bästa soundtracket?
Jag måste då fan säga typ allt med ennio morricone. Bästa enligt mig är ju Godfathern theme med ennio och Nino rota. Så jävla grym låt. Droppa lite själva vetja :)
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die
john williams alla soundtrack och themes till filmer är oslagbara sen är mafia(spelet) soundtracket överfett också.. me alla swingjazz
mm precis...
Donnie Darko har ett grymt fint soundtrack. Friday Night Lights är grymt med, nästan alla låtar är av Explosions In The Sky.
•pave paradise•
SÖKARNA!!!!1
Every hiphoper has a heart of gold
jag gillar Neil Young's svajande gitarr genom "Dead Man".
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Copland höll jag faktist på att se nyss. Dvs för 5 timamr sen. Men jag blev avbruten. ska tänka på musiken när jag fortsätter se den :P
Donnie darkos är också fett. Alltså Michael andrews - Mad world.
De flesta låtarna på Eternal sunshine of the spotless mind och Vanilla sky soundtracken är nice.
Still in the bridge
Snatch har ett väldigt nice soundtrack
jo ennio morricones låtar e bra på t.ex. kill bill soundtracksen..gillar annars alla andra soundtracks till tarantinos filmer.
A
Konsertbesökare
2006-03-11 02:08
Studio Ghiblis filmer, Joe Hisaishi är lätt en av de främsta nutida kompositörerna. Iaf om man måste avgränsa sig till just soundtracks :)
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.
håller med om Snatch. The big Lebowski har grym musik också.
Tuna? Tuna is worth NOTHING!
Måste nog säga Garden State
håller med om "oh brother where art thou".. ruskigt bra.
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Jag håller med om Garden state. Hittade den för några dagar sen, men gudars skymning vad fin den är.
Still in the bridge
It's hard out here for a pimp? :S
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
Ett anständigt liv är bra, Schindlers List också..
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!
Får instämma med Garden State... Lost in Translation har underbart skönt soundtrack också :) The Fifth Element bjudet på en del riktigt bra musik också!
Look with your own eyes - See with your own mind
Original Score: Reqiuem for a dream Sånt där bland soundtrack: en blandning av Office space och Friday
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence
mina favorit soundtrack är för tillfället: La Donna Invisible / Ennio Morricone Cannibal Holocaust / Riz Ortolani Barbarellla / Bob Crewe & Charles Fox Deep Throat Batman (Original TV Soundtrack Album) / Nelson Riddle och typ allt av Goblin.
och såklart 2001. Alltså themet.jag lovar att alla har hört den i nåt sammanhang, utan tt veta om vilken film de tär från.
oh brother where art thou som hundra redan sagt :) sen soundtracket till About a boy av Badly drawn boy e jävligt bra
Its better to die on your feet, than live a lifetime on yor knees
Cruel Intentions elle En djävulsk romans som den hette på svenska, Donnie Darko, Forrest Gump, A Cloockwork Orange för att nämna några
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Pretty in Pink en orgie i fantastisk 80-tals pop
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Danny Elfmans musik i diverse Tim Burton Filmer. Kalle och chokladfabriken , Corpse bride för att nämna några
De som talar vet ingenting de som vet är tysta.
är det inte mest Beethoven i Clockwork orange?
det är beethovens verk arrangerade av wendy carlos. fast bäst är 13 minuters versionen av timesteps.
Clockwork Orange, Pulp Fiction, Goodfellas, Advent Children, Full Metal Jacket, Snatch, Reservoir, Trigun.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
Snatch och Lock Stock & Two Smoking Barrels har underbara soundtracks!
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
willie hutch har gjort många bra soundtrack.
- U ain't really house, your love was never true
Garden state och Broken Flowers
snooze:: Danny Elfmans soundtracks är grymma! älskar även soundtracket till "Fear And loathing in Las Vegas"...
I try to stay uplifted so that bullshit can pass me
garden state about a boy chariots of fire
hej.
garden state!!
L'âge d'or était l'âge où l'or ne régnait pas
Håller med om att Garden States soundtrack e grymt! Gillar även Vanilla Skys.
whoa
angels nnting....soundtracket som sigur ros gjorde alla latar till.. aven soundtracket till filmen pi.. (pi=3.14 tecknet for det)
hej.
Vanilla sky har ett grymt soundtrack. Inte helt orimligt iom att Cameron Crowe fått plocka ihop det.
Always outnumbred. Never outgunned.
just ja, soundtracket till 2001 är ju inte orignal soundtrack. Huvud temat är ett sentida klassiskt verk av nån tysk om jag int eminns fel. Elvis spelade alltid den innan sina konserter på 70talet. det är egentligen bara två låter med i filmen, den och én lpt av Tchaikovsky tror jag det är. Sen är det ju med massa konstig musik/oljud också,
fuck yeah, terminator 2 :D
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"
Hangaround
2006-04-03 04:52
THE GARDEN STATE SOUNDTRACK ! HEEELT SINNES !
Hangaround
2006-04-03 04:54
För att inte nämna filmen. Annars är ju Scrubs Soundtrack också sådär kännslomässigt laddat.
punch-drunk love (eller vilken annan PTA-fil som helst), life aquatic (eller vilken annan wes anderson-film som helst), dead man och ghost dog (eller vilken annan jim jarmusch som helst). och kanske även napoleon dynamite.
A Mighty Wind OST.
K-LINE FUCKING ROCKSTAR
The big lebowski soundtracket är riktigt hett också!:)
pläääästics.
Red Hot Chili Peppers!
Jockish @ B-vik
oh brother where art thou och forrest gump är ju helt outstanding av dom jag har hört..
Anima Sola