I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-03-03 13:03

pop

i stil med
suburban kids
the postal service
loveninjas
im from barcelona
club 8
acid house kings

ja ni hajja, pop ala tjocka bågar och beatles frisyrer. indie pop rent av.

UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2006-03-03 13:34
Några band som skulle kunna falla dig i smaken:

Nixon
Sibiria
The Embassy
Tullycraft
Architecture in Helsinki
The Pastels
The Field Mice
Rilo Kiley
Jim Noir
Bright Eyes
Belle and Sebastian
Clap Your Hands Say Yeah!
Addo 602
Unarmed Enemies
Most Valubale Players
The Concretes
Heikki
Laakso
Actionbiker
Saint Etienne
Teen Anthems
Camera Obscura
Popsicle
Stephen Malmkus

2006-03-03 13:36
Josh Rouse
The Crash
Bright Eyes
Lasse Lindh
Tribeca
Still in the bridge

2006-03-03 13:36
ups, bright eyes var tydligen redan nämnd.
Still in the bridge

2006-03-03 13:42
gillar du The Postal Service kommer du säkert gilla Idiot Pilot. det är två grabbar från washington, samma två som snor skivor från butiken i High Fidelity.
•pave paradise•

2006-03-03 13:48
bästa skiva:
belle & sebastian - a century of fakers
den och albumen the boy with the arab strap och if you're feeling sinister är sjukt bra. kolla dom (och allt annat (nästan) med b&s). låten dress up in you från nya skivan the life pursuit är riktigt fin den med. om du bor i gbg/sthlm/malmö så kolla om det finns biljetter kvar till b&s i maj.
annars är magnetic fields - 69 love songs en skiva som många håller högt. och my favorite är ett band som du inte får missa
flaming lips är lite konstiga, men skivan the soft bulletin är svår inte gilla som attan.

ska fundera mer också.

2006-03-03 14:34
Att gå och se B&S är utteslutet, pga av åldern. Vilket äter mycket olika saker, men man får bita ihop, om ett år då jävlar.
KOLLA MIN PROFIL!

2006-03-04 01:36
Eksems guide till hur man hittar nya band utifrån favoriter:

Johan i SKWBN var tidigare med i Chloe. Ett av hand absoluta favoritband är The Embassy. Peter i SKWBN har också Springfactory. Springfactory ligger (låg?) på Bedroomrecordings där du också hittar SKWBN-liknande Agent Simple, och annat (som nya indie-älsklingen Nicolas Makelberge).

The Postal Service består av medlemmar från Rilo Kiley, Dntel, Figurine och Death Cab For Cutie. Postal Service ligger på SubPop som, tja, kolla in SubPop, liksom.

Acid House Kings och Club 8 har ju en gemensam medlem och Club 8 medlemmar från Poprace. På AHK's label Labrador ligger ju dina andra favvosar Loveninjas och SKWBN, och därmed en massa band du antagligen borde gilla (som kanske vars sångare tidigare hade Chasing Dorotea).

2006-03-04 13:34
Eksem du verkar ha koll på det här. Kan du ge tips på en bra pop skivaffär i STHLM?

CDON.COM har mycket, men det är alltid skönt att köpa skivor i hand i affär.

KOLLA MIN PROFIL!

2006-03-04 15:51
ehhhh fan eksem hinner alltid före mig.

2006-03-04 20:05
Jabtizemo

Det enda du behöver är Pet Sounds på Skånegatan. Om något är slut där, för det händer, så finns Record Hunter på St Eriksgatan, som också är toppen. Se till att bli medlem på Pet Sounds så du får rabatt.

2006-03-04 20:29
På Pet Sounds kan du köpa fanzinet Common People också.
Still in the bridge

2006-03-04 20:30
Eksem P23

Nice, var förövrig faktist på RecordHunter idag och införskaffa mif Im From Barcelonan nya ep. Redigt himmelsk.
KOLLA MIN PROFIL!