I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-11-14 19:03

Franska låtar (?)

En låt som jag har riktigt svagt minne i från, den var riktigt kinky alltså. Hörde den för typ tre år sen på svt när det är den där feta klockan och musik haha:P

Jag har iaf för mig att den heter "Menage á trois " eller så sa dom det i refrängen bara. Det var en Hon som sjöng iaf.

Den andra låten är ganska känd så vitt jag vet (?) och den heter typ Je T'aim eller något liknande?

Jag skulle iaf vilja veta vilka artister som gjort dessa låtar.

Tack

I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2005-11-14 19:47
Den andra låten är i alla fall av Serge Gainsbourg.

2005-11-14 23:24
Andra låten:
Serge Gainsbourg & Jane Birkin Je t'aime... Moi non plus
www.bryanlustig.com

2005-11-15 13:03
Oj, Indochine har jag inte lyssnat på på tusen år känns det som. Åh, nu blev jag sugen på lite Indochine... de ska vara med på en blandskiva jag har här nånstans...

2005-11-15 16:55
stereo total då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-15 17:42
Det första låter som:
Le Tigre - Deceptacon

Och Cancerkatten har rätt, Stereo Total är grejjer det...!
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2005-11-15 18:19
Vive la Fête, La tordue, Stereo

En vän gjorde en grym skiva med frank hiphop 2003; Noir Désir, Le Noyau Dur, Zebda, Saïan Supa Crew, Jacky & Ben, Asian dub Foundation, Tryo, Bouga, Mickey 3D...

smörigt: Tété, Claude Nougaro, Jacques Brel, Carla Bruni(underbar röst), Francis Cabrel...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-15 19:23
Första låten

Saian Supa Crew - Soul Mwa Pas (feat Sandy Cossett) (?)

2005-11-15 19:36
bara för att jag äntligen får chansen att nämna dem: nouvelle vague.
de gör typ bara covers.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-11-15 19:46
Ska vi prata om all fransk musik nu eller? Stereo Total är ju värsta tyskt förresten :)
I vilket fall, då vill jag slå ett slag för Domotic, O.Lamm och Davide Belula. Sedan vill jag veta när någon ska starta en tråd om bra finsk musik? Det måste ju finnas någon, menar jag.

2005-11-15 20:35
Nuvarande Stereo Total är 50% franskt och 50% tyskt, men ja, de började i Berlin.

Sen är La Cliqua den bästa, franska hiphoporkestern!
www.bryanlustig.com

2005-11-15 22:53
Haha ok, thanks I guess?

Le tigre var iaf inte den låten jag leta efter men f-ö världens sunkigaste haha
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2005-11-17 11:46
Om man gillar fransk musik finns det en samlingsskiva som heter "The Atomic Cafe´ - French cuts" .

Vansinnigt funkig 60-70-tals rock. Franska covers på befintliga klassiker och inhemska låtar från svunna tider.

Kan rekomenderas varmt.
Peace, Love & Kulcha.