mest underskattade gitarristen?
Jag tycker Buck Dharma i BÖC. Har aldrig sett honom på nån lista över världens bästa gitarrister och jag har aldrig sett nån droppa honom i nån gitarrist tråd. Men vafan, Lyssna bara på typ Sinful love och leadsen i Dont fear the reaper.
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die
Jag är världens mest underskattade gitarrist. Jag som är så bra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Billie Joe Armstrong Greg Ginn Matt Bellamy Brian Hanor Dallas Green Wade Macneil Kurt Ballou
•pave paradise•
Mark Tremonti (Alter Bridge)
"Don't schsch me motherfucker"
banan_fiskarn: han är inte underskattad. alla som vet hans namn vet typ att han är hur duktig som helst.
•pave paradise•
Petri Walli, så otroligt jävla bra, men få känner ändå till honom.
Still in the bridge
Billie Joe Armstrong är egentligen bra ju har jag märkt. Han har ju grym känsla för melodier. Även fast jag atar green day.
fantalight: bra att du kan se över ditt hat för bandet och se att han är bra :D riktigt grym känsla för melodier..samtidigt som man kan shredda som en tok..får man aldrig höra på låtarna tyvärr
•pave paradise•
lhabia/ Jo visst men hur många vet hans namn egentligen? ;)
"Don't schsch me motherfucker"
alla gitarrister med lite vett.
•pave paradise•
jag ahr aldrigg hört honom shredda :S men jag tycker solot i Wake me up when september är coolt. Och jag menar, hur många toner innehåller det? 4? 5? och det är ändå bra.
haha..han shreddar bara när bandet flummar på konserter. solot..är 5-6 noter och sedan oktaver. grymt enkelt att spela.
•pave paradise•
Folk ger Scott Ian från Anthrax för lite uppmärksamhet tycker jag :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tom delonge (Blink)är bättre än billie joe, skriver både bättre melodier och är mer nyskapande. min åsikt, gillgar även hur han imprviserar solon på down, all the small things och stay together for the kids.
noboundaries: här är skillnaden: tom delonge rippar green day låltar och spelar de baklänges. och har skrivit kanske 70% mindre låtar än billiejoe ;)
•pave paradise•
båda är duktiga, men lyssna på blinks senaste platta och boxcar racers platta, tom är bättre, kvalite, inte kvantitet min vän :);)
Poison Ivy Rorschach (the Cramps) just för att hon aldrig nämns typ....
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
noboundaries: ja, kvalité före kvantitet. tyvärr har Billie Joe båda på sin sida ;)
•pave paradise•
Instämmer med NoBoundaries, Tom DeLonge är faktiskt en riktigt duktig gitarrist. Ännu en oväntat bra gitarrist är Keith Urban, blev helt chockad när jag insåg att han faktiskt var riktigt skicklig. John Mayer är en mycket underskattad gitarrist enligt mig, hade själv ingen uppfattning om hur jäkla säker han var innan jag hörde honom jamma loss. Plus i kanten för hans otroliga känsla för melodier. Albert Lee ser jag som hyfsat underskattad, folk som är insatta är så klart medvetna om hur löjligt säker "killen" är, men i övrigt ger han inte direkt något utslag på mångas radar. Robben Ford. Definitivt en av de skönare gitarristerna som finns imho. Många har ju dock inte ens hört talas om honom. hide. Lite samma sak som med Albert Lee, välkänd bland de som kan något men inte så tokigt erkänd i övrigt, visst, okänd vore det ju absolut fel att kalla honom med tanke på hur många miljoner skivor X-Japan (samt hans soloprojekt) sålt till dags datum. Hur som helst en otrolig känsla för melodier. Nu orkar jag inte tänka mer :)
Look with your own eyes - See with your own mind
IA eklundh. Världens absolut bästa gitarr virtuos enligt mig. Han spelar i stort sett lika snabbt och rent som yngwie och han spelar mkt bättre än Vai rent allmänt. Plus, han är typ hälften så gammal som båda dom två. Lyssna bara på Freak Guitar för några sjuka instrumentala spår.
fantalight P15 Nog för att jag älskar IA... men att påstå att han spelar bättre i allmänhet än Vai? Ursäkta? Va? Däremot märks det väldigt tydligt att han har fått mycket inspiration från Vai. Han har dock inte alls samma flyt eller känsla för melodier som Vai även om han inte på något vis är dålig, tvärtom förbannat skicklig. Men att han skulle vara bättre än Vai? Uh.. va?
hihi, jagf har inte hört allt för mkt med vai. Jag ar passion and warfare men jag tycker att IA är intressantare att lysna på. Jag ska förövrigt gå på hans seminarium den 13 april här i piteå.
IA är absolut något av det bästa Sverige har att erbjuda, har samtliga skivor han har gett ut såväl under Freak Kitchen som Freak Guitar... så tro inte att jag missunnar honom på något vis... men Vai är liksom Vai. Dessutom har han en mer distinkt stil än IA imho.
Mick Mars i Mötley
Ni kanske undrar varför kvaliteten på filmen är som den är... ja, det är ju bara för att det är så.
TVI!!1!!!!!!!!!! vilka skämt ni e. underskattade: marc ribot arto lindsay
jo, vai är vai. Utan vai skull eju inte IA spela som han gör alls. Så... Ia snor från vai och förbättrar det. Dock så HATAR jag IAs sångröst. Han är världens mest medelmåttiga sångare.
Mest underskattade gitarrister: Sonny Landreht,Johnny Thunders Mest underskattade trummis: Clem Burke
Var är den obligatoriska "jag-posten" då?
That's my mother you're pissing on.
Jag.
That's my mother you're pissing on.
fantalight P15 Inte heller där håller jag med dig, gillar IA:s röst skarpt! rim-bagdad Vem pratar du med egentligen? :) C493R47 I vilken värld är Jimi Hendrix underskattad menar du?
PenDragon P21 smaken är som baken :) jag gillar inte helelr Stings sångröst men jag älskar Geddy Lees.
fantalight P15 Jodå, det är givetvis en smaksak, så länge du inte påstår att han sjunger falskt är jag nöjd ^^
det gör han inte. Han sjunger inte dåligt, men han sjunger tråkigt.
Mja smaken är som baken, jag håller inte med för fem öre ^^
För tusan... :) Varken IA, Robben Ford och Albert Lee är ju särskilt underskattade egentligen. Jag säger Shawn Lane och Guthrie Govan!
shawn lane är skadat underskattad. Han är typ äckligt bra och äckligt cool
elefanten P19 Det beror ju som sagt på hur man ser på saken, gällande IA är det lite skrämmande att en överlägsen majoritet av den musiklyssnande befolkningen inte känner till Sveriges i särklass bästa gitarrist. Gällande Robben Ford och Albert Lee är de ju välkända bland insatta, men jag tycker ändå inte de får så mycket uppmärksamhet som de förtjänar.