I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-11-15 15:14

Madonna

grym låt, hung up...

2005-11-15 18:29
den enda madonna låten jag lyysnar på är Bordeline...
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2005-11-15 18:31
den senaste är ju en riktig stänkare, men jag skulle nog inte kunna tänka mig att lyssna igenom en hel madonnaskiva för det

kul prodeucentval annars
"Gasswand´ da koroban Waha!!!"

2005-11-15 19:14
Jag svär More-10, lyssna hela skivan! Den är gryyym! Alla recensenter är CP och snackar om att skivan är ytlig och att det är beige att hon har samma producenter som Britney Spears. Jag säger: åt skogen med dem! Människor som klagar på att Material Girl är ytlig och att tjejen som gjorde Erotica och mer eller mindre uppfann dancepop gör samma sak som kopiorna som kom efter henne är människor som inte borde ha inflytande över andras skivsamlingar. Det är glassig dancepop av bästa märke, snortajt och sammanhållen utan att bli jämntjock, vilket är väldigt starkt av en festskiva som är sammanmixad utan låtavbrott eller tempoväxling.

Den är tyvärr inte perfekt. Någonstans får man lite väl mycket veteran-känsla. Hon kan göra det här med händerna bakom ryggen och med ögonbindel, och ibland blir hon dancepopens motsvarighet till Rolling Stones. Den andra stora bristen är när hon börjar sjunga om det märkliga livet som superkändis. Plötsligt lämnar hon den snygag ytligheten, men djup har aldrig varit hennes starka och där gör skivan värsta dippen. Den tredje stora bristen är den totala avsaknaden av framåt-rörelse. Det finns inte en orginell ton på hela skivan. Det är förstås inte nödvändigt för att en skiva ska vara bra, men det blir ibland lite väl påtagligt.

2005-11-15 22:00
Tycker skivan är helt sjukt bra!

Eksem P22

Håller inte riktigt med när du säger att det inte finns en enda originell ton på hela skivan. Själv tycker jag att t.ex Push o Like it or not skiljer sig ganska mkt från mängden.
Beror ju iofs ganska mkt på hur man tolkar originalitet, men jag har för mig att madonna själv sa att hon inte ville göra värsta trixiga skivan, utan bara en riktigt bra disco/dance skiva..
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2005-11-15 22:06
"Själv tycker jag att t.ex Push o Like it or not skiljer sig ganska mkt från mängden.
Beror ju iofs ganska mkt på hur man tolkar originalitet"

Ja, det här verkar bara vara ett fall av att vi lägger olika betydelser i några begrepp, särskilt "originalitet". När jag läser ditt inlägg tror jag att vi menar samma sak, men att jag stör mig litegrann på att det inte händer något som inte har hänt redan förut. På det hela taget är det dock en suverän discodancepopskiva!