I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Thomas Newman (kompositörer)

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-11-21 17:29

Thomas Newman (kompositörer)

Ni som hört nåt av honom vet att han är grym. Star Wars osv.

men det grymmast tipset, Road To Perdition! Kolla det soundtracket. Tanka inte.

En annan favorit är Danny Elfman, (Tim Burtons polare)

vilka är bäst ?

www.projectedwin.blogg.se

2005-11-21 21:44
Har inte han (Thomas Newman) gjort musik till asmånga filmer eller är det jag som är ute o cyklar? Annars tycker jag Yann Tiersen, som komponerade musiken till Amelie från Montmartre, är riktigt grym.
!!!!!!!!!!!!!!!!

2005-11-22 00:05
Thomas Newman gjorde det underbara soundtracket till American Beauty också. Med tanke på att han jobbat så frekvent med Sam mendez så antar jag att han också gjort lite grejer till "Six feet under".

En klassisk filmkompositör är ju John Williams, som numera arbetar med Harry Potterfilmerna. Hans största meriter är Star Wars, Hajen, ET, Indiana Jones mfl.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-22 13:18
Williams var det jag tänkte på! han är grym.
!!!!!!!!!!!!!!!!

2005-11-22 13:59
Vilka som är bäst bland kompositörer? Standardsvaret brukar ju alltid vara Ennio Morricone men idag väljer jag the funky route och säger Lalo Schiffrin! Han har gjort mycket och det har varit bra! Favoritalbumet måste vara Enter The Dragon .

Någon som vet vart man hittar soundtracket (av Lalo) till filmen Telefon förresten?
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth