I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Libertines - Cola Queen

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-01-22 02:14

The Libertines - Cola Queen

Har alltid undrat vem det är som sjunger, inte är det Pete eller Carl iaf, tänkte "Kanske é nån annan i bandet", men så fick jag höra att det fanns en annan grupp (typ under 80-talet) som hette The Libertines och det är de som gjort låten? Någon som kan ge mer info/bekräfta/dementera/whatever?

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-01-22 06:00
Inte hört låten ifråga men ifall "soundet" är mer 80tal så är det nog mycket möjligt att det är det andra bandet. Har googlat lite men inte hittat nått om de gamla Libertines.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-22 12:50
Det här verkar ju vara något:

www.thestudentroom.co.uk

2006-01-22 14:21
ModernDrunkard: Soundet låter som väldigt tidig Libertines, som det skulle vara någon form av demo-låt eller nåt, svårt att avgöra om det är just från 80-talet när det inte finns några synthar i bakgrunden hehe ;) Har inte heller hittat nån info om Libertines d.ä.

Eksem: Tack för länken; att döma från den så verkar det som om det fanns ett tidigare band med det namnet, så troligtvis är det de som har gjort låten.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-01-22 14:24
Som jag fattar det är det samma Libertines, men med lite andra medlemmar bara. Innan de kom nånvart liksom.

2006-01-22 14:30
Ja, det låter ju mer troligt. För det går väl inte att bara ta ett gammalt bands namn för att de inte lirar längre? Eller? I så fall ska jag skapa en grupp som heter Joy Division LOL

2006-01-22 14:42
Min grupp ska heta Michael Jackson.

Men vart var jag... jag antar att det finns vissa tidiga Libertines-demos som flyter runt som är inspelade med den tidigare laguppställningen, men vilka som ingick verkar svårare att ta reda på. Wikipedia bjöd på lite mer information om den saken:

Doherty and Barât formed the indie group The Libertines, sharing singing and songwriting duties in a bohemian social circle in London´s West End, Soho. They toured the small venue circuit of London pubs and bars, cinemas, artists' studios, and private homes for several years. Their lineup during this period changed frequently, at one point featuring future Razorlight frontman Johnny Borrell. Early Libertines were fronted by ex-model Steven "Scarborough Steve" Bedlow, who sang as well as played drums (Steve later also became the first frontman of Peter´s later band Babyshambles).

An early Libertines line-up, featuring Doherty (vocals/guitar), Carl Barât (vocals/guitar), John Hassell (bass), and Paul Dufour (AKA Mr. Razzcocks) (drums) recorded a demo called Legs 11 (c. 1999), which was never officially released. Their manager Banny Poostchi used that recording to broker a deal with record label Rough Trade in 2002, shortly prior to which Paul Dufour had left the band , so Gary Powell was then hired on drums.

2006-01-22 15:18
Eller varför inte Gary Glitter?

Oj då, en massa folk som kommit och gått verkar det som. Men de gamla Libs verkar röra sig om Carl och Pete iaf och inte andra helt främmande individer, så case closed for now antar jag? Tack för hjälpen!