I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bluesgubbar i nåt tv-program

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-10-18 01:25

Bluesgubbar i nåt tv-program

Minns att det var ett soft TV-program för ganska länge sen (1-2 år?) med jävligt nice bluesmusiker. Antagligen var de ganska okända eftersom de bodde typ i husvagnar i södern, men grejerna var grymt bra... nån ville inte ha en karriär utan föredrog att köra traktor minns jag.

Nån som vet vilken dokumentär jag pratar om, och/eller vilka artister det rör sig om?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-18 01:32
Minns dokumentären väl, var folk som R.L. Burnside med.. En massa artister som ligger/låg på Fat Possum Records...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-18 02:37
Många tack för det! Hittade precis vad jag letade efter nu - rå blues förutom de gamla vanliga gubbarna (vargen, Muddy, Sonny Boy etc) :)

Kallas tydligen delta blues. Nån som kan ge tips på mer sådant?

Robert Belfour var förresten väldigt bra!