I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-01-11 13:09

Velvet Underground

Tja, undrar om någon kan rekommendera några schyssta låtar? Har bara hört Heroin och några andra.

Tack!

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-01-11 14:29
glöm inte Heroin, rock and roll, venus in furs, what goes on, white light/white heat.. ja det finns mycket
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2006-01-11 15:01
who loves the sunshine tycker ar ju oxa en trevlig lat
Its better to die on your feet, than live a lifetime on yor knees

2006-01-11 15:03
venus in furs, monday morning, lou reed - rock n roll heart
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!

2006-01-11 15:04
sunday morning vafan
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!

2006-01-11 15:53
Undrar om inte brorsan har banan-skivan när jag tänker efter... Tack för tipsen!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-01-11 15:57
Btw hade de inte två skivor med bananen på omslaget? En Velvet Underground och en Velvet Underground & Nico, eller minns jag fel?

2006-01-11 16:17
ett hett tipps annars är Lou Reed's liveplatta "rock and roll animal"..
bättre finns inte..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2006-01-11 17:17
ATlien
du minns fel.

en bra ingång till VU-lyssnade är nog, som någon antytt, att lyssna in den första(bananomslaget) och sedan se vilka låtar du gillar eftersom den täcker både delarna av det musikaliska spektrat, både de "svårare" och mer lättlyssnade sidorna, och sedan gå vidare därifrån.
personligen tycker jag att white light/white heat albumet är klart bäst efter debuten, men den är ju klart eh.."aggresivare", än de två efterföljarna.