I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Världens bästa album - M.J Dangerous!!!

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-03-14 04:18

Världens bästa album - M.J Dangerous!!!

Den första skivan jag självmant satte på när jag var typ 6.
så de kan ha nått med att jag växte upp med den skivan att göra,
men jag kan inte komma på många andra skivor som har enbart sånna bra låtar rakt igenom.... jag tycker den e helt fantastiskt!

Ingen lär ju ha missat att lyssna på den, även om ni inte är Michael Jackson fans så ber jag er lyssna och uppskatta den. Det är otrolig musik!

Ibland tycker jag Michael e så bra att jag måste åka till neverland och försöka förklara personligen hur jävla störd han är...
jag får rysningar gott folk...... fyfan!

2006-03-14 04:19
PS. teddy riley levererar!!!

2006-03-14 09:26
yes, dangerous är sjukt bra. heal the world.
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2006-03-14 10:15
Halomi

Håller helt med! Jag räknar också Dangerous som världens bästa album. Will You Be There är ju inget annat än magisk, Who Is It likaså. Även framsidan är en upplevelse i sig.

Jag har alla Michaels skivor i dom special editions som släpptes för fyra fem år sedan. Alla nadra album kom kryddade med intervjuer och extra material, synd som fan att inte Dangerous gjorde det...
Wahajet slemmi

2006-03-14 11:46
minns när jag såg michael live i köpenhamn.

Det var hans Dangerous koncert.

Då va ja jätteliten men jag minns det ändå! Iaf har jag minnesbilder.
Det var mäktigt!

Bra LP yes.. vettefan om det är hans bästa dock.. kan vara så, vet inte riktigt va ju en 13-14 år sen som sagt hehe (eller nåt sånt)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-14 12:03
Finns en del grymma låtar på Dangerous, men som nån tidigare sagt så tycker även jag att Thriller och Off the wall är bäst. Då han gjorde den där disco/RnB aktiga musiken. Men smaken är ju som baken.

Fast Who is it, Black or white, Give in to me etc är ju riktigt bra låtar det oxo faktiskt. MJ har gjort en del riktiga hits, å en del beats som funkar än idag, även fast dom är så pass gammla. Beatet till "Who is it" är ju riktigt skönt.
Diggar även det mer rockaktiga soundet som är på t ex "Give in to me"
Först Jesus, sen:

Hiphop, Soul, musik!!

2006-03-14 15:00
vilken skiva ligger The Way U Make Me Feel?

övertung ju
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-14 15:25
just de ja

2006-03-14 21:55
Dangerous är väl upp i 30 miljoner sålda ex nu
Wahajet slemmi

2006-03-19 22:53
de e fan ruggigt mycket!!

2006-03-19 22:53
endå har han finansiella problems! iih!!

2006-03-20 10:51
Lite intressant ändå... Dangerous är uppe i 30 miljoner sålda ex.... Mike Oldfields Tubular Bells är uppe i över 20 miljoner sålda ex... Jackson spelar pop, Mike Oldfield spelar hyfsat krånglig oftast instrumental musik. Intressant :)
Bra skiva hur som helst! Men var är alla de sedvanliga Jackson-hyparna?
Look with your own eyes - See with your own mind

2006-03-20 11:39
Off the wall är min favoritskiva med Michael Jackson, Dangerous lider av Teddy Rileys "New jack swing"-produktioner som enligt Jakob inte åldrats så bra. När det begav sig gillade jag dock alltid Prince mer än Michael och det står jag fast vid även om Prince inte gjort mycket av värde sen 87. Nya skivan som kommer snart ska enligt rykten vara bra men det sa de om förra Prince-skivan också och den var inte mycket att hänga i julgranen...

2006-03-20 11:53
78 vinner Michael (79???). 82 borde ju Michael vinna eftersom "alla" gillar thriller men jag föredrar nog 1999 idag. 87 vinner Prince så det stänker om det-Sign o the times är ju helt enorm!!! 91 vette fan, varken Dangerous eller Diamonds&Pearls är några höjdarskivor... Grejen är ju att Prince släpper skivor i princip hela tiden så kvaliten blir ju lidande, min favorit är fö Parade från 86...