Gitarr runk
vet nån nån riktig jävla runk låt? Cacophony - Speed Metal Symphony är ju given och även Megadeth - Hangar 18 är ju också självklar. Sen så får vi ju icke glömma Yngwies alla instrumentala låtar.
we have no rights | we have no future | no reasons why Just born to die
ahh. Alan holdsworth äger dock alla andra på din lista. Sen så är ju Shawn Lane jävligt fet också. Och Jason Becker.
haha, det låter roligt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
eruption?
•pave paradise•
men låtar cristopher_Bajsnylle. inte gitarrister.
ERUPTION? hot for teacher?
•pave paradise•
Eruption är fet.
2Dope Otroligt skön låt :)
Look with your own eyes - See with your own mind
fantalight P15 Finns ingen som äger Satriani och det vet du mycket väl ^^ Känns dessutom dumt att jämföra en gitarrist som primärt lirar jazz med en som behärskar praktiskt taget varenda genre som existerar ;)
utan Alan Holdsworth skulle ju Satriani och Vai och alla knappast spela som dom gör. Han är ju föregångaren till i stort sett alla dom stro gitarristerna.
Greg Howe, Tony Macalpine, Guthrie Govan osv.. + på Shawn Lane annars.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
PenDragon P21 Pfft, finns bara en gitarrist som kan ta på sig någon ära i Satrianis spelande och det är en numera avliden Jimi Hendrix. Han är den enda anledningen att Satriani började spela gitarr. Dessutom vill jag påstå att Satriani har haft en bra mycket större inverkan på dagens gitarrister med tanke på hans tämligen lyckade studenter. Vai är en annan femma men han har jag heller inte nämnt så ^^
fantalight P15 Var det givetvis riktat mot :D
ok, jag har knappt hört satriani. Så jag ska inte säga nåt.
vilket är lite märkligt Med tanke på att jag är gitarrnörd.
fantalight P15 Ja det finner jag verkligen som märkligt :) Look into em! Min absoluta favoritgitarrist alla kategorier!
Metallica kill em all plattan.. Kan ju runka hela skivan i sträck :D
varföräör det märkligt? jag lägger enr tid på att spela istället föratt sitta och tanka snabba gitarrister på dc.
vad?
Du säger en sak, sen när jag bekräftar vad du säger beter du dig som om du inte alls förstår vad jag pratar om? :) "snabba gitarrister" - Vi pratar om Satriani, inget annat, han sträcker sig några mil längre än till "snabb gitarrist"
jag sa Vad? till crist.... robin.
Och tanken slog inte mig att jag också reagerade på det du skrev innan dess? :)
jo. Nu gjorde det. Men att tänka före man talar är som att torka sig i röven innan man skiter.
Finns en del shredders, men om du är intresserad av riktigt avancerad akustisk samspelning, checka Paco de Lucia, John McLaughlin och Al di Meola. Satriani är f.ö. en klass över de flesta andra han förknippas med.
GAIA P23 Instämmer till fullo :)
Vital Transformation med Mahavishnu Orchestra (McLaughlin)-grym!!! Sen håller jag med om Megadeths Hangar 18. Duellen på slutet är mitt favorit runk solo. Under 80-talet släpptes mängder av runk-skivor med grupper som Cacaphony och Racer X. Glöm inte Vinnie Moore heller om man gillar runk (vilket jag överlag inte gör)...
jag tycker runk är jävligt tråkiigt. Jag gillar mer typ känslofulla solon. Som tex Neil youngs. Hans solon är ju liksom bara känsla.
världens bästa gitarrist är enligt mig typ David Gilmour. Han är fan så lite runk det kan bli. Och sen är Buck Dharma också jääävligt skön. Tycker han är grymt underskattad. Han är även min favoritsångare. Vad det här har med tråden att göra förstår jag inte.
Alltså den absolut bästa. Lär nog vara: 10-joe_esposito_-_youre_the_best jävla topplåt, sätt den på repeat och bouncea på
surfing with the alien
•pave paradise•
Alla låtar över 1,30 samt låtar med solon e gitarrunk!
Vår Del Av Stan
alla låtar under 1.30 är antingen jävligt dåliga eller inte ordentligt hemladdade.
vad exakt är gitarr runk? :S
eruption är definitionen av gitarr-runk
•pave paradise•
lhabia naj. Håller inte med dig där. Iofs är den det eftersom ahn spelade in den för att visa sin skills. Men den är itne så runkig därför att den a, är väldigt enkel att spela. b. inte innehåller några långa sweeppickningar eler arpeggios. Iaf itne vad jag minns.
tanka låten Cacophony - Speed Metal Symphony DÄR har vi ÄKTA runk. Lixom 9.43 min långt arpeggio :S
gillar man metal så: Ishiwatari Daisuke - Holy Orders
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...