I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-01-28 13:20

Glad heavymetal?

finns det något sådant? Något band som har glada och positiva budskap i sina texter, musiken behöver inte vara i dur eller så,helst tvärtom. Jag har aldrig råkat på något sådant så jag skulle vara tacksam för tips!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-28 14:41
STRYPER!!!

To the hell with the devil \m/

hehe, Nej. Metal skall vara mörkt, dystert och elakt.
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2006-01-28 14:42
Glad musik = Lyssna på skatepunk
Inte glad musik = Lyssna på metal
Just born to die

2006-01-28 15:24
3 inches of blood, blir åtminstone jag glad utav

fantalight p15 --> Inte för att vara otrevlig men, det finns inget som heter "skatepunk". det är bara en dålig referens, till en viss sorts punk musik som ofta förknippas med skateboard kulturen. vilket är väldigt dåligt eftersom de flesta skatare inte ens tål den sortens musik. det är vad jag tycker om det iallafall. PS. metal kan vista vara glatt :)
?

2006-01-28 16:20
hehe. Jag vet. Men det kallas ändå skatepunk. Eller punkrock. Jag skiljer ganska mkt på punk och punkrock.

Men det handlade inte3 tråden om. Så vi skiter i det.
Just born to die

2006-01-28 17:38
Och millencollin.
Just born to die

2006-01-28 20:38
jo visst ska metal vara dystert och så men man tycker ju att nån skulle ha kommit på ide'n att lira glad heavy. men det enda jag själv kommer är såndär ultrakristen metal men det är inte riktigt det jag är ute efter.
3 inches of blood ska kollas upp. mer?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-28 22:51
Användarnamn

vadå skatepunk finns inte, klartsomfan det finns ^^

det är en av otaliga förgreningar till punken, om inte skatepunk funnits, vad är då Lagwagon, No Use For A Name, The Bouncing Souls, Goldfinger, NOFX och alla dom för sorts musik?

skatepunk
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2006-01-28 22:56
Jag kallar det gladpunk :) Man blir gald av det :)

Nuy hatar jag musik man blir glad av. Musik skall antingen vara vacker eller hatisk. Ibland lyckas man blanda. Det är bäst.
Just born to die

2006-01-28 23:45
fantalight P15

det låter sorgligt att tänka så haha ^^
det finns inget skönare än musik man blir glad av ju :)
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2006-01-29 00:35
"Skatepunk" finns inte. det heter punk. PUNKt slut.
?

2006-01-29 00:42
vadå, så det heter inte olika om det är en annan sorts musik?
tycker du att Lagwagon låter likadant som t.ex. The Clash?
nej, det finns en genre som heter Skatepunk, nuff said.

2006-01-29 11:08
Jag viker mig alldrig! HAHAHAHA.
PS; jag är helt galen, så passa dig innan jag skickar en osthyvel till okänd plats med hjälp av A-post.
?

2006-01-29 11:34
haha ojdå.

2006-01-29 16:45
Doktor_Humor P59

nu var the clash ett dåligt exempel eftersom Clash har mycket större likheter med skatepunk än vad te Sex Pistols har.
Just born to die

2006-01-29 17:04
Lyssna på Power Metal då, där har vi glad och mäktig heavy metal
My three year old son can do that, and I don't even have a son!

2006-01-29 19:59
fantalight P15

ja men det var bara ett exempel.

2006-01-29 20:23
Hatebreed, Throwdown, senare Biohazard, Blood For Blood, Death Before Dishonor...
Mycket glad musik =D
A Profound Hatred of Man

2006-01-30 03:57
Åttiotalets usla glam/sleaze/pudelscen var väldigt glad men kanske inte så mycket metal. Typ Ratt, Poison, Warrant, Cinderella, LA Guns, Quiet Riot och co.

2006-01-30 08:05
Iron maiden - Can I play with madness?

Textens första två stycken är möjligtvis positiva, slutklämmen lite ondare. Men låten låter överlag ganska glad i alla fall...
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2006-01-30 17:13
glam är inte såå metal nej. Iron maiden har en del mindre argsinta låtar, det funkar