I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

morrisey - ringleader of the tormentors

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-03-29 21:43

morrisey - ringleader of the tormentors

Vad tycker folk?
Jag har inte hunnit lyssna igenom den särskillt väl än så länge.
Verkar stabil men inte så mycket mer.

Vet inte om jag kanske har en dålig/tidig verson. Men den låter ganska dåligt mixad måste jag säga. För starka vocals bla.

2006-03-29 23:11
en bra låt tycker jag - life is a pigsty, den är skön! fortfarande för tidigt att bestämma sig om skivan, men jag hade nog inte lyssnat om det inte var moz :)

fyra dagar kvar till hovet

2006-03-29 23:41
Bra skiva faktiskt, även om You Have Killed Me skiner så mycket starkare än allt annat att skivan känns som You Have Killed Me plus bihang (samma mönster som förra skivan alltså). At Last I Am Born är andra favorit, I Will See You In Far Off Places är så mäktig att det inte spelar någon roll om den är bra eller inte, och Life Is A Pigsty är också schysst precis som I'll Never Be Anybodys Hero Now och I Just Want To See The Boy Happy. Resten passerade lite förbi tycker jag.

2006-03-30 01:53
Eksem P23 : Håller nog med nästan fullt ut.
Även om inte förra skivan heller var en fullpoängare, så tycker jag ändå den hade mycket bättre drag. Var lite råare och roligare.
En av de sakerna jag ogillar mest med ringleader of the tormentors är den jävligt tråkiga studieorkestern(?) ibland verkar det nästan som det är gjort med synth och trummaskin rakt igenom. Fula samplingar aswell.

Blir nog tyvärr ingen skiva jag lyssnar mycket på, vilket jag faktiskt gjorde med den förra.

2006-03-30 02:00
Haha :)
Satt på you are the quarry bara för att jämföra, geez..
Ironiskt nog kommer jag antagligen lägga in den på ipoden istället för den nya :P Så jävla bra rakt igenom faktiskt.