Bästa konserterna 2005
Tänkte att det var dags att runda av 2005 med en liten sammanfattning.. vad har ni sett? vad har varit bäst? själv har jag sett: Giant Sand, Bob Dylan, Lou Reed, The Slackers, Flogging Molly, Against Me!, Oi Polloi, Skumdum och en hel del annat.. Bäst : Against Me! @ Kafé 44 på delad andra plats: Flogging Molly & Giant Sand så, nu är det er tur att dela med er..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Bäst är utan tvekan Moneybrother på Musikenshus i Gbg!Från att ha varit skeptisk till förtrollad inom loppet av 2timmar. Nästa fredag är det dags igen. Kåren i gbg.Någon annan som skall dit och titta på sveriges bästa live artist?
Richar Bona Band på fasching förra helgen! Helt magiskt! Jag menar, percussion killen ltckades få till att solo med maracas som var sjukt bra. Bara det är ju helt sjukt och sen så vara allt annat också bra!
Om jag hade sett NIN på Hultsfred hade jag sagt NIN, lätt! :D
kichi
bäst var Pink Floyd. 2. Mars Volta 3. Animal Collective 4. Tiger Lillies
System of a Down, no contest. The Mars Volta var god den med.
bra där.. Against Me! konserten var fan nått obeskrivligt ösig och svettig med maximal stämning..
jusst ja. Grooverider var bra ocksa.
Bullet For My Valentine på Mondo igår!!! Coldplay ligger riktigt hög upp också!
SHU!
har bara varit på Green Day på Le Zenith i Paris i år..haft ett KEFFT jävla konsertår men den konserten var det fan inte mycket fel på
•pave paradise•
Infected på arvika va jävligt fett, även fast jag aldrig hört han innan och inte lyssnat på honom efter..=)
Anima Sola
skatalites
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har bara vart på Moneybrother här i Uppsala och John Legend på Nalen. Båda var sjukt bra, svårt att välja vilken som var bäst...men det blir nog Moneybrother om jag måste.
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
jag somnade på mars volta, hur jag lyckades vet jag inte men det var förbannat synd. den absolut bästa konserten i år, och nånsin, är i alla fall Cocorosie. helt otroligt!
jag tar tillbaka allt jag skrev
sigur ros på cirkus. lätt bäst.
Dag Vag. Eller, nae, dom var inte så bra. Men jag har velat se dom så jävla länge. Men stämningen saknades liksom. Dom borde ha kört konserten inomhus i ett litet svettigt tält eller nåt. Dismember var lätt sämsta i år. Alltså, det var säkert en bra konsert men dom spelade på så hög volym att man inte hörde ett skit och av det man hörde lät det allmänt dåligt iaf.
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die
The Mars Volta och Efterklang var bäst, men jag missade båda cocorosie, animal collective, broken social scene och why? :(
12.
animal collective på nef, lady fury, skepta, J2K och plasticman på sticky top floor, daponybros varsomhelst, pipettes på emmaboda, SMK varsomhelst, bright eyes på arvika, hearin aid på top floor, 50hz på hemilga klubben. alla dessa var riktigt riktigt bra. allra bäst i år, för min del var Jens Lekman på emmaboda. helt makalös konsert.
Audioslave på Hovet, Stockholm i sommras. Magiskt, kraftfullt, svettigt och vackert.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Habib Koité & Bamada i konsert huset
- " du pullade alltså henne efter att du hade varit ute och spytt på handen?" - " Ja, fan vilken äcklig brud asså!"
Pixies som var brilliant, efter det Babyshambles och Cazals.
-får feber.
Amadou & Mariam på musikens hus. Lätt nått av det bästa ja sett hittills. Sen är inte U2 att glömma heller. Fast de va jobbit i kön med alla svettiga danskar :/
Hällre död än neon grön.
Efterklang på Nalen var magiskt!
Beyond K-Line, barely got our money back!
1. Rammstein (Metaltown) 2. Immortal Technique (Hultsfredsfestivalen) 3. Flogging Molly (Malmöfestivalen) 4. Bergman Rock (Malmöfestivalen) 5. Lackarmé (Hultsfredsfestivalen) :D
I bust off on her face, and right after the segment // She probably rub it in her pussy, trying to get herself pregnant // -Immortal Technique
Stars! Sag en sjukt bra spelning med dem igar.
-får feber.
against me- cafe44
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //
JonErik: dublin.
-får feber.
moufassa får 10 poäng och en skumbanan för sitt svar.
U2 på Ullevi i somras, bästa jag sett!
Hangaround
2005-12-14 22:58
Iron Maiden - Ullevi System of a down - Hultsfred Nine inch nail - Hultsfre
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
USCB allstars & Svenska akademien på Kägelbanan i juni! Slackers Augustibuller!
Åp annak! Kungsängen
sonic youth pa roskilde skulle jag nog vilja saga....sen ska jag pa franz ferdinand i barcelona pa tisdag sa hoppas val att de ska bli den fetaste...
Its better to die on your feet, than live a lifetime on yor knees
Slipknot(Hultsfred) System of a down(Hultsfred) och fler!
Sigur Rós på Kulturhuset i Helsingfors var inte fy skam.
Still in the bridge
nästa års två bästa kommer vara Thrice vs. Coheed And Cambria (+Circa Survive) och Death Cab For Cutie, det kan jag säga redan nu..och såklart Foo Fighters och Oasis som man inte fått biljetter till...
•pave paradise•
Fabulous disaster - tanto Against me - 44an cinder - dejavu barcelona la contra - castelldelfels
Vår Del Av Stan
har inte varit på många konserter men måste säga: Nightwish Nocturnal rites Block 44 Hammerfall, Storyteller Stratovarius Sen 2006: ( till en början iaf ) Children of bodom Extomorf One man army and the undead quartet bolt thrower 6th awakening
Jonerik: DaPonybros...i see, självpropps?:D såg dom på arvika, minglade lite med trummisen också:)
Anima Sola
Roskilde: le tigre bright eyes röyksopp och tokyo ska orchestra (mest pga tokdansen med en crazy dansk iof) och martha wainwright i NY, hon har verkligen helt grym röst, geez.
stereo total på sticky också
jag såg Prodigy i dopenhagen! det var schysst som fan, Maxim la dessutom sin hand på min axel, och den satt precis där den skulle. det var fint.
jag kommer tyvärr inte på något att skriva här för tillfället, så det får vara tomt sålänge.
Premier på pustervik. Galnast på väldigt länge. Du dansa på en galsmatta. Pustervik slog publikrekord. Folk svimma. Jag var lycklig efteråt väldigt lycklig
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
1. Regina Spektor 2. Håkan Hellström 3. Capleton 4. Moneybrother 5. Bob Dylan
"money doesn't talk it swears" Bob Dylan
Johannes P18 Enda anledningen till att Bob Dylans konsert va bra var för att de just va Legenden Bob Dylan som spelade, själva konserten va fan inte mycke o hänga i granen..
Anima Sola
challma självprops? w00t?! :D hade gärna vart med i dapony.. haha emil är gooo! nämen fan de är ett av sveriges bästa band!
challma Håller inte riktigt med dig, Karlstadkonserten var faktiskt bra, mycket bättre än sist jag såg honom 2003.
"money doesn't talk it swears" Bob Dylan
Jag har sett (det jag kommer ihåg): The Tough Alliance, Bob Dylan, Arctic Monkeys, Franz Ferdinand, The Strokes, Turbonegro, Lars Winnerbäck... Många av dem på storsjöyran. The Strokes var överlägset bäst... Höjdpunkten på mitt konsertliv. En överdrivet svettig konsert, och det bandet har ju för fan bara bra låtar! Sen kommer The Tough Alliance och Arctic Monkeys. Jag hade biljetter till Babyshambles också, men de jävlarna ställde in! Det hade antaglien vart höjdpunkten annars.
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa! jewelheist.tumblr.com
utan tvekan judas priest..
dizzee rascal och turbonegro var riktigt bra med..på yran då..