I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Streets - The Hardest Way To Make an Easy Living

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-03-27 02:48

The Streets - The Hardest Way To Make an Easy Living

2 låtar kan vara dom bästa han gjort, resten va medelmåttiga...

peace

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-27 18:27
Ja, man blir ju lite ledsen när man tänker på den första och lyssnar på den här.

Tycker den var grymt tråkig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-27 19:08
har bara lysnat igenom halva, men det jag hört är klart bättre än "a grand dont come for free". inte bättre än första dock.

päronpung vilka var de två bästa låtarna?
Jag är bra - du är dålig.

2006-03-27 21:48
mycket bättre helhetsintryck än A Grand...

fast endå asså..
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence

2006-03-27 22:43
Never went to church och Hardest way to make an easy living är låtarna

2006-03-27 22:56
Va ? Va ? Vadå bättre än A grand don´t come for free. Stackars det albumet är ju så underskattat. Jag brukar inte jämföra men jag har som definitiv punkt när det gäller Mike Skinner att han är bra , han är brilijant och han ska kunna fixa till en "hur duktig kan en människa vara?" känsla.
Det enda som kom i närheten av den känslan på denna advance är ju "Never went to church".
Ja sen tackar jag för "All goes out the window" . Smörlåtar som jag har en enorm kärlek för och det fanns där.
Beatet på "War of the sexes" är fett fett men smörmannen kunde backat där. Han drar ner hypen som beatet för med sig.
Titelspåret var också nice.

NEJ ! Det är ju bara låtar som är bra och bra duger inte när det gäller honom. Det är låtar som man lyssnar på och gärna gör det men det är ju så lättsmält. Man vill ju kunna höra en "blinded by the lights", en "it´s too late" och aldrig riktigt fatta hur en låt kan vara så fantastisk.

Det är väl min spontana reaktion, det är ju en advance , mycket kan väl hända hoppas jag och så kan den ju växa och då ångrar att jag blottade min stora besvikelse.

2006-03-27 23:25
Alla Skinners skivor har växt som fan med tiden, jag tror inte att den senaste är något undantag.

The hardest way to make an easy livin!
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2006-03-28 00:29
Gör han en låt i klass med Turn the Page eller Blinded by the Lights är jag nöjd.

McShit:

Helt sant.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2006-03-28 00:32
Håller med refused!

Kommer det ens nånting i närheten av lika bra som turn the page... då... dååå... då är han bäst...
There are two kinds of people in this world, those who shut up... And those who should.

2006-03-28 00:34
men nu lyssnas albumet igenom iaf =)
There are two kinds of people in this world, those who shut up... And those who should.

2006-03-28 05:18
dom bästa streets låtarna e dom lugna i princip

2006-03-31 15:08
Spontan reaktion: Fät skiva! Men det återstår några timmars lyssnande innan jag vet hur den står sig mot de två tidigare.
-Är det din ananas?<br> -Nej, det är nån ananas.

2006-03-31 15:11
Riktigt tung platta, dock inte i klass med OPM, men helt klart godkänd. War of the Sexes är sämsta låten. Memento Mori, Pranging Out och Never Went to Church de bästa.
California, knows how to party!

2006-03-31 15:26
wtf, jag har inte hört skivan än. säg inte sådär!!
baeng

2006-04-01 02:29
Har lyssnat på skivan nu i ca 4 timmar och den bara växer och växer ... Two nations är en klar favvo låt ...
Du tappade en liter grädde....

2006-04-01 03:55
Two great european narcotics, alcohol and christianity...

"Never Went to church" är bara ... fantastisk !
Samplingen är bara ... fantastisk !
Det blir bara så fantastisk att detta album stigit från en liten besvikelse till sådärja nu börjas det !

"Two nations" har jag enorma problem med. Är det bara jag som tycker den är obekvämt jobbig ?

2006-04-01 10:54
första skivan är ju i en division för sig typ!

2006-04-01 11:36
Anaugh F18

Nej .. den är ju otrolig... lov it ...
Du tappade en liter grädde....

2006-04-04 09:30

Hm jag tycker inte det. Jag måste vara så jävla sepe och tycka "en mary j blige" på denna. Alltså att jag tyckte han var bättre när han verkade ha något djupare att vara ledsen över än att usa och england delar samma språk men är så olika blabla.

2006-04-04 11:35
When You Wasn't Famous är tvärgrym. Ryktet säger att den är riktad till en tjej i Pussycat Dolls?
California, knows how to party!

2006-04-04 12:36
Soopa-Fly

Yes, ryktena florerar. Andra sångerskor från helt betydelselösa grupper har också vart på tal. De är t.o.m så betydelselösa att jag inte minns vad det är för grupper det rör sig om.

Efter att ha hört singeln - When You Wasn't Famous - så var jag skeptisk och hade inga speciella förväntningar på plattan. Plattan som helhet är bättre än singeln men når aldrig upp till OPM och inte AGDCFM heller för den delen.

Den innehåller några guldkorn.

2006-04-04 13:51
hehe... "International super-whores: Pussycat Dolls!"
-Är det din ananas?<br> -Nej, det är nån ananas.

2006-04-04 14:25
han är riktigt keff, hoppas han aldrig klassas som uk rap, det är en skam i så fall
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-04-04 16:49
Edit till mitt förra inlägg: -M +F

2006-04-04 19:16
mayornas:

Han har ju aldrig klassats som UK hip hop, han har väl aldrig klassats som någonting egentligen vad jag vet..

2006-04-05 00:44
Pranging Out är jäääää

ä
ä
ä

ääävligt bra. Har inte lyssnat så mycket, har ingen annan som riktigt fastnat sådär ännu.

Men alltså, karln kan göra beats, den saken är klar.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2006-04-22 21:04
Vad är streets för genre egentligen? Jag vågar inte säga vad jag tror att det är, blev utskälld för ett tag sedan när jag sa att Green Day var punkrock.
chiquita bananas

2006-04-22 23:54
Snubben släppte nog en för bra debutplatta, för om man jämför så är denna rätt dålig. Prangin out och Never went to church funkar men resten är rätt kasst. Han kanske skulle satsa på The Beats och gästa låtar istället....
New Zealand Why not?

2006-04-23 02:10
åh kan inte nån berätta mer om pussy cat dolls-grejen? vem av dem vare?
baeng

2006-04-23 10:07
GREEN DAY = PUNKROCK!?!? ÄR DU DUM I HELA HUVET ELLER?!?!!!
Jag är bra - du är dålig.