I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Angels and Airwaves

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-03-21 18:43

Angels and Airwaves

Ok, så jag skapar den första officiella tråden om Angels And Airwaves. För er som inte vet vilka det är så består bandet av Tom DeLonge(Blink 182), Ryan Sinn(The Distillers), David Kennedy(Box Car Racer) & Atom Willard (Rockets From The Crypt, The Offspring)

Tom DeLonge har länge snackat om hur stort detta bandet ska bli:
DeLonge personally claims that his new project will be "the best music made in decades" as well as being "much more powerful, emotional and melodic than Box Car Racer and blink put together."

"It sounds like it has the conceptual depth of Pink Floyd, the anthemic architecture of U2 but with Tom from blink writing all the melodies. All the songs are very cinematic, anthemic and epic-sounding. The music sounds angelic. Every song gives you the chills and you feel like you want to cry but you're conquering the world at the same time. It sounds like stadium rock done by a band that's meant to be the absolute biggest band in the world."

Nu har vi äntligen fått höra smakprov, och det låter lovande tycker jag. Lyssna och bedöm själva:

It Hurts(Snippet)

The Gift

A Little's Enough

The Adventure

officiella hemsidan

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.