I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-11-22 01:53

Fusion/Jazz tips!

Har precis kommit hem från ett uppträdande på Fasching i Stockholm av kulturaas elerver där de spelade lite sån musik och känner mig sjuuuukt inspirerad! =)

Är det någon som har lite tips på lite sköna artister, låtar, albuk inom denna musikstil?

2005-11-22 13:01
Börja med att kolla upp the foundation; »Bitches Brew«

Otrolig skiva som min flickväns katt valde att repa sönder omslaget på senast i förrgår. :/
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth

2005-11-22 14:21
Mahavishnu Orchestra kanske skulle vara något..?
Still in the bridge

2005-11-22 16:08
herbie hancock har gjort jävligt bra fusion. Kolla in albumet som han gjorde med Headhunters....

Kolla ocksá in en lát som heter "Fickle Funk", fet.
Eat the box!

2005-11-22 18:54
Strålande! keep 'em coming!

2005-11-23 11:58
Tyckte Zapped kom med en hel del riktigt bra tips.
En del jag inte hört, men skall helt klart kolla upp en del på listan.

Jag tycker du skall söka en skiva med Soft Machine, "Softs".
Hur bra som helst.

Sen har Jukka Tolonen gjort rätt mycket bra.

Om du gillar Billy Cobham så rekommenderar jag verkligen den skivan han gjorde tillsammans med George Duke, "Live on tour in Europe".

George Duke tål också att kollas in lite närmare.

2005-11-23 17:34
Jo kan ju inte kalga på brist av tips! =) Problemet är bara att plånboken kommer lida som fan..

Tack så mycket alla!

2007-08-07 23:40
kolla in return to forever, mahavishnu orchestra, weather report, miles davis skivor från 70talet, herbie hancock, george duke, passport, pat metheny fråga om du vill ha mer tips.
"det viktiga e inte att vinna, utan att alla andra förlorar",...,"behöver du nån som kan spika vet du vart jag finns"

2007-08-08 22:19
Brian Blade - Jazz crimes

Checka in podcasten.

http://www.lasternet.com/inthegroove/pastshows/2007_02_01_pastshows.html

www.jazzandbeyond.com
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-08 22:22
Finns mycket grym ny jazz från NYC just nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.