I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-09-27 10:45

Linkin Park

E de bara jag eller är dom galet bra?
Alla låtar e ju bara så sjukt on point och musiken helt underbar.
De är verkligen ingen kliche, eller bara ett band i högen.

Verkligen bra texter o allt.

Fler som gillar dom här inne hoppas jag?

Favoritlåtar.. hmm.. alla typ!
Har ni inte checkat in dom så gör det..

Deras första 3 skivor är verkligen något man ska ha.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-27 10:54
E de bara jag eller är dom galet bra?

Det är nog bara du. :D

Nej, men, helt seriöst iaf tycker jag varje låt låter ungefär likadan, eller iaf på Hybrid Theory så är låtarna uppbyggt på exakt samma sätt.

1. lugnt intro
2. *BAM WOOWOW DISTORTION*
3. vers av mike ELLER chester
4. bridge med både mike + chester
5. refräng med chester
6. repeat steps 2-5, x antal gånger
7. outro

tror jag lyssnade igenom skivan och bevisade ungefär detta på varenda låt. plus att skivan bara är vad, 42 min? weak!

allt det nyare jag hört är ännu sämre. :|
kichi

2005-09-27 10:54
uppbyggda*
kichi

2005-09-27 11:01
någonstans mellan 5-7 kommer också vad jag kallar "chester-skriket", dvs han smyger sig på där mellan något instrumental och skriker som en galning, sedan kommer refrängen igen, sedan outro, sedan slut.

</analys>
kichi

2005-09-27 13:48
det är ett riktigt bra band. de gör catchiga låtar, skriver sitt eget material och skriver bra texter. men jag gillar dom inte.
•pave paradise•

2005-09-27 13:53
Linkin Park Suger
Linkin Park Gay
Linkin Park pojkband

2005-09-27 18:33
zulu_nation och lhabia sa det.
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2005-09-27 21:31
vänta?
visst vare du som startade en tråd om Yngwie malmsteen också?
hardu hamnat i den sämsta musikperioden i ditt liv eller vad är det?

2005-09-27 21:32
nä. såg nu att det inte var det.

2005-09-27 23:55
miaz:
sug min k*k.

fantalight: gå o lägg dig snorunge.

zulu_nation:

lol. pojkband?

inget i deras texter är ens i närheten av att förstås av små pojkar som du. gå o slicka din mor.

helena:
ok. sönderanalyserar du alltid musiken?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-28 00:46
Vissa låtar är ju grymt bra, det går ju inte att komma ifrån. Men visst är dom lite enformiga.

Sen är det också lustigt vad "töntigt" det blir att lyssna på ett band så fort dom blir för kända.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-09-28 06:26
AEAP

näe, det gör jag inte. men i detta fallet var det svårt att undgå, jag märkte mönstret ganska snabbt och är många andra som påpekat det med.

ta det lite lugnt med insults också va, helt onödigt. :D det är ju bara deras åsikt ;>
kichi

2005-09-28 08:40
det är ett riktigt bra band. de gör catchiga låtar, skriver sitt eget material och skriver bra texter. men jag gillar dom inte.

återigen. btw så har helena_ mer vett än de flesta i musikforumet, så hush up!
•pave paradise•

2005-09-28 10:12
helena:

haha jag vet ja va lite full igår o tyckte de va fett onödiga inlägg så ja skrev lika onödiga tillbaka.

ja dom e lite enformiga men ack så jävla bra texter o musik. Det går hem alltså.

ihaba: kanske det, men det var itne helena som skrev dedär.

2005-09-28 10:36
same goes for you lhabia ;D

AEAP: haha, no worries. självfallet får man tycka om musiken trots att den är lite enformig, kan ju vara helt okej för det ^_^
kichi

2005-09-28 16:01
Refused
Sen är det också lustigt vad "töntigt" det blir att lyssna på ett band så fort dom blir för kända.

hade Linkin park varit ett underground garageband, hade jag fortfarande hellre lyssnat på my heart will go on.

2005-09-28 16:10
" hade Linkin park varit ett underground garageband, hade jag fortfarande hellre lyssnat på my heart will go on."

haha :D , så jävla sant!
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2005-09-28 16:13
helena: har också märkt det där uppenbara mönstret av det jag hört på radion.. vill dock tillägga den återkommande grejen när sångaren upprepar vad rapparen just rappat.. lite halvtyst och smygbögigt efterekande.. "tryed so haaaaaard..." ;)

2005-09-28 16:13
*tried

2005-09-28 16:16
Filbunke: haha! glömde den biten :D
kichi

2005-09-28 16:50
Miaz:

hade Linkin park varit ett underground garageband, hade jag fortfarande hellre lyssnat på my heart will go on.

Ingen kläckte såna lustigheter efter att ha lyssnat på dom, innan dom började spelas på MTV. Jag låter det tala för sig själv.

2005-09-28 16:52
Miaz

Tror nu folk runt om i världen har mer att säga om Yngvie än vad en liten unge på ett community i Sverige, ^^

2005-09-28 16:56
Miaz:

du har ju inte ens lyssnat på va dom säger.
Dom e svinbra, fatta!

2005-09-28 16:58
tycker det är ett band som håller klass, visst är deras låtar väldigt lika, gör inget enligt mig, tycker de är bra för det, meteora är för övrigt ett jäkligt mycket bättre album än deras första hybrid theory, meteora är det mycket bättre texter i grymmare beats, inte heller lika mycket onödigt brölande, som i första skivan.

hoppas de kommer med en ny skiva snart, deras senaste med linkin var inte så jättebra enligt mig, om man bortser från bladningen av 99 problems/Points of authority, den var jävilgt cool.
Från Skåning Till Norrlänning!

2005-09-28 16:59
buffalo:

hybrid theory och meteroa e precis exakt likabra.
remix skivan är också bra!

den med jay z e kass ja, de e bara för de inte funkar helt enkelt.

2005-09-28 18:32
Personligen tycker jag Linkin gör diggningsbar musik, absolut att jag kan t.ex. chilla på Linkin i bilen. Ofta ser låtarna likadana ut strukturmässigt, precis som Limp Bizkit. Vissa kallar det fattigt och förutsägbart men då vet man iaf alltid vad man får. Lite play safe om man säger så.

2005-09-28 18:46
linkin park är en produkt
jag tar tillbaka allt jag skrev

2005-09-28 19:05
nil:

oj vad vettigt skrivet

gaia:
visserligen, men även om det är lite förutsägbart så är det så sjukt gjutet också.

2005-09-28 20:11
Haha, finns inget bättre än folk som blir förbannade på såna som tycker att den musik de lyssnar på är crap. :D
Vi har två såna personer här i tråden, tänker dock ej nämna namn. Känn er träffade.
Still in the bridge

2005-09-28 20:12
Refused
Ingen kläckte såna lustigheter efter att ha lyssnat på dom, innan dom började spelas på MTV. Jag låter det tala för sig själv.

anledningen:
jag hade inte hört dem föränn de gick på mtv. så i mitt fall är det inte så jävla konstigt att jag inte snackat skit om dem innan dess.
och att tro att folk snackar skit om dem för att de går på mtv är fan bara löjligt, för linkin park är tamefan den vidrigaset smörjan som finns.

GAIA
Tror nu folk runt om i världen har mer att säga om Yngvie än vad en liten unge på ett community i Sverige, ^^

och sen när började jag bry mig om vad Trebor från Berlin tycker om Yngwes gitarrkuk?

2005-09-28 20:14
Miaz

Försök med alla communities, grupperingar, media, kritiker, insatta o.s.v? Sök på Yngvie på vilken sökmotor så ser du snabbt att han placeras i samma fack som Satriani, Blackmore, Vai, Dio och många fler. Han har sin plats i hårdrockhistorien gjuten så det spelar egentligen ingen roll vad du tycker.

//Pz

2005-09-28 20:20
GAIA
och sen när började jag bry mig om vad Trebor från Berlin tycker om Yngwes gitarrkuk?

2005-09-28 20:27
vänta?
visst vare du som startade en tråd om Yngwie malmsteen också?
hardu hamnat i den sämsta musikperioden i ditt liv eller vad är det?

Tydligen gör du ju det ditt skämt... ^^

2005-09-28 20:30
va?

2005-09-28 20:42
AEAP P23 Jadu gå och sug din fars balle

Hör det inom populär kulturen kan Linkin Park klassas som ett pojkband.. Och mot det jag lyssnar på så är Linkin Park ett pojkband Slå upp BLACK METAL

2005-09-28 21:09
Den här tråden skulle lika gärna kunna tas bort. Det är då själva fan att ett band som inte på något sätt är kontroversiellt orsakar sån jävla rabalder.
Still in the bridge

2005-09-28 21:29
zulu_nation:
för din info så är min farsa döende. men de kan du ju inte veta så de ska ja inte klandra dig för.
men fortsätt slicka din mors anal din lilla snorunge.

clydisch:
varför tas bort?
det är ett jävligt bra band, de va allt ja ville säga me tråden.
Det ÄR ett bra band.
för övrigt håller jag med om att de e roligt me folk som blir lacka när deras älsklingar blir dissade.

nu ville ja dock bara upplysa om ett väldigt väldigt bra band.

2005-09-28 21:32
för mig kommer linkin park alltid vara ett fjortis band med låstsas djupa texter. Dom kan lägga in hur många "pain" "Suicide" "misery" dom vill i sina texter. Men dom ändå inte djupa.
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2005-09-28 21:35
fantalight:
e du ännu en snorunge som tros dig veta eller?

deras texter är väldigt långt från fjortis

2005-09-29 00:51
Miaz:

Jag skiter väl i när du hörde dem först, det är ju fortfarande tydligt varför du "tycker" som du gör.

fantalight:

Du menar att nu när du fyllt femton har du vuxit ifrån sån "fjortismusik"?

2005-09-29 01:17
Refused
det är ju fortfarande tydligt varför du "tycker" som du gör.
ojdå. kandu förklara?

2005-09-29 01:21
du tror alltså att jag tycker att dom är värdelösa på att skriva och framföra musik för att dom visas på mtv?
hardu ägnat livet åt psykologi eller?
för du ser rakt igenom mitt skitsnack.
klapp klapp.

2005-09-29 01:26
Miaz:

Ok jag ska förklara:

Dom är rent objektivt skickliga musiker, dvs bra på att spela+sjunga. Man behöver inte gilla genren eller deras låtar, men när du säger att det är det värsta du hört osv osv så visar du med all önskvärd tydlighet att du skiter i hur det faktiskt låter och istället kör på vad du hoppas verkar coolt.

Sådär, krävdes ju inget liv ägnat åt psykologin för det..

2005-09-29 01:35
att dom är skickliga musiker betyder väll ändå inte ett jävla skit?
misfits är en av mina absoluta favorit grupper, och ingen förutom danzig var särskillt bra på att spela sitt instrument, trots detta har dom inte gjort en enda dålig låt.

sen får du gärna fortsätta tro att, trots att linkin parks musik smutsar ner en människas musiksinne värre än något annat, jag säger det för att vara cool.
vilket jag egentligen inte har något emot att någon tror ,
för ifall jag visar mig cool på samma gång jag visar min avsky mot ett av världens vidrigaste band, så slår jag två flugor i en smäll.

2005-09-29 01:39
sen, självklart, hade linkin park varit lika stora som zzebra hade jag inte brytt mig lika mycket, men när en skitgrupp blir sådär stora, så sänker dom människans standard, för att alla, oavsett vare sig de vill det eller ej, måste stå ut med deras jävla skit.

2005-09-29 01:46
Miaz:

Nyss sa du att dom var kassa på att framföra musik, nu erkänner du att dom är skickliga?

Och jo, det spelar "en jävla roll" om ett band kan spela eller inte. Det finns gott om band som spelar liknande rapmetal, men gör det betydligt sämre. Dom är det iofs inte lika tufft att hata.

2005-09-29 02:01
att vara skicklig betyer inte att man är bra på framföra musik,
möjligen att man är gud i studion.
men många artiser på scen blir så jävla mycket sämmre.
för helt allvarligt, de gånger jag råkat blippa förbi och se jayz på scen med linkin park, och hört sångarn sjunga, så låter det faktikst riktigt illa.

jag sa inte att det var obetydligt att en musiker är skicklig.
tror det spelar en jävla roll i en massa fall.
men på dig lät det som att anledningen till att linkin park är bra, är därför att dom är skickliga musiker.
(då är det inte så jävla konstigt heller att folk avgudar Yngwiee Malmsteen)
och då gav jag dig en grupp som är genialiska låtskirvare, men kassa på att spela sina instrument.

2005-09-29 08:07
fyfan..fatta! bra band, ogillas av många
•pave paradise•

2005-09-29 16:11
miaz:
jesus, du e verkligen full of shit man!
get ur mind straight. peace.

2005-09-29 16:17
Miaz:

Det kan väl sammanfattas såhär: jag har egentligen ingen aning om varför just du hatar Linkin Park. Men att det är en stor följa John-effekt på det kan du ju knappast neka till, och sån gruppmentalitet gör en ju lite trött.

2005-09-29 16:50
anledningen till att jag stör mig så jävla mycke på stora skit grupper,
är därför att jag måste höra skiten vart jag än går.
se deras skitreklam, se dinosuriefigurer med namnet Linkin parkasourus. när och varför sångarn bröt upp med britney spears,
och varför de byter till en långhårig gittarist, och varför de gillar Dove tvål.
jag vill inte ha den jävla informationen,
men vare sig jag vill eller inte, så kastas den i mitt ansikte.