I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Omar A. Rodriguez-Lopez - A Manual Dexterity

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-09-02 21:43

Omar A. Rodriguez-Lopez - A Manual Dexterity

A Manual Dexitery Soundtrack Volume 1 fick itne plats :)

Har börjat lyssnar på den nu och det låter jävligt bra faktiskt, lite som mars volta möter deras sidoprojekt de facto. Typ. Bra grejer iaf. Nån som vet när filmen kommer? Om man tittar på deras videos lär den bli helt sjukt ful estetiskt sett iaf :P

12.

2005-09-04 19:06
ingen, huh?
12.

2005-09-05 12:22
Iof gillade jag inte alls de facto, så då känner jag mig lite skeptisk...
(infliklar att jag har en skiva med de facto till salu)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-06 12:11
jag tror du kan gilla manual dexiterity även om du inte gillar de facto
12.

2005-09-06 17:43
Iof vill jag att det ska vara mer rock, som Sparta eller ATDI. Nya Mars Volta var icke nice =(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-06 19:23
what? frances the mute är det bästa släppet, oavsett atdi, sparta, de facto eller the mars volta!
12.

2005-09-06 22:40
CrackPipe P25
Tror vi snackade om Mars Volta vs. At The Drive-in nån gång va? Vi var oense då men jag är på din sida nu.
Tycker dock om Frances... men Deloused är bättre. Sparta har jag aldrig fastnat för. Några bra låttips kanske?

meandyoursister
Säger dom att dom skäms för ATDI? Jäkla prettogubbar.
FUMF!

2005-09-06 22:44
Alex

Har för mig att det var Sparta Vs. Mars Volta, eller?

Bra låtar med Sparta är bland annat Tensioning och Cut Your Ribbon.

j-adD

Tyvärr tycker vi nog olika! Iof föredrar jag punk och svängig rock jämfört med elektro och psykadeliska grejer. Kan vara därför jag tycker som jag gör.

2005-09-06 22:47
Borde varit ATDI eftersom jag inte kan Sparta, men whatever, ska kolla upp dom låtarna.
FUMF!

2005-09-06 22:48
Alex

Har tips på en hel del låter med ATDI också...

Men för att inte glömma! Det finns hinkvis med annan fin punk/rock...

2005-09-06 22:56
Till en början kan man glömma alla de här TMV vs. ATD-I vs. Sparta vs. De Facto och inse att de gör bra musik, och kan man lyssna på alla. Har dock bara bekantat mig tillräckligt med TMV och ATD-I för att kunna uttala mig, men har hört något av både Sparta och De Facto och de är ju rätt bra också.

Men om man tänker börja välja mellan TMV och ATD-I så kan jag berätta att man går miste om massvis med bra musik.
Still in the bridge

2005-09-06 23:00
Clydish

Tackar! Berätta någonting nu som vi inte visste...

2005-09-07 02:48
Sparta är ganska tråkiga...
Har iof bara första skivan men det är inte något att höja till skyarna, dom saknar intensitet.

Kommer ni ihåg när man kunde få se at the drive-in på ztv om man hade tur. Det var tider det.

2005-09-07 12:13
CrackPipe: Om alla var helt medvetna om det som jag sade, så var det iallafall väl dolt.
Still in the bridge

2005-09-13 00:42
Sparta har jag inte orkat ge mig in på, men jag har lyssnat sönder ATDI, Defacto och TMV och TMV är helt klart favoriten. Klart de skäms, de är pretentiösa snubbar som kände att de fastnade med ATDI och inte kunde experimentera sönder allt som de ville, för lite frihet. Jag förstår dem helt klart men jag gillar ATDI väldigt mycket ändå. Allt är bra liksom, orka jämföra för mycket
12.

2005-09-13 00:43
jag tycker de bara blir bättre ju mer de spretar och ju mer experimentella de blir, jag gillar frances the mute mest av alla ATDI/DEFACTO/TMV-släpp... jag trodde många höll med men tydligen inte
12.

2005-09-13 11:21
Det är kul att tjaffsa med folk som har liknande smak. Är rätt segt att disskutera Anticon och sånt med folk som bara vill få fram hur töntigt det är och att det är viktigare att vara cool i första hand, sen kan musiken komma i andra eller tredje hand.

Annars går väl smaken i vågor. Just nu känns det skönt med lite röjigare coh gapigare, därför blir det mer ATDI. Kan vara så att frances the mute inte satt sej riktigt bara. Dom bästa albumen har en tendens att ta lite tid på sej.
FUMF!

2005-09-13 13:23
Anticon is the shizznit, men mars volta är me shizznit än atdi enligt mig. fast jag lyssnar mer på atdi just nu, mer lättlyssnat när man bara är på väg till gymmet eller nåt

frances tar tid, ja :)
12.

2005-09-13 13:47
Håller med Malmström. Vaya är ruggit nice...
Gillar Acrobatic Tenement dessutom, låtar som Star Slight är gudomliga.

2005-09-13 17:57
Star Slight kan vara det bästa dom gjort.
FUMF!