I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

håkan hellström - jag hatar att jag älskar dig...

Övrig musik - Rock, pop & annat

2006-01-10 13:31

håkan hellström - jag hatar att jag älskar dig...

Är Håkans "jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig" en cover eller en egen skriven låt?

Mor åt gröt
Far åt helvete

2006-01-10 15:35
Jag har inte köpt skivan ännu, men en del låtar på skivan är covers, andra är skrivna av Herr Gilbert.
Men texten på "jag hatar dig.." är iallafall skriven av Håkan.
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2006-01-10 17:41
Emelpee

tack! det faktum att han skrivit den själv gör den ju enbart än mer fantastisk
Mor åt gröt
Far åt helvete

2006-01-11 15:26
Han skriver väl det mesta själv?

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"

2006-01-11 16:19
soulable: brukar inte han snarare sitta med lexikon och översätta texter?

för övrigt känns inte orden "hatar att jag älskar dig" särskilt orginella.. "I hate to love you" nämns väl i var fjärde låt som gjorts..?
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2006-01-11 17:29
Filbunke: Coola ner dig ett par hekto!

PZ

2006-01-12 01:50
Så jävla trött på allt nerklankande på folk som lånar/kopierar/gör om/osv. Vad har det med den musikaliska kvaliteten att göra?
Blir det dåligt för att personen i fråga säger en mening som någon annan sa på ett annat språk för 10 år sedan?
CRY BABY CRY!

2006-01-12 01:54
valero: word!
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2006-01-12 14:21
soulable: va?

valero: ja för det var ju precis så vi menade..

2006-01-12 14:58
precis, det där känns som att ta i..

Bob Dylan har ju oftast tagit av gamla folkvisor, det känns inte riktigt som samma sak.. många band har ju gjort det genom tiderna.. många låtar vi hör är egentligen gamla folkvisor skrivna av "gud vet"

2006-01-12 16:23
Det ironiska är att detta är ett hiphop forum där allt går ut på just att låna...

PZ

2006-01-13 02:16
För mig så får de låna/sno vad helvete de vill hur jävla mycket de vill, bara det är bra.
Tydligen har somliga guts att göra vad de känner för i det här livet som brukar peeka på max 90 år.
Men det är ju deprimerande när folk sätter käppar i hjulen av konservativa orskaer.
"Så får man inte göra, fy fy"

Fattar inte hur något kan tappa så mycket kvalitet bara för att någon annan gjort det tidigare?

Clash var verkligen dåliga bara för att de snodde den musikaliska iden från ramones..
Nej tyvärr så fungerar det inte, clash kanske fick inspiration av ramones och gjorde något annat av det. Som av många anses vara mycket bättre (mig inräknat)
Och fan vad glad jag är att det var så det blev.

Sen kan man ha personliga åsikter om vem som snott vad osv, just det exemplet jag tog upp tycker jag är lite luddigt.
Tycker inte att clash snott något speciellt, de lånade friskt från de genrer de tyckte om för stunden.

2006-01-13 02:33
Håkan är bra som fan!!! Och hans nya album e grymt bra!!!
*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*

2006-01-13 22:47
natrual99 : Det är att sno/låna en melodi och sen göra någotr nytt av det. Säger inte att det är dåligt, vafan jag lyssnar ju nästan uteslutet på hiphop/reggae.

Whoa är ett community som inriktat sig på hiphop musik, där av 3 st forum för olika sorters hiphop.
Sen att det blivit en samlingspunkt för retards tar jag inte ansvar för. Bring back Whoa like it once was !

Sen håller jag med att The Clash tog musiken till en ny nivå. Lyssnar på dom idag och ryser till en del låtar.

Clash for presidents! !

PZ

2006-01-13 23:38
Han gör det på ett snyggt sätt, det är ju snarare tributer än rent plagiat. Han är en duktig tributartist helt enkelt.
12.

2006-01-14 03:52
natrual99 P18 : Japp den kanske till och med skulle vara bättre, trevligt för oss som ska lyssna på det!
Inte fan bryr jag mig om någon annan gjort något snarlikt, bara det är bra.
Känns som att somliga inte ens känner till klubb-scenen när de snackar om att håkan är tjuv :D

2006-01-14 22:17
natural99. jag har gått under ett annat namn...

PZ

2006-01-15 15:01
natraul99 - i så fall kan man ju tvinga precis alla att skriva allt de varit inspirerade av. Om det inte finns några "regler" ens som säger vad som bör finnas i ett konvulut/omslag så spelar det ingen roll.

"Ja på den här låten hade jag ju tagit rätt mycket e, käkat pepparkackor och haft non-stop analsex med en tjeckisk hora i 4 timmar och jag kände att det verkligen påverkade hur jag gick in i låten, det gjorde att jag hittade mer av mig själv vilket medförde att låten blev mer sanningshaltig, en del av mig lixom, ni fattar va? Observera också att jag inte lyssnar mycket på musik alls men jag hörde en bob dylan-låt på radion så den har väl satt sina spår i låten med vare sig jag vill det eller inte, jag kom ihåg lite av texten typ så den bara flöt in i resten av låten vilket jag tyckte funkade väldigt bra, lite jag möter bob dylan på fyllan. Hajar ni, det rimmar? Hahaha, fan vad bra jag är."

Bör man kanske förklara varenda låt också när man ändå håller på?

"Den här låten har dårå stor personlig betydelse för mig ur en väldigt subjektiv synvinkel i och med det att min farbror alltid brukade våldta mig när han kom på besök till skåne om somrarna vilket gjorde att jag började missbruka turtles-serietidningar för att fly verkligheten, vilket självklart ledde till att jag började drömma om små rosa moln som flög runt och hjälpte alla stackars satar som blivit våldtagna av sina farbröder. Och det är ju det den här låten, "en annan dag, en annan värld" handlar om dårå. Väldigt subtilt, smart och bra eller hur? Jag är rätt duktig.
12.

2006-01-17 22:53
natrual99 P18 : ditt gnälliga jävla adhdfall
Precis, du hatar honom, inte musiken.

2006-01-18 09:20
breakfast:
Haha fan vad roligt!
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2006-01-25 16:43
mvg i läskunskap?
12.

2006-01-26 03:17
hum kan ingen släppa taget och bara inse fakta, låta gjort vara gjort å sen njuta musiken? det gör iaf jag.

duetten på wadlings fade away är sjukt bra btw.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.