misfits
såg nårra bilder på glen danzig från förra året med d nya misfits...har dom turneat??? eller var d bara en engångsföretelse????
corpses all hang headless and limp bodies with no surprises and the blood drains down like devils rain we`ll bath tonight./SKULLS/misfits
Man kan ju alltid drömma och hoppas
Shooo bree
de har ju hur grymma låtar som helst..men jag kan nästan aldrig lyssna på dem pga keff kvalité..alla covers på deras låtar däremot är tokbra
•pave paradise•
äh..jag är för snobbig..kan inte lyssna på keff kvalité..det suger :/
•pave paradise•
haha, jo. kvallan suger på typ alla deras låtar. Men who cares? det är ju punk att ha dålig kvalla. Bästa låtarna är typ Halloween och typ return of the fly.
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die
Älskar när nya punkband har med sina demoversioner som extraspår på skivorna. Tycker nästan att det känns som en hyllning till misfits och alla gammla jönsar som spelade på den tiden då demot alldrig mastrades och blev överproducerat.
Shooo bree
Glenn i nya misfits? Det var väl bara han och Doyle som gjorde en turné där de körde en del misfits låtar? Nya "Misfits" är ju Only, Robo och Dez..
'shoot the kids at school, all in a bloody pool.. I'll show the teachers too, cause they can't tell me what to do.'
Verkar inte som om Glenn någonsin kommer att gå med på en fullfjätrad reunion. Synd, han behöver det. Såg honom i Malmö 2002. Han är i mina ögon en blek kopia av sig själv.
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
Febril va? hängde doyle med danzig på turne? doyle och jerry är det ju som fortfarande håller i misfits med marky ramone på trummor.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
"Såg honom i Malmö 2002. Han är i mina ögon en blek kopia av sig själv." för övrigt dagens sanning.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
bästa misfitsmedlemmen någonsin (förutom danzig..) är micheal graves
•pave paradise•
Tänk om Glenn hade sjungit på Famous Monsters skivan. Den hade nog varit jävligt bra. Inte för att den är dålig, men helt seriöst så tappar Misfits ca 30% utan Glenn.
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
CiL P18 Nepp.. vad jag vet så hoppade Doyle av nästan samtidigt som Dr.Chud och Michale Graves.. de ersattes med Marky och Dez..sen ersattes Marky med orginaltrummisen Robo..
'shoot the kids at school, all in a bloody pool.. I'll show the teachers too, cause they can't tell me what to do.'
De andra Misfits-medlemmarna förutom Danzig är ju totalt överflödiga, kunde ju inte spela (Danzig fick lägga på gitarrerna själv på flera skivor) förutom Robo. Enligt Danzig så kom Jerry Only från en rik familj och det var hans pappa som finansierade instrument, inspelningar mm. Hade det inte varit för det hade Danzig sparkat han och hans brorsa. Lyssna på live-skivor med Misfits från när det begav sig, sämre musiker får man leta efter...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jakob danzig är en patetisk stackare om han har sagt det. kan han inte bara erkänna att sin tid med misfits var den bästa i hans liv. vafan ofta de brydde sig då om någon inte kunde spela exelento det var ju garage punk för bövelen. usch usch, på den tiden var ej heller danzig ett jävla fläskberg (som han själv kallar muskler). utan en liten energisk mentalpatient som hoppade runt på scenen i ett svart dödskalle linne. (för er som vill veta mer
www.onethirtyeight.com )
Febril P20 ne jdet ka nhan inte ha gjort. Doyle är med än asså. han och jerry only är ju brothers och frpntfigurer liksom. du ka ninte försöka länka nån fakta om det för jag hittar faktiskt inget om det på misfits.com för där verkar det so matt doyle och jerry fortfarande är glada killar.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
CiL:Danzig VAR misfits, han skrev alla låtar och det var hans speciella röst som gjorde att de stack ut jämfört med andra punkband. De andra instrumenten hade kunnat spelas av vilka punkmusiker som helst, hade inte gjort någon skillnad...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
och det var hans speciella röst som gjorde att de stack ut jämfört med andra punkband stammer val anda inte? hela misfit soundet ar javla unikt, inte bara danzigs rost.
Miaz:Deras melodier och låtar och så ja men soundet vette fan om jag tycker är så unikt. Gillar bäst deras tidiga grejer som den ursprungligen outgivna Static Age plattan med ett mer garage-aktigt sound...
men med hela soundet menade jag latar och melodier osv osv.
Miaz:Jag trodde du menade ljudbilden (gitarrljud, basljud, trumljud, produktion, balans osv.) för den tycker jag inte är särskilt unik...
Men det är ju som att säga att Sid Vicius tillförde mkt till Sex Pistols. Det gjorde han ju inte, men ändå blir det ju aldrig Pistols utan sid. Han var lätt efterbliven, han knarkade och han kunde inte alls spela bas. Kan det bli mer punk?
Skivsamlare
2005-11-25 10:31
FHTEOD Michael Graves är en minst lika bra sångare, om inte bättre. Tycker han gör en utmärkt insats i Misfits. Och det är inte deras sång som är unikt, tycker hela deras sound sticker ut lite.
Yes! In Concert — For the love of music
Om Doyle var med så hade han väl varit med på denna bild?
Bild "
The Misfits aren't really the Misfits anymore. You all know that Danzig is long gone, and most recently, Doyle apparently is taking a break due to "personal problems," leaving Jerry Only to carry the torch. " -
http://www.kaffeinebuzz.com
Har ni inte hört om när Graves, Chud och Doyle bara drog under en spelning och lämnade Only kvar för att spela We Are 138 helt själv? tror iallafall att det var den låten.. Har senare hört att Doyle tänkte satsa på filmkarriär..
fantalight:Nej, sid tillförde ingenting, bara myten. Faktum är att han inte ens var medlem i bandet när "Never mind..." spelades in och släpptes, det var Glen Matlock som var basisten. Utan Sid hade kanske pistols setts som ett bra rockband istället för en cirkus-akt med fjortisar bärandes sids not dead-tröjor. Har aldrig brytt mig om myter och image, för mig är det BARA musiken som spelar nån roll vilket ju är en av anledningarna till att Ramones musik åldrats mycket bättre/känns mer tidlös än Pistols...
bojjan: och du tycker väl antagligeen att det är helt okej att tre olika Thin Lizzys åker runt och spelar trots att Phil Lynnot varit död i 20 år??? Finns inget värre än band som lever på sitt namn när den betydelsefulla medlemmen inte är kvar längre. Att misfits hade mage att återförenas utan Glenn under namnet "Misfits" är patetiskt. Att sen Glenn själv inte gjort nån bra skiva på över 10 år är irrelevant i sammanhanget...
"thin lizzy" nuförtiden är ju gräsligt. Bara ett sätt att tjäna pengar :P Men Deep Purple är ju inte heller direkt särskilt deep purple längre. Jag menar Don Airy och steve Morse är ju grymma, men dom komemr ändå aldrig vara Jon Lord och Richie blackmore.
ja okej jag hittade det på misfits.com nu att doyle och chud lämnat. sorgligt att doyle lämnade han är ju ändå nästan originalmedlem. men kul att robo spelar trummor nu. han var ju med i min favorit misfits lineup: danzig, jerry, doyle & robo. men min åsikt om danzigs otroligt stora ego och hur pinsam han blivit står fast. och nej han VAR inte misfits även om han tillförde väldigt mkt.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!