I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-10-18 02:25

Mew

Några som lyssnar på dem här?

Såg lite av deras spelning på Hultsfred, men har inte upptäckt dem på allvar förrän nu. Tydligen har de precis släppt en ny skiva också, men hittills har jag bara hunnit med de tidigare.

För er som inte hört dem, prova tex: 156 , Panda eller Wheels over Me . Det är svårt att exakt beskriva genren, men något slags mellow pop/rock är det väl.

www.mewsite.com

Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-10-18 13:37
Har hört några enstaka låtar, typ 156, Snow brigade, Comforting sounds osv. men tycker inte att de är speciellt bra. Fast låtarna jag räknade upp är rätt sköna ändå.
Still in the bridge

2005-10-18 15:53
dom är helt underbart pretto och bra, jag har velat se dom i flera år, och när jag äntligen fick chansen på hultsfred så...ja, jag vet inte vad jag gjorde istället men jag missade odm i alla fall.
jag tar tillbaka allt jag skrev

2005-10-18 17:19
nil:

du missade inte mycket, tältet var smockfullt och kokhett. fast det ska tydligen ha varit grym scenshow, själv gick jag så jag vet inte.

2005-10-18 17:33
Tänkte gå nu när dom var i sthlm men det var utsålt och jag orkade inte fightas om de extra biljetterna med massa popfolk så jag sket it men vad jag hörde så var dom väldigt värda att se live. Just det som megamanton nämnde så kan jag tänka mig att sångaren inte alls kan hålla samma nasala klass på sin röst som på skivorna.

156 är bäst , därmed basta. Jag tycker att för mycket av hans röst är helt enkelt för mycket därför är inte dom några stora favoriter men lite i taget så går det väl an.

2005-10-18 17:45
156 är galet bra, fattar inte att den inte blev singel.

2005-10-18 20:09
refused - jo det blev den
jag tar tillbaka allt jag skrev

2005-10-18 20:15
nil:

är du säker? den står inte med under singlar på hemsidan, men väl tre andra låtar.

2005-10-18 21:40
Refused: Det gjordes i alla fall en video till den, som gick på MTV Up North.

Jag tycker inte att de är jättebra. Några låtar är fantastiska och några riktigt dåliga. Konserten på hultsfred var sådär, jag fick bara massa blixtar i ögonen och blev trött. Men min kompis grät 45 minuter efteråt för att han tyckte det var så bra.
Rehab is for quiters.

2005-10-19 10:47
156 har jag faktiskt aldrig ledsnat på och jag ledsnar väldigt lätt på låtar
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //

2005-10-19 21:01
dom är ett av de bästa banden jag sett live tror jag.
helt överjordiskt underbart
A Place Called Won't Be There

2005-10-21 00:21
Dom är jävligt bra...mysiga låtar...
*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*

2005-10-24 00:08
Ok jag får väl ge mig ang singeln =)

Iaf så är det en nåt så sjukt bra låt. Har tagit sig överst på "topplistan" i min iTunes på bara en vecka, och jag är inte det minsta trött på den.

2005-10-24 01:03
De gamla låtarna är mycket bättre..
eller jag bara skoja!