I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-01-04 02:21

Några förslag?

Jag hade tänkt att göra en skiva som min mamma ska ha när hon åker bort i en månad, för att visa min kärlek på ett litet sätt till henne.

Alltså undrar jag om ni vet några bra mamma-låtar? Jag köpte Kanye west nya skiva "late registration" och där fanns det den underbara låten "Hey mama".

Några förslag på låtar?

Tack i förhand.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-04 02:31
Tupacs Dear Mama, Ison & Filles extremt sköna Le för mig, Sizzlas Thank You Mama... finns en rad bra mammalåtar.

2006-01-04 02:55
Yey, danke.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-04 03:24
nicolai dunger - hey mama

2006-01-04 14:08
Oh tackar...

2006-01-04 15:20
Three dog night - Mama told me not to come

et inte om artistnamnet stämmer dock. Wilson Picket har också gjort den.

2006-01-04 15:26
Tror du verkligen din mamma pallar lyssna på en skiva som bara innehåller mamma låtar ? Hon kommer ju lyssna på den högst en gång bara för att sen är det ju fan sjukdom , ta Kanye det räcker. Sen fyller du på med annat

2006-01-04 15:34
Håller nog med Anaugh .
Ta inte med en massa halvsunkiga låtar bara för att de innehåller ordet mamma. Gör en bra skiva istället.

2006-01-04 16:03
don`t call me a mutherfucker mutherfucker - turbonegro

Hon kommer smälta!
Vår Del Av Stan

2006-01-04 16:06
Anaugh , men åh va förstående du är =] Aaaah, verkligen snällt. Men du kanske inte vet hur min mamma är, så du kanske inte skulle veta om hon skulle lyssna på den eller inte.
Dessutom är inte alla låtar lika, bara ungefär.

smeden , och vem har sagt att jag ska ha med några "halvsnuskiga" låtar? Jag vet inte var du har fått det ifrån...
Bara för jag ber om förslag så kanske det inte betyder att jag ska ha med alla förslag jag har fått?

Dessutom så har ingen sagt att jag bara ska ha mamma låtar?

2006-01-04 17:46
Jag vet inte heller var du fått halvsnuskiga ifrån.
Jag skrev halvSUNKIGA och det är inte samma sak.
Dessutom frågade du efter mamma-låtar och gav en låt med ordet "mama" i titeln som exempel.
Så vafan förväntar du dig?

2006-01-04 20:30
Men vad är det med folk? Om morsan ska åka bort en månad och man låter henne få med några låtar (blandat med några av hennes favoritlåtar t ex) från sitt barn med texter som handlar om kärleken till sin mor, vad är det för fel på det? Hade ni två pappor?

2006-01-04 20:41
Haha, men smeden förlåt då. Ber faktikst hemskt mycket om ursäkt.

2006-01-04 20:42
Puttovic, ah tack. Det värmer att någon jävel inte är så negativ till allt man skriver i forumen :]

2006-01-04 20:57
Ingen fara. Om du nu inte var ironisk :P
Men egentligen är det väl ingen som varit direkt negativ till idén?
Bara kommit med lite konstruktiva tips ju.

2006-01-04 22:39
Nej en viss flicka sa bara att min mamma skulle få/ha en sjukdom ifall man lyssnade på den mer än 1 gång. Låter som en förolämpning och rätt negativt ur min synvinkel.

Och nej, jag var inte ironisk. Jag kan skriva (jag är ironisk) varje gång jag är ironisk så kanske det blir lite bättre?

2006-01-05 00:10
Nu ska en viss flicka göra det klart för dig att sjukdomen inte hade nåt med din mamma att göra utan att skivan blir en sjukdom om den bara ska fyllas med mamma-låtar.
Skulle aldrig förolämpa någons mamma men folks blandskivor kan jag väl vara negativ till.

Men om du ändå ska :
Anthony Hamilton - Mama knew love

2006-01-05 00:14
Tyvärr
haha, nej, det behöver du inte göra

2006-01-05 12:59
Anaugh: Men nu ska en viss flicka veta att du kallar min skiva för en sjukdom ifall någon över huvud taget ens lyssnar på den mer än en gång, och då finner jag det vääääääldigt förolämande.

Tyvärr...

Smeden: Tack. Dagens hjälte. Yatta!