I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

för er som är sugna på black metal...

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-02-03 22:55

för er som är sugna på black metal...

kolla in
Promenia
har fått god kritik och spelar i samma anda som 1349

Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2006-02-03 23:24
nackskott på dåligt producerad black/dödsmetall.. jag pallar inte ens med produktionen på in flames första skiva, och samplern från detta bands mini-cd var ju bara rent hemsk.. och inte på det sättet som de vill att de ska vara hemskt
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2006-02-04 12:04
usch. Dåligt proddad death-black är ju endast dåligt. Jag kan inte ens lyssna på Black seeds of vengence med Nile. Men jag kan inte heller lyssna på Arch Enemy av samma anledning fast tvärtom :P
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2006-02-04 12:45
funkar men ta bort corpsepaint bilden, ser inte seriöst ut.

2006-02-04 12:56
Grishnackh P16

så jävla pretto!!! Och jag ÄLSKAR pretentiös musik!

Alltså Niles ljudbild är lite för "grötig" tycker jag. Det funkar ibland, men på flera ställen blir det liksom för mycket. Bara som ett muller. Det är säkert meningen att det ska vara så. Så då gillar jag mer typ Dismember som bryter av med sina NWOBMH slingor utan att bli poppiga.
Just born to die

2006-02-04 15:27
hmm. Alltså jag har sett dismember live en gång och då sög dom kuk. Men sedan har jag hört en låt som var fet. minns inte vad den hette. men jag gillade stieln på den och vad jag förstår så låter den ganska typiskt.

Just born to die

2006-02-04 15:29
jag menar Bergtatt - Et eeventyr i fem capitler. Temaskivor är alltid pretentiösa.
Just born to die

2006-02-07 00:29
Bästa Dismember-skivan är debuten "Like an everflowing stream" som efter Entombeds två första och Graves debut är den bästa svenska death-skivan nånsin...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-07 13:10
jakob

'är ine "Where ironcrosses grow" grym också? Och ang Entombed så har jag bara hört deras nyare skivor. Dvs deras typ Groove death n roll skivor :P Eller vafan man ska kalla det.
Just born to die

2006-02-07 21:55
fantalight:Har bara hört Iron Crosses i en affär och vad jag minns var den okej men "Like an everflowing stream" är RIKTIGT jävla bra... Kan ha att göra med att jag var ett stort metal fan när den släpptes vilket jag inte riktigt är längre men jag har svårt att tro att de gjort nåt bättre även rent objektivt, älskar "Sunlight-soundet" från tidigt 90-tal.

Vad gäller Entombed så menar jag "Left Hand Path" och "Clandestine". De skivorna är inte Death'roll eller grooviga men det fanns ändå en tydlig rock'n'roll/punk känsla redan då. Väldigt lite traditionella 80-tals hårdrockinfluenser och mer Stooges/Motörhead/Black Flag-känsla i riffen...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-07 23:11
snart släpper Repugnant ny platta = äntligen.
den är sjukt bra, köp köp köp!
pang på pungen i portugal