I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rappare

2005-11-06 00:04

Din Musikstil

Berätta gärna varför det kommer sig att du gillar de låtar som du gör?

Själv kan jag lyssna på de mesta musikstilar, nog för att techno och deathmetal och sånt sollar jag bort direkt eftersom de oftast inte har nån vettig text.

Men det är framförallt arga låtar som tilltalar mig av alla musikstilar. Det är härligt att lyssna på när man ger sin sandsäck en omgång.

Så hur ligger det till för dig?

facebook.com/idiomatisk - fan page

2005-11-06 00:06
Hmm..jag lyssnar på System of a down för dom gör bra musik
Sedan lyssnar jag på benni benassi för det är skön musik
osså lyssnar jag på allt nytt o pop o liiite hip-hop och fjortismusik !
Credit crunch crunch baby

2005-11-06 00:10
melodin är viktigare än texten. har ingen direkt stil jag föredrar alls faktiskt.

jag blandar vilt. ^_^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-06 00:13
junkgirl

det är bra !

2005-11-06 00:14
Tha_Flooowa F16

ja, då snöar man inte in på något och behöver aldrig skämmas för att man gillar en låt som andra ogillar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-06 00:15
Lyssnar nästan enbart på hiphop. Det tilltalar mig nog framför allt därför att det kan låta så himla olika iom samplandet som nästan samtliga hiphopare använder sig av. Ena låten på en skiva kan vara en klassisk symfoni med stråkar medans nästa är ett härligt elgitarr-riff. Gillar dessutom hur pass levande hiphopen är just nu(amerikansk underground dvs) finns så många coola och nyskapande och helt enkelt galna rappare och det görs ju skivor inom genren i en helt otroligt snabb takt. Men jag vet ju inte vad mer det kan handla om..jag kanske bara är lite för insnöad i en viss genre, men jag ser faktiskt inte så mkt fel med det, och så länge det är hiphop jag vill lyssna på är det hiphop jag tänker lyssna på..
Real ninjas

junkgirl

Precis !

lyssnar på mycke hiphop och 60_80tals rock och punk,,

dt mesta med en skön text faktiskt
"I varje virrig flicka bor en håmåsäxuäll muminpåjke" - Måns

2005-11-06 00:16
Lyssnar enbart på rock nuförtin. Har varit rock näst intill hela mitt liv. Varför vet jag inte men jag ser det som en blessing :P
"Don't schsch me motherfucker"
Rappare

2005-11-06 00:21
WilliamsWhoa P17
Håller med dig. Hiphop är ett av det bästa, det känns mer äkta än många andra mer plastiga musikstilar. Som typ allt som går på rix fm
facebook.com/idiomatisk - fan page

2005-11-06 00:30
Jag lyssnar på rock, indie, grunge, punk, reggae och hiphop. Basically, sen finns det naturligtvis undantag.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>

2005-11-06 00:57
Jag lyssnar nästan uteslutande på hiphop, men även reggae och dancehall. Jag lyssnar på den musiken eftersom det är den enda musiken som tilltalar mig, jag får inte ut någonting av att lyssna på Gwen Stefani, Jennifer Lopez, Metallica eller Coldplay.

MEN det finns andra band som jag tycker är helt okej och som det händer att jag spelar låtar av t.ex. Green Day, Barry White. Men jag skulle aldrig köpa deras skivor.

Enligt mig skapas den sämsta musiken av alla trance"artister", Death metal-artister och Kent. (Nu räknar jag inte med band som Ultima Thule och andra idioter, tycker inte att de ska nämnas i samband med musik).
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2005-11-06 10:52
Deathmetal, thrashmetaL och heavy metal

typ, The Haunted, At The Gates, Sepultura, Pantera, metallica, megadeth, Opeth, Mayhem

men jag lyssnar även på:

Rush, pink floyd, genesis, Hawkwind och jefferosn airplane.
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die