I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

den nya populära håkan hellström leken

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-11-01 03:10

den nya populära håkan hellström leken

dags för en ny lek:

försök komma på så många låtrader med håkan hellström som han bara tagit och översatt rakt av ur nån annan låt. är nyfiken på o se hur många det egentligen kan vara. låt oss se hur många vi på whoa kommer på.

jag börjar

"precis som barn som drömmer kan vi drömma bort dne här natten" - Neil Young - Harvest Moon

"kom, kom, atombomb" - Morrisey - Every day is like sunday

är för trött nu men come on hit me

INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2005-11-01 03:40
Vill inte sabba leken, men du får nog snarare se det som en hyllning än som en stöld.

2005-11-01 04:16
vill inte sabba leken, men om sånt har håkan sagt "jag uppfann inte hjulet, jag bara får de att fortsätta rulla" eller nåt sånt. vafan låt han va
tag ett stycke bro<br>tag ett stycke brand<br>blanda, skrik ageri

2005-11-01 04:42
eller så är det långa text shok han inte ut lyst eller medelat original artisterna om. kan ju vara därför det stämde skiten ur honom. inte så mycket hylning då i slut änden.

om alla som sjunger falsk och inte kan skriva texter kan fixa i hopp lite studiemusiker gå upp på sonny records med en text man klip och klistrat i hopp från text häfterna från sin skivsamling så känns det som vi kommer ha jävligt många fler stolpskott än håkan på våran hals snart.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-01 04:49
äh, så farligt är de inte... uppenbarligen kan inte alla icke sångbegåvade göra dunderkarriär, men håkan har gjort de och det är väll inte för intet?
tag ett stycke bro<br>tag ett stycke brand<br>blanda, skrik ageri

2005-11-01 07:40
Och om alla som inte kan sjunga alls eller spela instrument kan fixa ihop lite raptexter och gå upp på BMG känns det som att vi kommer ha fler stolskott än Latin Kings på våran hals snart.

När det gäller leken så är det ju den här med "freaking doktorer" och tre konstaplar i gathörnen eller hur den nu går, hela det stycket är ju lånat, men jag kan inte för mitt liv minnas varifrån.

2005-11-01 13:41
Eksem:
Riding on the city of new orleans
Illinios central, monday morning rail
15 cars and 15 restless riders
3 conductors and 25 sacks of mail

City of new orleans - John Denver
Tydligen ska 3 conductors låta som freaking doktorer.

Sen har vi ju även den här omslag
Som ju har vissa likheter med Känn ingen sorg för mig göteborg.

Stölder är kul, det är ju inte direkt rippat från någon artist. Hur många band snor inte tex ett riff eller en basgång från någon annan?
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2005-11-01 14:48
jag bedömer inte kvaliten utan metoderna som andvänds. tycker han sköter det fet underligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-01 14:53
han gör det ju knapast snyggt då alla märker det och det inte är enstaka rader utan typ hela segment i flera låtar på varje plata. det är sak att hyla, sampla och att ta inspiration m.m. och att bara lida brist på egna ideer. men sen så värkar ju hela sverige från den grisigaste punkare till den måst anings lösaste bandykillen vara med i masspsykosen där alla tror att kent, gyllentider och håkan är höjden av musikalisk utväkling.

2005-11-01 15:19
megamanton, oj sorry, "menade det är så jag säger det".
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2005-11-01 22:39
Håkans låt "Den fulaste flickan i världen" och Bob Dylans "The ugliest girl in the world"?
Still in the bridge

2005-11-01 23:22
Fast man kan ju diskutera om hurvida han är bättre som artist/låtskapare/blabla än vår vardagliga Darin eller annan Idol/Fame Factory/blabla-stjärna. Eftersom han uppenbarligen kopierar åtminstone texterna.

2005-11-01 23:42
Håkan är BÄST !!!!!!!
*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*

2005-11-01 23:43
finns en sajt med bara snodda textrader av denna man. kommer inte ihåg adressen dock. kul sajt.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-11-01 23:44
Känns ju inte som hela "idén" här är snodd från sidan håkanhelstörd.nu eller vad den nu hette.

2005-11-02 01:08
håkanhelstöld

2005-11-02 03:20
HELT JÄVLA OTROLIGT ATT INGEN FATTAR ATT NI SKA KÖRA LEKEN ISTÄLLET FÖR ATT HÅLLA PÅ O DEBATERA OM VAD SOM ÄR STÖLD OCH VISE VERSA!!!

skapa en annan tråd om sånt isånnafall. skitsamm om han snor eller inte nu är det leken som är det intressanta era jävla förstå-sig-påare.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2005-11-02 03:22
"men sen så värkar ju hela sverige från den grisigaste punkare till den måst anings lösaste bandykillen vara med i masspsykosen där alla tror att kent, gyllentider och håkan är höjden av musikalisk utväkling ."

haha så jävla bra sagt för övrigt. storpajasarn har alltid varit och förblir min stora idol här på whoa. :)
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2005-11-02 03:28
stackars dig.

2005-11-02 18:56
"jag dansade när jag var tolv"

från Marc Bolan (T.rex) "cosmic dancer"
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2005-11-02 21:08
storpajsarn P22
nej...för höjden av musikalisk utveckling måste vara något med en trojan logga på. nämen skämt åsido så förstår jag inte hur du kan slå ihop kent, gyllene tider och håkan hellström överhuvudtaget...men om nu hela sverige råkar gilla håkan hellström så kanske du borde fråga dig själv om det kanske är du själv som har missat något istället för anklaga alla andra för att lida av en masspsykos.

håkan = bra.

leken = dålig. ingen leker.

2005-11-03 00:10
Här har vi "det är så jag säger det"-omslaget:
http://images.amazon.com/images/P/B0009J ..
"money doesn't talk it swears"
Bob Dylan

2005-11-03 02:20
äh! screw you guys. i'm going home
INGA TJEJER PÅ INTERNET!