte till Accelerator the Big One. Vi ville boka dem och hade en dialog med dem, men till slut visade det sig att de inte kunde komma. Av misstag gick några annonser ut med deras namn inkluderade. För detta ber vi om ursäkt.

jamen hor

2006-06-13 08:11
Bra, hade inte kunnat se dem på Accelerator! Men ryktet säger ju att de kommer senare i år! *håller tummarna*