I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

AgentSimple, Rocky Denis, Suburban kids with....

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-09-12 17:30

AgentSimple, Rocky Denis, Suburban kids with....

AgentSimple, Rocky Denis, Suburban kids with bibical names osv.
skulle den fullkomliga rubriken vara.

Är det bara jag eller låter dessa (och flera andra) i stort sett exakt likadant?

Då menar jag främst röst men även deras musik.

Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!

2005-09-12 20:13
asså rösterna är sjukt lika men f.ö inte samma grej. ma nhör ju skillnad liksom. dock har jag råkat ut för att 3 personer trott att jag suttit o lyssnat på jens när ja glyssnat på suburban kids - funeral face.
men asså just det sättet att sjunga på. dne lite mörka romantiska stämman är inte speciellt originellt. ja gskulle kunna rada upp en hel del artister med samma sångstil t ex jonathan richman, Stuart David mfl
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2005-09-12 20:25
dom placeras ju i samma fack för att dom inte spelar radio-pop ungefär. fast jag tror nog att folk som lyssnar på skwbn lyssnar nog på rocky dennis och agent simple också.
jag tar tillbaka allt jag skrev

2005-09-12 20:30
dock är agent simple rätt så oetablerad i jämförelse med de 2 andra akterna. såg agent simple live förra månaden. var inget att hänga i julgranen direkt.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2005-09-12 20:41
Rocky Dennis är död :)

Nåja, Jens Lekman har inte så mycket med SKWBN och Agent Simple att göra, däremot tycker jag att Agent Simple snott SKWBN rakt av. Det är inte bara sångstilen som liknar, utan även melodier och framförallt rytm och ljud är lånat rakt av. Det svänger rätt så bra iofs, men det är fan fult gjort.

2005-09-12 20:41
Eller iofs, jag tror att Jens lånade en ba-ba-ba-grej av SKWBN-Johan förut, så där finns det ju en koppling.

2005-09-12 21:07
cil - vadfan! agent simple bör hänga högst upp i julgranen!
jag tar tillbaka allt jag skrev