I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-11-16 14:04

Thåströms nya

Jag har alltid tyckt att Thåsrtöm har en bra grund i röst och melodi men jag har aldrig vart något stort "fan" av Thåström, tills jag hörde singeln "fan fan fan" Har nu lyssnat igenom albumet.
Skulle vilja få lov att kalla det för ett mästerverk.
Var högst oväntat att Thåström skulle vara min hösts positiva överaskning.
Vad tycker ni?

en kvinna är ett heltidsjobb, det gäller att välja sitt yrke// charles bukowski - factotum

2005-11-17 15:50
den är alldeles för snäll

2006-02-06 20:07
den är jävligt bra.

2006-02-06 20:28
håller med
Moderator

2006-02-06 20:41
tyckte den var värdelös, singeln var bra men resten var lika jävla tråkigt. jag gillar arghet, men arghet utan intensitet blir bitterhet och det är bara tråkigt.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-02-08 10:40
asså shit jag förstår mig inte på folk som lyssnar på
den idioten, jag tycker att han är hel kass, riktigt kassa
texter oxå för den delen
Intergalactic proton powered electrical tentacled advertising droids

2006-02-08 11:45
vafan skivan är fet
Better active today than radioactive tomorrow

2006-02-08 15:56
Jag har ju alltid gillat Nick Cave and the Bad Seeds, men tyvärr gör Nick den här sortens musik bättre än vad jocke gör. Kanske har hittat formen till nästa skiva, kan man hoppas.
I'm back!

2006-02-08 20:05
Inspiration kan nog ha hämtats från Nick (Thåis lyssnade på honom i alla fall under plp-tiden), en annan parallel är förståss dylan som jag också tycks märks, och som Nick också har influerats av.

Piano och stråkbaserad gubbdeppsingersongwriting i båda fallen, tycker det är rätt likt. Sen så är ju textbehandlingen och textuppbyggnaden något olika. Thåis har ju, tyvärr, lagt till sig med ett minimalistiskt drag sen det är ni som är dom konstiga skivan...
Fast det beror väl på vad man letar efter när man ser om något liknar nått annat. :)
I'm back!

2006-02-09 10:05
Jävligt bra skiva =)
Mera solsken till folket!!