I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-04-12 23:37

Swing it!

Har lyssnat en hel del på jazz dom senaste åren men har mer varit inne på lite lugnare jazz i stil med Oscar Peterson och Jan Johansson osv. Känner att jag måste få lite fart på tillvaron och söker därmed lite skön swingmusik. Har noll koll på denna genren och behöver lite hjälp på traven.

Så börja namedroppa allt ni kan så vore jag ytterst tacksam. :)

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2006-04-13 01:44
Joe Turner är väl lite åt det hållet.
eller, nää.. det är ju lite mer föregångare till rocken.. men hans shake, rattle and roll svänger ju på rätt bra.
Omnia est Faeces
Producent

2006-04-13 18:06
Anita O'day!

2006-04-14 20:13
Swingkids Soundtrack har några gryyyyyymmmaaa swinglåtar och det är riktig swing....

är det NeoSwing (Ny swingmusik som typ Atomic fireballs) du vill ha?

Eller den gamla hederliga stilen? Count Basie (grym swing legend, jag har träffat hans trummis en gång hur cool som helst.., Glenn Miller (lite för mkt jazz för min del).. etc...

Big Bad Voodoo Daddy...har några riktigt sköna swinglåtar

Cherry Poppin Daddies(Neoswing)

Royal Crown Revue dom är grymma som fan sett dom live 1 gång sweeet...

Brian Setzer är lite mer åt Boogie och rockabilly hållet men svänger riktigt bra också! också mkt mkt grymma live...

nåt sånt!
tut!

2006-04-19 18:30
MisguidedAngel P22

Föredrar nog älde swing är sällan mycket för nymodigheter. :)

Men tack för tipsen, känner igen en del av namnen där fast får kolla upp det lite bättre och se vad som faller mig i smaken. :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2006-04-19 18:42
Lyssna på låten Bei Mir Bist Du schön den svänger som fan...vissa versioner iallafall....grymt skön att swinga till
tut!