I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Cinematic orchestra

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-11-14 01:38

Cinematic orchestra

Är det någon som vet ngt. om en grupp som heter Cinematic orchestra? Jag har hört dem i Frankrike hemma hos en gammal kompis. Jag har sökt på dem på internet, men hittar bara en hiphopgrupp som heter det, och detta som jag hörde var verkligen inte hiphop!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-14 01:40
Kör de på engelska eller bara Franska?
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2005-11-14 01:43
nää jag har någon skum typ, phykadelisk jazz.. Soul

2005-11-14 01:47
Cinematic orchestra - Motion (1999)

Cinematic orchestra - Remixes (1998-2000)

Cinematic orchestra - Every day (2002)

Cinematic orchestra - Man with a movie camera (2003)

2005-11-15 14:09
Ja, jag vet inte? Är det sång med? Det låter ganska rätt, psykadelisk jazz..men jag kom på att de kanske heter cinematique orchestra...? Kan det stämma? De sjunger nog inte alls, vad jag har hört...jag kommer faktiskty inte ihåg, men det mesta var iallafall insturmentalt....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-15 15:01
vad är det du undrar egentligen? nepp, ingen sång i deras låtar. mest mummel och skrik. dom har bl.a gjort en remake av det klassiska albumet till den sovjetiska filmen "man with a movie camera".
http://www.cinematicorchestra.com

2005-11-15 17:06
cinematic orchestra tror jag ligger på ninja tune, ett label som man kan köpa vad som helst av och det kommer vara skitbra, oavsett om man hört nåt tidigare eller ej

inte hört så mycket av just tco dock, men det jag hör har varit lajbans
12.

2005-11-15 18:02
Alltså, jag undrar; jag har hört en grupp som heter Cinematic Orchestra, eller Cinematique Orechestra. Jag har sedan försökt leta upp gruppen, men bara hittat en hiphopgrupp med det namnet. Frågan är då, är det någon som känner till om det finns en annan grupp med samma (lr likn) namn? Eller vet om de helt enklet bara gör två helt olika sorters musik...?

2005-11-16 16:47
jag sökte på allmusic.com och det finns bara en
12.

2005-11-16 19:53
okey! tackför besväret iaf! jag får väl lyssna in mig lite och se vad jag tycker och om jag känner igen det!