I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-12-19 02:44

Norah Jones

Är det fler på whoa som är helt förtrollad av hennes underbara musik ?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-19 15:38
aa hon är skön..
milda makaroner!

2006-01-03 19:06
faan va många asså helt sjukt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2006-01-03 19:08
Jag lyssnar på henne som fan, har inte lyssnat på det första albumet så mkt, men "feels like home" abumet har spelats flitigt det är helt jävla underbart, är faktiskt min farsa som fått mig att börja lyssna

2006-01-03 20:02
ait.. för min del va de min syrra som fick mig..

Men Come Away With me.. hennes första. Är massa bättre...

2006-01-03 20:13
första skivan är okej... det mesta på feels like home ju bara rakt av tråkigt och intetsägande. förstår inte hur hon kan ha blivit så hypad, faktiskt.

2006-01-03 20:18
hypad?

har inte märkt av nån hype..

men men.. tittar inte på musiktv eller lyssnar på radio..

ja tycker iaf 1a skivan är underbar.

håller med om att andra inte e lika bra, och ganska tråkig på sina hörn tom.

2006-01-03 20:19
hon stiger ju dessutom i mina ögon då hon komponerar o skriver sin musik själv...

de e liksom... bra

2006-01-03 21:16
AEAP

nja kanske inte så hypad längre då, my bad. men efter första skivan var det ju skriverier och alla snackade om den där genialiska bruden Norah Jones... fast nu när du säger det så verkar hon ha blivit lite bortglömd. förmodligen pga senaste skivan :)

2006-01-03 21:52
jaha..

de tycker jag inte e hype..

de tycker ja bara e typ "give respect where respect's due" .
Hon förtjänade ju säkerligen alla skriverier, då hennes första album iaf för mig, blev ett av världens absolut bästa..

2006-01-04 17:15
tycker hon e en grym sångerska, grym orkester o producer också... dock likt många andra artister sjunger hon om ingenting
Konsertbesökare

2006-01-05 13:26
Lätt att man älskar Norah Jones, skitgrym. Har båda albumen,dock saknar jag vinylutgåvorna. Förstår inte de som inte gillar hennes andra album. Båda albumen är klockrena tycker jag. Blandningen på soul, jazz och country är mycket fin. Men att första albumet har givit det bästa intrycket hos mig beror på att det var det första jag hörde med henne. Det andra albumet växer hos mig hela tiden, ju mer jag lyssnar på det. Hon har en jevla känsla för musik. Vare sig när hon kör covers eller eget material av henne själv eller bandmedlemmar.

De som är osäkra på det andra albumet bör lyssna igenom låtar som "Sunrise", "What am I to you", "Creepin' in", "The long way home", ett antal gånger till ^_^ Särskilt "Sunrise", kan ju inte gå att hitta en mysigare låt.
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.

2006-01-30 18:00
nmt:

jag gillar 2 steps down... (tror ja den heter)

men första skivan är mkt bättre.