I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-02-15 19:57

Bröllopsmusik

Hej.Ska snart gifta mig och undrar om någon har tips på låtar som kan framföras i kyrkan. Vi är ute efter låtar på svenska och ska sjungas av en man/kille.
Det jag letar efter är alltså inte genuint löjliga låtar, typ "Älska mig"
Skulle vara tacksam för hjälp, vi kan inte komma på någonting.

Esox Lucius

2006-02-16 01:07
du ville ha svenska låtar .. men har du inga favorit låtar då? ni har ju kanske ett par gemensamma favoriter .. det är ju vad man brukar spela på bröllop ..

å va hade ni tänkt er för takt å sånt .. ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-16 08:59
Båda har massa favoritlåtar. Av alla möjliga slag. Problemet är bara att inga vi kan komma på verkar passa in. Takt, tempo etc spelar ingen större roll, eftersom det ska vara solo, men han som ska sjunga är egentligen bluessångare, så Celine Dion-stuket är inte riktigt aktuellt.

Har spenderat hela mitt liv med att aktivt älska musik, men nu plötsligt står det helt still.
Jag försöker tänka på musik jag gillar, men det enda är helt sinessjuka saker som Rage against the machine, Rammstein och allehanda hiphop.

Eftersom det är i kyrkan och en massa släktingar kommer att vara där får det inte vara för flippat, samtidigt vill man ju inte att det ska kännas fel för oss själva.

Hade nog hoppats på ett par tusen förslag från whoare, varav iallafall tjugo skulle vara tänkvärda.

Annars är det ju alltid så på whoa att om man blundar, lägger händerna på tangentbordet och ber info om det Tjetjenska valspunkbandet DÖJHFÄÖOFHDIUGGF så verkar alla ha stenkoll.
Kanske är så att Bröllopsmusik är lite för ocoolt.
Esox Lucius

2006-02-16 11:44
kan va att det är rätt fel målgrupp, e väll inte så många som gifter sej än så länge här på whoa ..

okej .. blues .. hmr .. jadu ja har ingen aning .. va svårare än ja trodde det här ..

vet bara att lars winnerbäck brukar kladda ihop rätt fina kärlekslåtar å sånt .. om en shysst sångare sjunger en sån i blues stil låter det nog rätt hett ..

du kan ju alltid fråga nån i en skivbutik .. dom ska fanimej veta ! haha .. lyca till!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-16 16:58
Tobbelito. Är inte det att jinxa hela äktenskapet?
Esox Lucius

2006-02-17 08:19
Kom igen! Bara ett vettigt tips! För Whoas ära?
Esox Lucius

2006-02-17 15:19
e väll bara å söka efter kärlekslåtar på dc .. lär du få upp en jävla massa samlingsalbum .. kanske du hittar en låt som faller dje i smaken ..

2006-02-17 15:59
haha, luktar dom illa lr ?

men okej .. sök på google .. ?
lr sök på ginza.se
kolla igenom textarkiven på letssingit.com
kolla nya låtar på deejaypromo.com
kolla alla möjliga radiostaioner du kan hitta ..
maila lugna favoriter å fråga ?

2006-02-17 16:14
haha.. men därifrån kanske det kommer ett vettigare svar än va som kommer upp på tråden .. :P

2006-02-17 18:47
Nåt med Lars Winnerbäck kanske? Eller Lisa Nilsson? Lisa Ekdahl?
"Shit's so thick you could stir it with a stick"

2006-02-18 01:29
Jag har fått nyttiga tips! Vad glad jag blir. Hade faktiskt gett upp hoppet. Tack ska ni ha. Kommer någon på nåt mer så...
Esox Lucius

2006-02-18 02:59
Uno sveningsson - andas genom mig, eller någoannan med honom kasnke... vild chansning är inte så inne i erat bröllop o.s.v med stuk, favoritlåtar. du förstår kanske
Hangaround

2006-02-18 03:46
Thorleifs - Alla underbara stunder.

Den sjung en snubbe på min mammas bröllop. Han spelade den bara på piano och gjorde den lite långsammare och sexigare i refrängerna ;)

'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2006-02-21 12:30
Om bröllopsmusik innefattas av STIM, måste en promille av Sveriges artister vara svinrika enbart på det. Vem är t ex Cecilia Wennersten?
Ändå tror jag att jag har hittat lite matnyttigheter.
Men fler tips är välkomna. Tack Tack
Esox Lucius

2006-02-21 12:59
derrick harriott - born to love you

har ni en tillräkligt bra vocalist ska han fan kunna klara av alla gamla rocksteady dängor.

2006-02-21 13:00
Bob Marley . Har ju gjort en hel del gött.

2006-02-21 13:14
and i love her - the wailing wailers

wages of love - the wailing wailers

är ju ett par fina rocksteady klassiker med bob marley eller vaför inte låten rocking steady som också är kanon med boban.

allt innan han fick rasta på hjärnan.

2006-02-21 18:23
Tobbelito.
Det är lugnt, jag ska gifta mig på Sveriges sydligaste plats och ingen från Stockholm kommer, så du kan kasta fram alla de bästa tipsen.
Esox Lucius

2006-02-21 18:27
http://www.ninagordon.com/audio/straight outtacompton.mp3

Inte? Nej?

2006-02-22 12:08
hahahahahaha, jävla gay..
Sajjkziii yaoooo

2006-02-22 17:06
DMX - x gonna give it 2 ya
work some magic