The Strokes - First Impressions Of Earth..
Nån som hört plattan? Den har ju fått ganska blandade recensioner, allt från att Carl Reinholdtsson Belfrage som höjer den till skyarna, till Aftonbladet som sågar den. Vad tycker du?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är en bra skiva, men dom två föregångarna är bättre. men den är klart köpvärd
hej.
Var rädd först när singeln kom, den där Juicebox, för den gillades inte alls. Men fan den var den enda låten jag ogillade på skivan. Endel spår är värda guld, endel är bara ok. Men bra skiva allt som allt.
många som lipar på juicebox :P visst den är inte så "strokes" men jag tycker det är kul att dom testar lite nya grejer.. refrängen är väl det enda som känns lite strokes-aktigt io och med att Julian Casablancas röst kommer fram skönt där =) juicebox gillades som fan. Har inte orkat kolla in resten av låtarna från skivan men får väl göra det då.
"I lay chicks like mother goose"
Juicebox är ju brilijant ! Man kissar ju på sig så jävla bra den är , basen, sången aaaah ! Men allt som allt är skivan bra. Fast allt man egentligen behöver är de 4 första spåren. "You only live once" är perfekt som öppningsspår, hoppa över till "Juicebox" och då höjs mitt smuts-Strokes adrenalin som fan, därefter "Heart in A Cage" där gitarren för första gången spelar en stor roll för mig och det fjärde spåret "Razorblade" som är absolut det bästa på hela skivan. Texten är underbar !! Men det som verkligen ger mig ett rus är riffet i låten. Och Julians sång är mighty nice. Sen kan jag även tillägga att "Ask me anything" förtjänar en del repeats. Alla spår är bra, ja !, men det känns som att det är lätt att välja ut favoriter. Och än en gång ska jag nämna och berömma gitarrinsatsen genom albumet.
Hate to say it- inte samma klass som de två första men det är fortfarande The Strokes så jag kommer köpa skivan iaf, kanske växer den på mig. :)
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Japp, vid Vasagatan när de lirade här sist! :) Oh don't get me started... Mon Dieu - är dessutom rolig och ödmjuk som få! :)
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Juicebox var en rätt trevlig överraskning..men jag har aldrig gillat strokes...spiken i kistan var den där förbannade electronicalåten med den äckliga blå videon...men albumet verkar vara bra nog även för oss hatare...får checkas..
•pave paradise•
Är det någon som sett filmen Tron som inspirerat 12:51-videon? Sevärd?
Vet inte varför men jag tyckte att Juicebox-videon var skitbra, låten var rätt okej. När jag orkar ska jag kolla resten av skivan.
Still in the bridge
tompa: en del sci-fi-rullar är ju bra. Får väl checka in den och se vad jag tycker.
Fattar inte att så många journalister + nördar hela tiden hävdar att Strokes (+ massvis med andra grupper) inte är samma längre. Måste det vara något nytt för att det skall va bra? Jag köper fan inte en skiva för att den är ny, tycker Strokes senaste är kanon likaså Kings of Leons senaste (som dock är ganska gammal) sågades ju, men jag gillar den som fan... Att man hela tiden letar och letar efter något nytt och något annorlunda, lyssna på musiken för helv*te...
Har haft albumet sen releasedagen nu och tycker verkligen det växer för varje lyssning. Och då tyckte jag ändå det var rätt bra redan från början! Inmateproduction P18 TACK! Äntligen nån som håller med om att Kings' senaste var grym.. Minst lika bra som den första. Hoppas de kommer med nytt snart.
You love New York / But New York don't love you
980406 P20 Fy fan va gött med nån mer som gillar Kings plattan! Tycker Milk är helt fantastisk, likaså Kings of the Rodeo, Velvet Snow och Taper Jean Girl. Kan tipsa om Captain Murphy, www.captainmurphy.se
väldigt väldigt usel var den...
•pave paradise•
Ize of the world är en av plattans absolut bästa spår.
Fastnade stenhårt för den bespottade låten Juicebox och lyssnade sönder den direkt, resten har jag bara hunnit snabbspola förbi.
"Get up, boy. I bet you can squeal. I bet you can squeal like a pig."
Rätt gammalt nu, men till alla som gillar skivan rekommenderar jag att kolla in Juicebox singeln, så att ni även får det från albumet cuttade spåret Hawaii, om ni lyckats missa det..
You love New York / But New York don't love you
Jag kan inte förstå att Hawaii inte finns med på skivan! Hade höjt betyget på albumet om den ersatt någon av "filler"-låtarna! "The 50th state- WHAT? Hawaiiiii..."
Ask me anything är förövrigt hur bra som helst.
Still in the bridge
hatar att den är copy skyddad... jävla sony... har inte hunnit lyssna igenom bara för det...
vad menar du exakt är problemet med copyskyddet?
copyskyddat är bara bullshit. alla skivor jag köpt som haft det går att överföra ändå, bara göra som vanligt typ..
•pave paradise•
Kvaliteten blir sämre och sämre för varje spår man rippar... ska rippa den spår för spår när jag orkar. tills dess så lyssnar jag bara på den i bilen... men visst är den bra!