Ska?
Någon som har tips på riktigt skön ska?
http://www.tweenerpie.blogspot.com
Producent
2006-01-21 22:46
fråga storpajsarn, han har stenkoll på ska
prince buster, skatalites, desmond dekker, laurel aitken bland annat
skriv ett mail till mig i stälet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tack för alla tips:) ska genast tanka.
http://www.tweenerpie.blogspot.com
nej! inte real big fish.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
real big fish är för ska musiken vad good charlotte och avril lavigne är för punken.
sen ska tråden ligga i reggae/dancehall om admin kan sin musik
dreggeltjobidohavabajs:vadå tanka ? köp istället ditt nöt från outer space. det vore iaf lite småsnällt ;)
ska-p e bra spanskt...
vueltaciiita
eskalators intrumentala låtar är utomordentliga. prova al mcpope är jagad. skaffa dig la vela puercas platta deskarado... det är dock på spanska, men fyyy fan vad bra det är! är det nån som vet hur mycket the specials egentligen har gjort? är det inte dom som fanns i typ ett år och sedan splittrades?
getup specials låg backom hela 2tone skivbolaget och släpte flera album även tidigare under namnet coventry automatics och senare specials aka m.m. eskalator här helt klart ett av sveriges bästa ska band, men ska-p och andra låsas band ger jag inte mycket för. som tur är har ska-p lagt ner fabriken.
Konsertbesökare
2006-01-25 22:23
derrick morgan är underbar..
I beat your dog cause he hit on my cat!
Catch 22 Reel Big Fish Streetlight Manifesto Skatalites The Skadows Ska-p The Specials
Anima Sola
Ska-p Catch 22 Reel Big Fish Streetlight Manifesto nej nej nej nej nej! och sluta nämna desa band i närheten av skatalitets och specials!
Lillefot F-1 ja det gäller alla band från 2tone eran och även det flästa inom reggae och ska musiken. man gör ofta skit mycket covers på varandra. det är väl det som för skans skull let till att många tänker på senare artister först än original banden efter som det är lättare att ha kommit i kontakt med 2 och 3 vågens ska. därför det känns döt när alla tipsar om skit band från 3vågen när storheterna som gjordes på 60talet ses förbi. där snakar vi riktiga musiker vilkas vikt för musikhistorien är omätbar. utan dem ingen reggae, ingen punk ingen dancehall ingen bob marley m.m. och kanske ingen hiphop häler för den delen. utan dem ingen dj kultur och det är det som oftas glöms bort när folk dropar skit som ska-p och real big fish vilket är crack skadade amerikaner som ser skamusiken som någon cirkus musik med distade gitarer.
and here we go again
storpajsarn nej vi gillar bajsska! typ less than jake och nofx! desmond dekker är tråkig. dö
när vart les than jake och nofx ska?
det är ju för fan inte ens i närheten det är bajs skejt punk och har lika mycket med ska att göra som linda rosing har med wagner att göra.
nej, men seriöst. du har så rätt, så rätt. dock tycker jag många andra och tredjevågsband är mycket duktiga. jag har nog lyssnat ut mycket av den gamla skan jag har och den har blivit lite dull på nåt höger eller vänster. därför finner jag skaband som la vela puerca som jag nämnde, vara lite intressantare.. det är ju för fan mer drag i dom än i the skatalites. smaksak, smaksak. men ska a la joe gibbs allstars - hijacked är det nog inte mycket som slår.
nofx för helvete, dom har skalåtar utav bara fan
tyvär fins det 453767678648758769698 gamal ska du inte har hört eller många andra för den delen då det ändast är släpt på gamla 7"or. det är det som är problemet sen är det inte en smak sak. skatalites är ska det är fan grundare av skiten. medans 3vågen skit band med tre akord och noll talang inte ens kan stava till det. det är ska och det andra är ja jag vet inte. ska är så långt i från tråkigt man kan komma. det är en upperlig form av storbands dans musik. medans saker som nofx här hemma på punk scenen och inte har ett skit med ska att göra. förstår inte ens varför vi diskuterar punk i den här tråden. fins vädligt bra ska band i dag som lirar ska (riktig ska) som även det är 3 vågen. som kalles kaviar, bangmatu, aspo m.m. och japanska band som ska flames och blue beat players. men band som real big fish och många andra spelar inte ens ska så vet inte varför det nämns. det amerikanska ska scene är överlag rätt patetiska om man inte ser till band som hepcats och slackers som faktist vet vad det syslar med.
ska vi dropa listor på artister så kör jag min gamla vanliga från tidigare trådar. det här folket lirar ska och inte någon flumig hubrid till retardo ska som man är lika intresant som att skita i bestiklådan. så skärpning nu och börja diskutera ska och inte miffo hybrider. är lika kul som jag skulle diskutera om markolio är gangster hiphop kung i det trådarna eller att sheebangs är gryma på punk. Baba Brooks Coxsone Dodd and the Soul Vendors Don Drummond Dreamletts Duke Reid Jiving Juniors Johnny Moore Justin Hinds and the Dominoes Lester Sterling Lord Brynner Lord Tanamo Millie Small Patsy Todd Raymond Harper Roland Alphonso Riots Roy Richards Sir Lord Comic Skatalites Theo Beckford Tommy McCook and the Supersonics Val Bennett Alton Ellis and the Flames Alvin Ranglin and G.G. All Stars Andy Capp Andy and Joey Bleechers Blues Busters Bob and Marcia Bob Marley and the Wailers Boris Gardiner Bunny Lee Busty Brown Byron Lee and the Dragonaires Cables Calypso Joe Carl Dawkins Carlton and the Shoes Cecile Campbell Clancy Eccles and the Dynamites Clancy Jones Clarendonians Count Matchuki Count Ossie Dave and Ansel Collins Delano Stewart Delroy Wilson Dermott Lynch Derrick Harriott and the Crystalites Derrick Morgan Desmond Dekker Drumbago and the Blenders Eric Donaldson Ethiopians Gaylads Gaylets George A Penny Glen Adams Harry J. All-Stars Heptones Hippy Boys Hopeton Lewis Jackie Edwards Jackie Mittoo Jamaicans Jimmy Cliff Joe Gibbs Joe Higgs Joe White John Holt and the Paragons Johnny Nash Junior Byles and the Versatiles Ken Boothe King Stitt Kingstonians King Tubby Lee Perry Leslie Kong Lloyd Charmers Lloyd Clarke Lloyd Parks and the Termites Lloyd Robinson Lord Creator Lyn Taitt Max Romeo Maytals Maytones Melodians Neville Hinds Owen Gray Pat Kelly Paulette Williams Phyllis Dillon Pioneers Prince Buster Pyramids Reggae Boys Rita Marley and the Soulettes Rudy Mills Rulers Shenley Duffus Silver Stars Silvertones Slickers Slim Smith and the Uniques Sound Dimension Soulmates Soul Sisters Stranger Cole Tartans Techniques Tennors Tony Tribe Untouchables Upsetters U-Roy Winston and George Winston Jarrett Winston Wright
det här problemet skulle inte ens uppstå om ska trådarna flytades till reggae forumet där det hör hemma.
Bibby & The Astronauts! soft som fan
varför inte nämna streetlight bland desmond t ex? de är ju fortfarande ska och det var det som hon va ute efter. Ok, nu när du visar upp alla ska band du har hört, ska vi bli imponerade och se dig som en gud då eller? vi kan ju alla börja med att ge storpajsarn en applåd tycker jag..
Anima Sola
challma alla jag hört? nej men det grundlägande banden. jag håler på med ska från det jag vaknar tills jag går och läger mig. det är mit största intrese och vad jag gör störe delen av min tid. ska du ha en lista på det jag hört kan vi håla på några veckor. det där är en lista som har det mästa klassiska artisterna när det kommer till ska, rocksteady och tidig reggae. men vad vad vet jag du kanske har en annan åsikt och vet bättre. och i frågan om jag är någon gud så nej men jag har antagligen fan så mycket bättre koll på just ska musik än någon annan på det här kommunityt om man räknar bort buju och goldfinger som också är ska djs. den här tråden har varit fel placerad och fyld med skit. ända vetiga tipset har varit bibby and the astronauts.
storpajsarn P22 Märks att du bara har varit medlem i någon månad storpajsarn ÄR skagud här på whoa hehe
Shooo bree
farbrorbla du menar challma va?
inte många rätt där hehe
Shooo bree
heja Eskalatorrrrrrrr!
storbajsarn du måste väl för fan acceptera att folk har olika smak och att du inte kan komma och säga att dom här och dom här är bäst, endast för att du tycker det eller för att dom är/var stora bara för att det är din hobby och för att du har lyssnat på alla jävla band som går att klassa som skaband betyder det inte att alla skall lyssna på det du säger är 'riktig' ska chilla lite va
getup sen kan ju du lära dig vad som är ska innan du utalar dig. det band du dropar är inte ens ska band och har inget med tråden att göra. har inte med smak att göra.
vilka band då? nofx och less than jake? människa, se sarkasmen i inlägget
getup hehe ganska svårt att se sarkasmer i skriftspråk utan några uttryckssymboler...:) storpajsarn P22 hur mycke band du har lyssnat på är inte relevant. det jag menade va att bara för att du är ska-guden@whoa behöver du inte leka översittare.. men jaja du är duktig på att kunna massa ska-band. applåd!:)
Anima Sola
challma nu läger du åter ord i min mun. jag säger inte att jag är ska gud det var du och någon annan som gjorde. jag vet dock mer om ska än det flästa av en simla orsaken att jag samlar på ska musik och gjort det det senaste 9åren av mit liv. den listan inheåller inget mer än grunderna för att förstå vad ska är, precis vad folk behövde i den här tråden då det dropades massa saker man ändast får ont i huvudet av. jag är knapst översitare och har öppenhärtligt hjälpt alla som velat med bra tips och info om vad ska igentligen är här på whoa i flera år. värkar som det ändast är du som hängt upp dig. men vist starta en ska tråd fylld av inlägg som är inkorekta och underliga i stälet, ska inte läga mig i. du kan ta det för vad det är och börja suga på den listan i stälet för att grina i den här tråden.
Bra ska: Evilsons!
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
heja pajsarn!
Åp annak! Kungsängen