I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-04-05 15:46

Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium

Nästan bara en månad kvar nu tills årets skivsläpp!
Kungarna är tillbaka! har lyssnat på Dani California oavbrutet sen den kom i förrgår, denna platta lär va så sjukt tung! 8:e Maj ett datum att minnas!

Jockish @ B-vik

2006-04-06 01:26
Musik videon till dani california var sjukt bra. Låten också! Tror detta albumet kommer bli en av de bättre albumen med dem men de kan bli svårt att få de bättre än blood sugar sex magic.

2006-04-08 12:42
helvete vilken grym låt! ett jävla tryck!
Jag har Focus mot toppen som Colin McRae i VM-rallyt!

2006-04-08 13:07
Jag har höga förväntningar på denna skiva. Tydligen ska den vara mycket varierande rent stilmässigt.

Skön låt också, visste inte att de släppt en singel.

2006-04-11 11:46
Vi är nog så bortskämda med bra Peppers-låtar att om de släpper en bra låt(något sämre än hitsen) så märker vi inte det ..

Singeln är inte släppt än, men dom har ju lagt ut både låten att lyssna på och videon på hemsidan

Videon:

streamos.wbr.com
Jockish @ B-vik

2006-05-04 22:48
skivan är underbar. lite för lugn. men dom gör så satans bra låtar...favoriten är snow
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-04 22:50
näää är den lugn.... dom kan nog iaf inte misslyckas med en endaste låt..allt som gör är bra..och bassisten är ju en gud

2006-05-04 23:09
det är snarare John (gitarristen) som är gud. han är mest produktiv och har mest banbrytande ideer..han har för övrigs skrivit hälften av alla låtarna på albumet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-04 23:16
Jag gissar på att Flea skrivit den andra hälften. Men jag håller med dig. Frusciante är en gud.

2006-05-05 00:23
Hump De Bump borde ha varit första singel istället för den där skitlåten de har valt nu :D

2006-05-05 09:58
Hump de Bump är min favorit för tillfället faktiskt och jag håller med om att den borde varit första singel. Dani California är väl lite mer som by the way och skivbolagsfolket ville väl ha en lite bredare låt som gick hem hos fler

NoBoundaries: Vill du bli kompis med mej? Skicka ett pm så kan vi vältra oss i nördighet kring JF, min personliga gud!

Och jag antar att de har använt samma låtskrivningssätt som tidigare på den här skivan, dvs att jama, och då blir det ju snarare så att de skriver 50-50 av varje låt...Så jag har uppfattat det iaf.

Och till slut vill jag höra vad ni tycker om min idé:
Om de hade spelat in en "ny" bssm, så hade den låtit så här, eftersom de har utvecklats som band och det inte finns en chans i världen att dom skulle kunna göra den skivan igen. Men de har skrivit låtar som liknar dom på bssm, och de har absolut samma energi (och samma känsla i basen som mycket på californication (hump de bump/around the world)). De har utvecklats, men både framåt (mot pop och harmoniska körer och allt det där som JF har glidit in i) och bakåt (mot råheten och funken från bssm) samtidigt. FANTASTISKT!

förlåt för ett helt värdelöst planerat inlägg.. men dessa var mina idéer iaf.
"I think the mainstream sucks"
- John Frusciante

2006-05-05 12:14
Hootie hoo.

skivan trillar ner i min brevlåda idag, perfekt till helgens festande
Help me, Jesus! Help me, Tom Cruise! Tom Cruise, use your witchcraft to get the fire off me!

2006-05-07 21:50

Tycker skivan va riktigt bra!

Frusciante´s Solo grejer är ju så sinnessjukt bra....!!

2006-05-08 13:33
Inte ett jävla dåligt spår på skivan
Frusciante överträffar sig genom hela skivan. Han har stört mig tidvis men nu är det bara att ta av sig hatten för honom.
Grymt bra skiva helt enkelt :) Buy it.
Look with your own eyes - See with your own mind

2006-05-12 22:33
Skivan är helt underbar. tycker de är kul att funken kommer tilbaks. Sen till dom som tycker att de är många tråkiga låtar så kan jag bara säga att de växer. Man gillar dom mer och mer ju mer man lyssnar som de är med nöstan all musik. Skivan är iaf ett mästerverk. Dom har vuxit som musiker!

2006-05-13 00:17
Sämsta skiten jag hört allvarligt talat.
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?

2006-05-13 22:54
Jag tycker att deras lugna låtar är sjukt mkt bättre. Jag står inte alls ut med deras punk/funklåtar från typ BSSM.

Men Californication, Dani California (För den är iaf hyfsat lugn), Under the bridge och Otherside är jävligt grymma.
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2006-05-14 13:00
Måste på fullt allvar säga att jag är grymt besviken. Fyfan...men RHCP är RHCP, bättre än de flesta ändå..plus i kanten för gästinhoppet av Omar Rodriguez
•pave paradise•

2006-05-14 19:19
Jag ger min recension:
Hälften av låtarna på skivan är hur grymma som helst, resten är ännu bättre!!
Jockish @ B-vik

2006-05-14 22:47
Sjukt hur överskattat detta album är... dåligt som in i jävlabajshelvette i jämförelse med Californiacation

2006-05-14 23:13
Alltså tycker den va kass, ända bra var ju Dani California och Snow(hey oh). Samma tråkiga funkstil genom hela albumet.
Like hell yeah! Flock the seagulls on this mothafukka!

2006-05-15 10:28
wörd! inte äns värt att ladda ner olagligt från internet! tar bara onödig plats på datorn liksom!

2006-05-15 13:15
fan det ända dem sjunger om är sex, L.A och att ha sex i L.A jävla fyndigt.

2006-05-15 15:09
lhabia

Vilken/vilka låtar är Omar med på?

2006-05-18 19:56
Smeden: Han spelar solot i "Espeacially in Michigan".
•pave paradise•

2006-05-18 22:57
Jag tycker att ett BRA band är ett band som ständigt förnyar sig själva.
•pave paradise•

2006-05-18 23:01
Okej, de har haft typ två sound på över 20 år. Den senaste plattan skulle lika gärna ha kunnat släppts 1998. Säger inte att det nödvändigtvis är dåligt, och de var säkert nyskapande en gång i tiden. Frusciante är fortfarande cool dock.

2006-05-18 23:05
"Stadium Arcadium" tycker jag inte låter som någon annan skiva de släppt ändå. Det är inte lika galet, inte lika varierande, inte lika roligt längre men ändå bra mycket bättre än de mesta som kommer ut i år.
•pave paradise•

2006-05-19 23:43
lhabia

han e bara med på solot hoppas jag? inte "outro-slingan"? för den e så John den kan bli! och förövrigt det bästa jag nånsin hört!
Jockish @ B-vik

2006-05-20 10:24

2006-05-20 10:26
Jag älskar skivan.
maybe you might be more than just a one night lady<br>

2006-05-20 17:11
John Frusciante är coolare med The Mars Volta ;)
12.

2006-05-24 02:48
j-adD P20: John Frusciante är coolare med The Mars Volta ;)

jag är retarderad, utveckla please

2006-05-24 11:36
Sirmrdr P20

Frusciante droppar in ibland på The Mars Volta's studioalbum och drar ett gitarrsolo eller två. Vet inte om deras samarbete sträcker sig längre än så.

2006-05-25 16:20
rutten skiva. rhcp var rätt bra förr. idag finns så enormt mycket mer intressanta band. deras tid är förbi.