I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Manager

2005-11-21 19:02

Emo

Hello, Let's go emo ~

Tänkte kolla på hur många här på whoa som lyssnar på den underbara musikstilen emo. Och sedan kan ni gärna göra en lista på lite bra artister ni tycker bra om.

Förtillfälet är det mest.

Something Corporate
Hawthorne Heights
taking back sunday

Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2005-11-21 20:44
"Emo" är knappast en musikstil i meningen att musiken har samma stil. Tex låter ju Something Corporate totalt annorlunda än Hawthorne Heights och Taking Back Sunday, och gillar man den tidigare säger det knappast nånting om huruvida man gillar de senare två.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-11-21 21:09
allt inom emo kan låta olika ^^

Funeral For A Friend låter t.ex. helt olikt Dashboard Confessional.. ändå går båda 2 under Emo :P
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2005-11-21 21:22
Emo står för Emotions.. dvs "känslosam" musik.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2005-11-21 21:23
Emo

2005-11-21 21:40
thrice
from first to last
funeral for a friend
matchbook romance
jimmy eat world
saosin
senses fail
•pave paradise•

2005-11-21 22:32
all musik är ju känslosam nästan. jag menar Pantera - Suicide note 2 är ju extremt känslosam då den beskriver en man som har tappat viljan att leva och försöker få folk att förstå att det är hans val om han vill dö eller ej.

Why would you help anyone who doesn't want it, doesn't need it, doesn't want your shit advice when a mind's made up to go ahead and die? What's done is done and gone, so why cry?

Men det är ju jävligt snabb 2-takts döds/thrash ändå. Så det är ju inte Emo musik riktigt. Och kent, kent är ju jävligt bra. Och dom är ju liksom ändå EMo. Alla emos jag känner lyssnar på kent.

jag är trött, därför skriver jag en lång utläggning ang ngt som de flesta nog vet. Bra Emo annars:

Hopesfall
Cult of Luna (Inte emo kanske men dom är liksom ändå Emoiga)
Meleeh

är för trött för att orka tänka mer nu.

we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2005-11-21 22:56
fantalight: För att göra en sak klar, så är kent INTE emo.
Still in the bridge

2005-11-22 09:16
Clydisch P19

jag skrev ju det. jag råkade glömma skriva lite grejs bara.
Just born to die

2005-11-22 14:20
fantalight: Okej, men " Och kent, kent är ju jävligt bra. Och dom är ju liksom ändå EMo." är ändå ganska klart tycker jag.
Still in the bridge

2005-11-22 17:17
men kent är väl rätt emotionella, vad fan är emo då?
den som hoppas skiter på sig och dör

2005-11-22 18:02
läs här, orka tjafsa om vad som är vad.

2005-11-22 18:23
jag glömde skriva att dom är liksom emo fast dom inte är det.
Just born to die

2005-11-22 19:05
emo-genren och banden som går under den som finns idag är hybrider av punk/hardcore/metal. alla emo-band spelar sån musik, alltså punk/hardcore/metal med typ..pop-texter. screamo är dock skönt..
•pave paradise•

2005-11-22 19:11
lhabia

screamo är riktigt skönt.. :D

2005-11-22 21:21
Props till lhabia som kom med en vettig förklaring.
Still in the bridge

2005-11-23 00:40
Screamo är the shit!
Underoath är äckligt bra!

2005-11-23 00:58
Screamo works!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-23 16:49
Emocore - så som Funeral 4 A Friend
"Screamo" - Så som Bullet 4 My Valentine

Dessa är vad jag vanligtvis lyssnar på. Olika stilar inom Emogenren.

Nu vet du det viktigaste:D
 SHU!