Slipknot - 9.0:Live
Japps, vad tycker folket? Jag tycker att den är underbar!
den är riktigt bra
corpses all hang headless and limp bodies with no surprises and the blood drains down like devils rain we`ll bath tonight./SKULLS/misfits
den bra fast dålig på sina ställen
◙...◙
get this, eyeless, eeyore är bra. corey MÅSTE på sånglektioner
•pave paradise•
han behöver väldigt många sånglektioner. sångterapi som James Hetfield tog efter "So What"inspelningen.
•pave paradise•
Hangaround
2005-11-03 16:30
Vadå Iowa eran?? Iowa var ju bara mesig.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
James Hetfields sångröst är ju helt förstörd nuför tiden. Lyssna bara på den gmla bootlegen "Night of the rivit Heads" från 82 eller nåt. Dvs nääästan helt originalsättning. Lyssna på hans sång där och njuuuut :)
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die
fantalight: jag gillar hans sångröst nu. den sög dock under turnén för black album
•pave paradise•
lhabia jag tror skillnaden mellan dig och mig är att du gillar slick, välproducerad komemrsiell skräpmusik typ Green Day, Foo Fighters, nyare metallica ososvosv medan jag gillar rå, brutal och elak dödsmetall och thrash.
fantalight: jag gillar melodi, ja. och visst, kalla det skräpmusik, jag tycker ändå inte att det är det. jag tycker att t ex "Baba O'Riley" av The Who är grymt bra, och den är rätt välproducerad om jag får säga det själv, och den låter som nåt foo fighters lätt skulle kunna göra. jag gillar massa "rå, brutal, och elak" musik också..och vad hände med ditt progälskande? du sa väl att du inte alls lyssnar på dödsmetall och spandexband i en tråd rätt nyligen?
•pave paradise•
Mohohoha! Jag förändras snabbt! Nej jag lyssnar på dödsmetall, thrash, HC, prog, progmetal och psycedehlia :P + diverse "mörk" musik dvs all musik som inte är glad eller har glatt budskap. Det om att jag inte lyssnade på dödsmetall innan var bara bajssnack från min sida. Jag lyssnar lika mkt på prog som jag lyssnar på metal.
fantalight: bra..inga jäfla lögner här inte! men visst, jag föredrar välproducerad musik framför sunkiga inspelningar. därför kommer jag vilken dag som helst välja American Idiot framför Damaged.
•pave paradise•
tänkte bara skriva till alla som klagar på coreys röst. Ni kan inte förvänta er att han kan ha exact samma skrik som han hade förr. Det är fan helt omöjligt, de tar så otroligt mycket stämmbanden att tillslut går de inte att få på samma som han hade förr. Njut av skivan istället för att klaga!
skataren_89: checka nån converge-låt. sångaren där har skrikit så i 14 år och låter bättre och bättre för varje album som skrivs.
•pave paradise•
skrik tar nästan ingen på stämbanden. Bara om man är dålig. Det GÅR itne att growla med stämbanden. Då håller dom o kanske, 16 minuter?
Jag undrar bara VAD som har hänt med hans skriv, ibland är dom tokgrymma och ibland låter det som att han aldrig skrikit förut, fattar inget. Det är ju inte i närheten av vad han har vrålat ur sig....
menar skrik där, inte skriv
tycker att skivan var skitbra, har verkligen längtat eter ett livealbum frånväldens bästa liveband...' Men ja visst låter Coreys röst lite annorlunda, går väll o spekulera hur mkt som hellst om de, tror dock att den förändrat sig lite med åren Men aja, tycker skivan va klockren, häftigt intro, många klassiker, perfekt utförda osv..
southis- P56 Haru inget o tillföra disskutionen så snälla, håll tyst Jag anser att Slipknot är världens bästa liveband för att.. 1) De låter bättre live än på skiva, och lyssna på någon skiva så fattar du hur bra de måste vara live. 2) De ger alltd 100% show, sparar inte på något
de är knappast världens bästa liveband. inte längre
•pave paradise•
southis: lägg ner ditt jävla musiksnobberi. vem är du som dömer vad som är bra eller inte? du gillar fan BLINK!
•pave paradise•
jag hoppas du är ironisk när du säger att du gilalr blink. DET är jääääävligt kass musik. Lyssnar du på typ good charlotte och simple plan med dina fjortis vänner då också eller?
Slipknot är också dåliga. men extremt mkt bättre än Blink.
southis: jag gillar melodi och starkt komponerade låtar, ja. du gillar blink. blink suger arsle, t o m slipknot är bättre
•pave paradise•
jeje kör ert skitsnack i nån annan tråd.. Vilka konserter lirar dem i på skivan? vad jag uppfattat av de Corey säger så ere väll..Phoenix, Texas(?), Singapor?(eller något liknande land, asiatiskt)
rastasite: ett råd till dig: ta inte slipknot på så stort allvar.
•pave paradise•
Jag tycker mest om extremt komplexa låtar.
lhabia Ett råd till dig, håll käften, sluta snacka skit o gå o lyssna på din skitmusik o lämna oss intresserade ifred..
rastasite: varför ska jag hålla käften? jag lyssnar på slipknot, är det det du menar med skitmusik eller? jag FÖRSVARAR slipknot i denna tråd, inget annat. läs och snacka sen.
•pave paradise•
lhabia Jag fick inte direkt intrycket av det i det senaste inlägget, men okej, sorry... varför ska man inte ta abandet på allvar? ja förstår inte, förklara
rastasite: de var något stort när s/t släpptes. nu är de rätt medelmåttiga.
•pave paradise•
medelmåttiga kommer slipknot aldrig att bli, tycker att Vol. 3 är det bästa albumet som släppts på länge och ja har sett dem två ggr live i år o förra året, tycker att de bjuder på en show som få
vad gör de unika nuförtiden då? ingenting. jag gillar slipknot men de håller på att ta slut. drastiska åtgärder måste tas till
•pave paradise•
vad som gör dem unika? den bästa musik jag hört, dessutom ännu bättre live, de ger fortfarande sten hårda liveuppträdanden.. Men jag tycker en del borde ändras: Ta en brake som mellan IOWA och Vol 3 o chilla ner, skriv nya låtar o ta o planera upp lite mer, det sedvanliga liveuppträdandet börjar bli tjatigt (blister exist sen sic osv, sutar alltid med "hejdå, vi syns" o sen glider de in igen o drar people=shit, wait and bleed och surfacing), de kunde kanske blanda o köra me olika låtar på olika konserter, att blanda låtordningen, köra fler gamla klassiker, och nya ospelade (t.ex. vermilion pt. 2 lr Welcome), det blir mkt häftigare om man inte vet va de ska spela (nu vet man liksom att efter nästa kommer heretic anthem osv)..de blir så mkt roligare o mer adrenalinkick om de helt plötsligt i slutet skulle sparka igång sick, eller varför inte strunta i någon sådan sång o köra den i slutet som överraskning? Sedan tycker jad e borde blanda in fler unika saker (som när alla t.ex sitter ned i spit out out, sjunge rme i wait and bleed, räcker upp händerna i luften efter introt på surfacing, deras death mask's i vermlion osv) dessa grejer börjar bli lite utjatade, varför inte strunta i någon sådan låt lr sak ibland o köra nått nytt? Märkte t.ex. när jag såg dem på hultsfred vad glad man blir o häftigt de va när de drog igång Everything ends och Get this som man inte sett dem spela live tidigare! Slipknot skulle behöva nya ideer och en ny skiva, men jag tycker inte att de inte är unika som du sa Ihabia, jag tycker fortfarande att det är ABSOLUT BÄST!
varför spelar de sina nya låtar? MARKNADSFÖRING. varför ändrar de inte på sin liveshow? De är trötta och för slutkörda för att orka. de är inte unika längre. släpper de en till skiva så ska den låta som s/t, då är de unika för mig igen. de spelar inte samma låtar på varje show förresten. konserten på hovet hade helt annorlunda spellista från den som spelades i Bryssel.
•pave paradise•
s/t=selftitled=betitlad
•pave paradise•
lhabia Med andra ord syftar du på albumet Slipknot? troligen deras bästa, men ja tycker att ett nytt Vol 3 likanande kan bli äckligt bra!
vi får se
•pave paradise•
Det kommer ju bli ett break...corey å jim går ju in i studio med stonesour i januari för att släppa album hösten 2006. Clown kommer köra en ny skiva med to my surprise. Så något år kommer vi att få vänta och jag är säker på att bli kastad av stolen som vanligt när näska skiva kommer. Förresten så kommer ju en live dvd att komma inom den närmase framtiden tror jag iaf. Den har ju skjutits upp ett antal ggr nu. Så detta break kommer nog bli som breaket efter IOWA. Dvd om några månader, sen kanske 1,5 år stonesour å andra projekt, sen studio,sen ny skiva igen. Eller? Ja framtiden får fan utvisa!
hehe wow, tråden går framåt, KUL!
lhabia har jag påstått att jag är mogen?
tyst bara.
•pave paradise•
jag gör mitt bästa för att få bort en person som inte gillar slipknot, som dessutom bara snackar massa skit (DU). jag har tillfört tråden MYCKET mer än vad du nånsin kommer göra, så, som sagt: tyst!
•pave paradise•
Utan har du inte något vettigt att säga som tillför diskussionen något så låt bli att skriva nåt.
jag gillar slipknot?
fantalight: tror jag inte en sekund på.
•pave paradise•
menjag gör det iallafall.
ööh e slipknot freak , men hänger inte riktigt med alltid ny skiva eller ngt ? :P
Hmja ?
Tokyo, Osaka, Singapore och Las Vegas är allt ifrån.
var och köpte den idag
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.