I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

michael jackson funnen livlös??

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-12-10 17:08

michael jackson funnen livlös??

MICHAEL JACKSON funnen livlös?? Whuuut vet någon om detta? Är han död? Koma, eller bara totalt nedknarkad?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-10 17:10
jag undrar samma sak...såg det på löpsedeln o blev i chocktillstånd :( BERÄTTA!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-10 17:10
ähh han trampade väl fel i sin moonwalk och blev så förtvivlad så han svimma? :D

2005-12-10 17:12
det var överdos stog det.

2005-12-10 17:12
men det var konstigt att det bara var en tidning som hade skrivit om det.

2005-12-10 17:13
länk?

2005-12-10 17:15
han missbrukar smärtstillande och antidepsessivt. han hade blandat antidepressivt med jack daniels. hans tillstånd var livshotande inatt på sjukhuset. hans familj är orolig för honom.

sådär. kortade ner det som står i gt =)

2005-12-10 17:17
men han är inte död?

2005-12-10 17:17
Princess_S F21

Haha, tack. Bra sammanfattning.

2005-12-10 17:23
Läste detta nyss i affären, han ligger nu på sjukhus.

2005-12-10 17:31
who cares about michael jackson..
Säg Whalla!?

2005-12-10 17:40
he's fans maybe
Det va bättre förr, svenskunderjord!

2005-12-10 17:41
And little boys to ;)
Brutal fucking murder!

2005-12-10 17:53
Livlös är väl enligt kvällspressen förmodligen synonymt med typ avsmimmad...

fixa länk nån...
What would macgyver do?

2005-12-10 17:55
Undrar när folk ska börja läsa på INNAN dom stoppar i sig knark.
Jävla idioter som blandar från höger till vänster utan att ha en aning om vad dom sysslar med.

2005-12-10 18:06
Asdöd: Ska jag vara ärlig tror jag inte att han trodde att han skulle få sig Världens tripp.

Antideppresiva medel, som han sköljer ner med sprit. Killen lär inte må bra.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2005-12-10 18:08
mephistro.

Nää, han lär ju ha så inihelvete ont i kroppen och må
så fruktansvärt dåligt nu. Om det var SSRI han svalde
så ligger han förmodligen och vrider på sig av buksmärtor och
åthelvete fucked up levervärden.

håller med dig.

2005-12-10 18:09
Står det funnen livlös betyder det ju självklart att han inte är död nu. Skulle han vara död skulle det stå det..

Poet

2005-12-10 18:34
Aftonbladet mina vänner, Aftonbladet...
At the gates of Eternity...

2005-12-10 18:36
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2005-12-10 18:36
synd att han inte dog

2005-12-10 18:52
Jackson e Kungen!

2005-12-10 21:21
Hur missbrukar man antidepressivt? Att dricka på ssri går hur bra som helst, även om man brukar rekommendera att man inte ska göra det.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>

2005-12-10 23:33
Gott folk..........vare sig NI gillar MJ eller inte

"alazhaychick F21" har lagt in ett inlägg som kom personligen ifrån Michael Jackson`s taleskvinna Raymone K. Bain.

Michael Jackson är alltså INTE död eller livlös pga av missbruk av tabletter som media skrivit. Dessutom skulle jag vilja göra det klart att det vi kallar för "journalist" är knappast vad det låter.

Många av våra sk Svenska journalister på speciellt "kvällstidningarna" är allt annat än riktiga journalister. Jag som gillar Jackson för hans musik och inget annat har följt tidningarna år efter år.

Vill bara avslöja att många av journalisterna bokstavligt talat översätter "Tabloid" artiklar, alltså ingen egen reserch där. Är detta vad som kallas för sann journalistik? KNAPPAST.

Om jag snott matrial på Internet och sedan översatt det till Svenska i en skoluppsatts, då skulle jag få IG om läraren kom på mig. Men detta fungerar inte likadant i mediavärlden.

Vissa av de sk Svenska journalisterna har som högst sett Michael Jackson på 10m avstånd bakom kravallstaket, kanske senast vid rättegången mot honom i sommras? De har alltså ej talat med Jackson personligen eller ens kommit i närhet av någon närstående. Trotts detta är det tydligen OK att kopiera andras artiklar och sedan sätta sitt egna namn.

Ett exempel på detta är journalisten johan lindwall på Expressen. Han radar upp en hel rad med händelser som skall visa hur jobbigt det varit i Jackson liv de senaste veckorna.

Bla skriver han att Jackson kan väntas upp till 20 års fängelse för bla drogsmugling. Detta skrev Expressen och Aftonbladet om förra veckan. Att Jackson smugglat ut starka värktabletter ur USA till Bahiran. Man skrev att Åklagaren "Tom Sneddon" som bla förde rättegången mot Jackson i sommras fortsatt en utredning om Jackson gjort sig skyldig till drogsmugling.

Detta trotts att FOX NEW`S journalist "Roger Friedman" skrev i sin krönika att det är helt absurt. Han menade att Jackson likagärna skulle kunna införskaffa sådana tabletterna i Bahiran utan risk.

Journalisten "Johan Lindwall" verkar trotts att JAG personligen skickade 2st artiklar med hänvisade källor om att man kontaktat Åklagaren Tom Sneddon och fått till svar "INGEN UTREDNING ÄR IGÅNG" struntat i denna fakta. Trotts information ifrån en av huvudpersonerna så struntar denna journalist blankt i sanningen när han NU skriver att Michael Jackson kanske kan få 20 års fängelse.

Snacka om att skita i FAKTA, det finns ingen utredning. De sk Kokainespår man fann i Jacksons underkläder gick inte att binda till Jackson. Och precis som FOX NEWS journalist "Roger Friedman" skrev; ingen i Santa Barbara skulle vilja betala skattpengar för att Tom Sneddon skall få fortsätta sin häxjakt på Mr Jackson. Det är sanningen, killen har spenderat 10-tals miljoner under 13 år på att smutskasta Michael Jacskon.

Med andra ord, Michael Jackson gör verkligen rätt i att påbörja stäminingsprocesser mot medier. Dock borde han gjort det för länge sedan. Robbie Williams vann i veckan mor media när de skrev att Robbie haft sexuella-events med andra män

2005-12-11 00:51
Gärna lite kommentarer om Shadow of the colossos?
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2005-12-11 15:54
Han är väl muslim? varför halsar han jack? Iofs får man ju inte knulla med barn heller.... aja skitsamma, skulle kunna skriva elaka saker men då blir tahoma arg och säger att jag är åsna som skrivit att jag bor i hägersten.

2005-12-11 17:25
Michael Jackson är inte muslim som vissa i media säger. Michael Jackson konverterade till Muslim redan 1996 om man ska tro dom.

Bara för att hans ena bror konverterade till Muslim och att Jackson bor för tillfället i Bahiran betyder det inte att han måste byta religion.

Trotts att Michael Jackson hittat en fristad där kändisar som David Beckham, Zlatan mm investerat pengar i hus låter media inte Jackson vara i fred. Det tog dom 4 månader att skriva något "rekord2 efter att MJ friats. De förstodatt nu när målet mot Jackson krossats kunde de inte leka seriösa jounrnalister längre. De kunde inte skriva vad de ville längre.

Så nu 4-5 mån senare börjar tidningarna bli så trista att de måste fylla sidorna med skräp. Det sorgliga är att skitsnacket om kainet gällde en husrannsakan 2003 och att dummjäveln till Journalist på "The Sun" inte kunde framställa det. Man kunde inte bevisa att det var Jacksons. Dessutom är det jävligt skumt att det alltid poppar upp skit kring Michael Jackson i samband med lansering av nytt matrial. Om ca 2mån släpps en specialbox med 20 singlar som Jackson säppt under åren.

En pryl som görs för de riktiga samlarna. Michael Jacskon är död den dag då BBC, CNN och någon annan seriös media säger så. Killens platta "Thriller" är fortfarande världens bäst säljande. Likaså innehar snubben grymt många rekord i både utmärkelserinom musik/video och sång.

2005-12-11 21:40

Fyfan vad skönt:

Whomever these individuals are who are intent on disseminating false information throughout the media regarding Mr. Jackson, should begin hiring good attorneys.

Mr. Jackson's tolerance level has come to an end. The Green light that people have thought they have had to willfully impugn Michael Jackson's character and integrity has now become Red.

Bara singeln släpps snart. Michael, Wyclef, Stevie Wonder, James Brown, Snoop Dogg, Jay-Z, Lauryn Hill och alla andra på samma låt kan inte gå fel :P

2005-12-11 22:23
"Michael, Wyclef, Stevie Wonder, James Brown, Snoop Dogg, Jay-Z, Lauryn Hill och alla andra på samma låt kan inte gå fel :P"

Hehe, det kan verkligen gå hur jävla fel som helst :)

Producent

2005-12-12 01:37
Slisket P22 who cares about michael jackson??

Michael jackson skapar nog bättre musik på en dag, än du kommer att skapa under hela ditt liv

2005-12-12 16:10

nedrans

orse P18

Ok jag e MJ fan, men även om jag inte va så skulle jag aldrig önska att någon annan dog. Ni är precis som fjortisarna i
Utlänsk hiphop typ:

50 Cent är kass, hoppas någon dödar han snart! WHAT!!!???
Varför vill man att en mäniska ska dö bara för man inte uppskattar det han gör, Att ni inte skäms.

Ok, då kan ni ska säga att MJ förkänar o dö för att han bla bla bla, Men än då? vill ni verkligen att folk ska dö på grund av saker ni inte igekligen vet något ting om?
GO!!!!!!!!!!!!

2005-12-12 17:12
han skulle haft den goda smaken att dö efter scream ´som han gjorde med sin syrra så han iaf skulle bli en legend att minnas och sakna, jag skulle inte sakna honom om han dog idag...
???

2005-12-12 23:33
Det är ju så löjligt allt dom skriver om MJ. Kommer ni ihåg när dom skrev att han hade AIDS...förra året nån gång. Var det så? NEJ!

...hans näsa hade tydligen ruttnat och fallit av och gud vet allt. Var det så? Hmmm ja varje gång nåa bilder på MJ kommer så har han, hör och häpna, en näsa!

...han uppges gång efter annan vara nedgången och på gränsen till psykisk kollaps och självmord. Men om det nu är så, varför dör han aldrig då? Och det står alltid om vilken has-been han är, VARFÖR SKRIVER NI DÅ?

Nu blev jag arg här känner jag:D Puss
Wahajet slemmi

2005-12-16 16:27
Det är trist att folk på detta forum ibland har svårt att ge MJ credit för hans musik. Skit i vad tidningarna skriver. Jackson har alltid varit annorlunda, hans liv är och har alltid varit annorlunda.

Det är inget vi kan ändra på. Att sedan vissa val i Michael Jackson`s liv gjort att han hamnat där han är idag är mycket sorgligt. Är han pedofil eller inte? Tja..............om man får gå efter det rättsliga väsenet är han "OSKYLDIG".

Efter 1994 då Jackson och då "Jordy Chandler" gjorde upp i godo hette att Jackson köpte sig fri....................vist, inte konstig att folk trodde på det. Varför inte kämpa i domstol om sin heder och sitt namn? Jackson fick då rådet av sina närmaste att "gör slut på elendet så snabbt som möjligt". Därmed en "Uppgörelse" och kom ihåg good people......det var Jordy Chandlers far som "FÖRST" kom med ideén, allt finns med i domstolshandlingarna.

2003 blev det då dag igen och Michael Jackson var garanterad en säker dom. Men med tiden visade det sig att famlijen och den stackars lilla cancersjuka pojken inte var en familj av änglar. Tidigare domstolshandlingar visade hur familjen ljugit i rätten tidigare, inte nog med det, en mängd liknande fall kopplades till familjen och speciellt pojkens mor.

Hemma hos Jackson hade polisen fest, man demolerade Neverland, ja allt var i princip huller om buller. Trotts denna masaker på allt kunde man INTE koppla Jackson till pedofili. Inget DNA eller annat matrial kunde kopplas till pojkens och hans närmaste berättelser.

Jackson vann i rätten efter 14 veckor av förnedring där saker som att Michael Jackson läste och samlade på porr kom fram. Dock ingen barn eller Gay porr hittades. Man hittade tydligen enligt uppgifter 10 år samling av herrtidningen "Hustler" och "Playboy". Det är matrial som berättar att ägaren är allt annat än pedofil.

Åklagaren Tom Sneddon vifta i rätten med tindningar som "barely Legal" osv. Men är man kille och har porrsurfat så vet man att 90% av allt skräp heter "Barely Legal" vilket visade sig stämma. Tidningarna med det namnet såldes helt öppet i tidningsbutiker runt om i världen och var därmed EJ olagliga.

Därför är det ännu så sorgligt att vissa önskar MJ ur livet och dömmer honom för pedofil när fakta ifrån rättegången 2003-2004 egentligen tar död på anklagelserna.

Tycker folk borde läsa på innan de öppnar sina munnar eller skriver blaj som inte har någon som helst mening.

2005-12-18 23:55
jag har en låt av michael jackson som heter Iman. "Grab hold of your iman, dont give him to shaítan" och sen kör han på arabiska. fortfarande inte muslim?

2005-12-20 07:53
jag har en låt av michael jackson som heter Iman. "Grab hold of your iman, dont give him to shaítan" och sen kör han på arabiska. fortfarande inte muslim?

Hahah ja det är ju verkligen MJ. Bra låt hur som helst
Wahajet slemmi

2005-12-20 14:54
chelaim.. ja det är verkligen MJ din nolla :D haha

2005-12-20 15:31
skulle inte precis gråta floder om han trilla av pin...fyfan för peddon säger ja bara....
en död moderat är en bra moderat

2005-12-20 16:52
Det verkar INTE som om casp_ P20 har mycket att tillägga. Om han skulle få chansen att namnge var rättegången mot Michael Jackson hölls tror jag INTE ens att han vet vart.

Jag tror inte ens casp_ P20 bryr sig om Michael Jackson, mer en kul grej att spy ut och säga. Själv tycker han att en rökande baby med rasta mössa och cigg i käften är coolt. Det säger ett o annat om den människans inställning, jag syftar på hans presentation.

En människa som friats för pedofili är inte OK, men en knarkande småtting är tydlign OK? Tycker att innan man ens yttrar sig och försöker smutskasta någon annan så ta reda på fakta och då menar jag inte "Expressen" eller "Aftonbladet". Båda tidningarna har journalister som har en tendens att kopiera andras artiklar istället för att göra research själv.

I dagens tidning "Expressen" står det, jag citerar; Vi gjorde ett dåligt journalistiskt arbete. Men någon avsikt att ljuga har vi givetvis inte. Inte heller att skada Mikael Persbrandt. Vi förstår hans ilska.

Undra hur många gånger deras journalist "Johan Lindwall" skrivit artiklar om Michael Jackson som visats sig vara helt åt helvete. Inte för att bla Lindwall skulle orka leta reda på något riktigt om bla Jackson. Varför skulle han? Han kan ju kopiera andras artiklar istället.

Hoppas det finns människor med lite bättre omdömme än "casp_ P20" och " color P18" på detta forum. Vill bara tillägga att det INTE fanns några belägg för att Jackson låg överdoserad och livlös, rent Tabloid shit and you all know it.

2005-12-20 20:00
verbose- P21 jag hade hoppat på dig om jag verkligen trott att det var du som skrev ditt förra inlägg. Men nu vet jag att det var din, jävligt hete, mamma som skrev det så...hehe:D
Wahajet slemmi
Skribent

2005-12-20 20:08

Har rensat bort en del trams i tråden. Tyck vad ni vill om Michael Jackson, men debattera det bättre i fortsättningen!
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite

2005-12-20 22:28
2000watts P22

shit vilken michael jacksson groupie du måste va som börjar lipa över att folk säger va dom tycker om han på nätet =P...va säger den bilden om min inställning då?...att han friats spelar fan ingen roll e du så jävla naiv så du tror att en vuxen man som gillar att sova tillsammans me barn så tycker aj jävligt synd om dej..

2005-12-20 22:30
*tillsammans me barn inte är pedofil*

2005-12-21 11:52
Håller med "ÄgerDig"
Finns en hel del folk som tramsar. Att säga vad man vill innebär inte att man kallar folk för pedofil när man i regel inte har belägg för uttrycket. Majoriteten av dessa som uttrycker sig vulgärt är i största sannolikhet inte ens intresserade av artisten Michael Jackson, därmed finner jag det ganska löjligt.

2005-12-22 12:16
men chelaim, hoppa allt du vill. bara du säger som det är, MJ har gjort den där låten.

2005-12-24 19:20
Slisket P22

who cares about you?

Folk som fortfarande påstår att han e peddo måste ha blivit våldtagna av honom personligen. Det har aldrif funnits bevis på att han peddo, bara ord från 2 förvirrade pojkar 1993 o nyss. Jag tror på bevisen många på pojkarnas ord.

2005-12-25 00:32
-verbose- P21
Serisöt, knip igen nu
Wahajet slemmi

2005-12-25 23:55
Det är ENKELT vissa människor vill att Michael Jackson skall vara skyldig vare sig de bryr sig om honom som person eller artist. Killen har gjort om sig, blekt sig eller inte, hudsjukdomen vitoligo..........ja varför inte? Men killen är kul att jävlas med. Detta trotts att Michael Jackson är fortfarande den Framgånsrikaste solo artisten någonsin.

Kommer inte komma någon som säljet 40 miljoner ex (Thriller 1983) av en skiva. Idag har skivan Thriller sålds i sammanlagt 56-60 miljoner exemplar beroende på vilken källa man följer.

Inte är det många i dagens musikbransch som ens säljer 30-40 miljoner skivor sammanlagt.

Så lite mer seriös skrivanda och man skall ej dömma folk man ej känner. Killen blev friad utan någon uppgörelse denna gång. 1993-1994 blev det en uppgörelse.....men låt Er ej luras, enligt dokument ifrån den uppgörelsen var det:

1. Ni kanske glömde att innan anklageserna mot Mr Jackson 1993 blev officiellt kända vill pojkens pappa ha 20 miljoner dollar. Hmmm vilken förälder vill ha massa pengar för att sonen skall få ett förstört liv? Jag vill också påminna alla som vet att Jackson är pedofil att 1994 när uppgörelsen gjordes står det svart på vitt att det är pappan som tagigt intiativet för en ekonomisk uppgörelse.

2. En annan intressant ska som hände var att Jordy Chandler kort efter uppgörelsen bröt kontakten med båda sina föräldrar. Han gjorde dessutom det omöjligt för föräldrarna att få tillgång till hans pengar, allt detta genom juridisk väg.

3. Pappan till Jordy Chandler stämde då mamman, dvs sin exfru. Allt detta för att han blev så jävla "pissed of" för att han inte fick mycket pengar i sin egna ficka.

4. Dessutom betalade aldrig Michael Jackson pojken personligen, utan det var försäkringsbolag som betalade pojken under en 10-års period och INTE Jackson själv. Dessutom var enda anledningen till att Försäkringsbolaget gick med på detta vara att man EJ ansåg Michael Jackson skyldig, annars hade de aldrig gott med på en uppgörelse.

5. Pojken hade/har enligt sin klausul rätt att vittna mot Jackson när som helst, detta trotts sin ersättning han fick utav uppgörelsen.

6. Hur kommer det sig att pojken 1993 plötsligt vittnar om övergrepp efter 3 veckors vistelse hos sin far som aldrig innan pojken träffade Jackson brytt sig om honom. Varför var pojken "Jordy" plötsligt så viktigt?

Jo pappan hade tydligen stora drömmar om att bli manusförfattare. Vem om inte Michael Jackson kunde hjälpa honom. Mendet blevaldrig riktigt så, men det blev eld o lågor i röven på pappa Chandler när han fick reda på att pojken, mamman och systern skulle få följa med som sällskap åt Jackson under 1992-1993 turnen.

Då tyckte pappan till "Jordy Chandler" att det INTE var OK längre, detta trotts att han enligt källor lovat killen det ena och det andra, men i slutändan blev det aldrig så.

7. Vill bara tillägga till Er alla som vet att Jackson är pedofil. Anklagelserna mot MJ 1993 byggde på betydligt blurrigare information än anklagelserna 2003. På den tiden fanns inte Internset. 100-tals människor som knappt träffat Jackson sålde berättelser för 1000-tals kronor till pressen. Folk köpte tidningar och trode blint på vad som skrevs, detta trotts att majoriteten var "Bullshit". Varför tror NI att majoriten av åtalspunkterna 2003 INTE innefattade sexualbrott?

Jo man viste att nuvarande pojken och hans familj inte hade något att komma med. Själva anklagelsepunkterna var alldeles för vaga, vissa av övergreppsdatumen ändrades om med flera veckor. Inte mycket väsen i mediablev det av det.............tydligen var det helt normalt? Hmmmm undra om media reagerat likadant i anndra mål. Hur som helst skulle Åklagaren Tom Sneddon kunna fälla Michael Jackson denna gång så var det på andra punkter, punkter som skulle varamycket svårare att motargumentera mot.

Bla innefatta anklagelserna bla kidnappning. Trist nog stod Åklagager Tom Sneddon i slutet av rättegången som ett fån då man på Jackson`s sida slagigt sönder Kidnappningsteorin. Sneddon viste att INGEN kidnappning skett, men han ville sätta dit Michael Jackson för pedofili. En bragd Sneddon försökt gång på gång sedan 1993. Tom Sneddon har till och med varit så desperat att han åkt världen runt, bla till Canada och en gång till Australien.

Trist nog bad dessa killar/män Tom Sneddon att dra åt helvete, undra varför? Så åter igen efter 340304 mil text. Skulle JACKSON varit pedofil, varför hitta man INGET som var pedofilsiskt som barnporr eller liknande?

Tycker det är dags att inse.........faktum. Michael Jackson må vara skadad i psyket efter sin uppväxt. Han må tycka det är gulligt med pjamas party med yngre, men det finns än idag INGET som bevisar att han är en pedofil.

2005-12-26 15:13
2000watts P22

Har för mig att sony sagt att den sålt över 60 mille. Folk kommer alltid att jävlas med Jackson, tidningarna kommer alltid att skriva skit, han gör liks inget åt det, hade han börjat stämma lite tidningar så skulle skitsnacket minska som fan.

I dagens musikbranch säljer man inte så mycket alls eftersom mp3 tar över typ helt snart, men Jacksons Number One's har ju sålt över 7 mille vilket e grymmt bra för en greatest hits platta med en ny låt. Invincible plattan har sålt över 12 mille enligt en producent från den skivan.

Bra skrivet annars, önskar att sånt kunde postas i alla tidningar i världen som en krönika typ.

2005-12-26 23:33
men orka vara kaxig och tro att jag är ute efter internetbråk! :D vem har gjort imam-låten om inte MJ? det är ju han som sjunger, om inte så är det sjukt likt.

2005-12-27 00:07
Åter nej det är inte Michael Jackson...