I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Give me some Blues !

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-11-24 19:28

Give me some Blues !

Är det någon som sitter på bra blues låtar, då menar jag sånna goa gamla svarta legender med goa gittar riffs? ja elle vad ni har o tipsa-. Hit me!

St Pauli FÜR Die Leute!!!

2005-11-24 20:14
Blues är verkligen något jag skulle vilja ha koll på. Smutsig blues från 60-talet snarare än de tidiga delta-bluesen. Den som går mellan jazz, funk och blues.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth

2005-11-24 23:43
mm blues o en flaska whiskey. Har ingen några låt förslag? bättre kan ni come on!

2005-11-24 23:47
Blind Willie Johnson
Värre whiskeyröst får du leta efter

2005-11-24 23:49
Blind willie Mctell
Typ ett samlings album med massa blues artister... typ LP, EP från de gammla radiostationerna i USA när man kunnde glida in och spela in billigt.. Hehe.
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2005-11-25 00:10
Den blueslåt som jag personligen tycker är den tyngsta någonsin är nog Freddie King - Going Down. Dock lite tveksam om det är han som har skrivit den, men han gör den jävligt bra iallafall.
Omnia est Faeces

2005-11-25 02:33
Robert Johnson, kan vara svårt att få tag på dock. Han sålde sin själv till djävulen för att kunna spela gitarr som en gud... har även för mig att dom har med något om det i filmen Oh brother where are tho eller va den nu heter.

Howling wolf e rätt tung med... är inte säker men jag tror det var han som startade varje live spelning med att bäras/rullas ut i en lik kista
Rock out with your cock out!

2005-11-26 02:48
Wanna know how to play the blues? Get your self a woman!

2005-11-26 04:05
Ni måste ju lyssna på Muddy Waters såklart.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-26 04:23
BazookaTooth -> Det är väl mer eller mindre underförstått?
Omnia est Faeces

2005-11-26 18:44
hehe.
Hayden Thompson-blues, blues, blues

(den är bra men inte svart om det nu har någon betydelse)
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2005-11-26 20:58
canned heat - going up the country tror jag de spelar i woodstock filmen.
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2005-11-26 21:00
och leaving this town.

Bob Hite är så jääääävla grym!!!!! och han som spelar bas. han headbangar ju fan värre än Cliff Burton. Och det är alltid coolt att ha jointen fastsatt på en av strängarna-
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2005-11-26 21:30
two_grand P24
"Robert Johnson, kan vara svårt att få tag på dock. Han sålde sin själv till djävulen för att kunna spela gitarr som en gud... har även för mig att dom har med något om det i filmen Oh brother where are tho eller va den nu heter."

naej, i O Brother var det Tommy Johnson, en bluessångare som föddes tidigare (och dog senare) än Robert Johnson. Tommy var den första som påstod att han hade sålt sin själ till djävulen, och därifrån tog Robert sin inspiration till låtar som Hellhound on my Trail. nuförtiden blir Robert oftare förknippad med själsäljarlegenden.

nåja, Robert Johnson äger! inte särskilt svårt att samla ihop alla hans inspelningar, då han dog alldeles för ung. "The Complete Recordings" består av två cd-skivor. väl värt att köpa.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2005-11-27 18:04
Howlin Wolf

2005-11-27 19:07
Herr_Tamburinman

aha, har inte sett filmen själv bara hört ryktesvägen... man blir visare varje dag
Rock out with your cock out!