I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Grohl [Foofighters] cover på Stairway to heaven?

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-02-04 21:09

Grohl [Foofighters] cover på Stairway to heaven?

Första reaktionen var; vafan håller han på med, lol. Sen efter att ha tänkt lite förstod jag att det var skit kul, men också skitgrymt att han vill bjuda på sig själv lite, sånt som gör en till en artist, kanske var tänkt att vara kul trots allt. Nån som vet var det här gamla klippet kommer från och om det var menat att vara kul?

video.google.com

jag säger då det trummisens jäkla flin :P

"yes there ar two paths you can go by, but in the long run... the pepper..." :D

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-04 21:21
jag kan inte svara på din fråga men detta är från the late late show som kommer efter letterman i usa. cbs motsvarighet till conan.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-02-04 22:17
ASSÅ! Dave Grohl är en av de bästa, roligaste, mest begåvade människor som har levt

gaddamn va bra det där va...

visste ni förresten att Tenacious D's låt "Tribute" handlar om just "Stairway to heaven", The greatest song i the wohorld, yeah!
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence

2006-02-04 23:05
förövrigt är det kul att Rhetoric säger "kan itne svara på din fråga" och sen svarar på en av frågorna

den andra frågan, om det var menat att vara kul, är en gansak konstig fråga och väldigt svår att svara på
Moderator

2006-02-04 23:25
kan han sweet child också? jag är inte speciellt imponerad av att en musiker gillar musik och att spexa... dave har alltid slått mig som en sån där genomtrevlig kille i alla intervjuer jag läst och allt jag sett med honom. kul att han bjuder på sig själv! alldeles för många artister verkar inte älska musik och sina fans tillräckligt mycket. tror ni vi får se j.lo hacka sig igenom respect nångång? inte en chans i helvete... foo fighters är lite för trevliga för att jag ska va riktigt intresserad trots ett par plattor som var asbra...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-02-05 11:14
BurstMode P19

det är kanske därför de mitt i låten börjar spela stairways to heaven? Iallafall på min version.
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2006-02-05 17:03
fantaligh: låter väl ganska troligt, ja

2006-02-05 17:53
fantalight/BurstMode

Det finns ju två versioner, en som är tagen från tv-serien och en som är med på skivan. Versionen från tv-serien är den där de spelar stariway to heaven, i den andra gör de inte det.

2006-02-05 17:57
tv-serie?

2006-02-05 19:06
ja. de har gjort en serie ocksa

2006-02-05 19:13
ok, e den bra?

2006-02-05 21:59
jaja, den är skön. Jack Black är ju hur bra som helst och de spelar mycket roliga låtar, sasquatch till exempel.

Jag vet att detta är off-topic, men de som gillar tenacious d borde kolla in den här.
Får man alla avsnitt av serien, en trevlig konsert och lite annat smått och gott.
För att komma lite on-topic igen så spelar ju Grohl trummor på tenacious d's skiva och medverkar i videon till Tribute.

2006-02-05 22:32
juste, han är ju fan med i videon
ballt att han spelar trummor på skivan, hade jag ingen aning om