I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

At THe Drive-In - This Station Is Non-Operational

Övrig musik - Rock, pop & annat

2005-08-31 20:19

At THe Drive-In - This Station Is Non-Operational

För alla som gillar at the drive-in, kom väl ut rätt nyligen tror jag. En liten guide från hur de gick från jävligt dåligt( till bra experimentell punk ungefär, plus massa schyssta covers (på pink floyd bland annat)

Vad tycker ni som hört?

(enligt mig är relationship of command deras enda riktigt bra skiva)

12.

2005-08-31 20:22
at the drive-in finns inte längre. "One Armed Scissor" var väl deras kändaste låt..the mars volta är ju ljusår bättre.
•pave paradise•

2005-08-31 20:24
som om jag itne visste det, det är en antologi. läs igen så förstår du nog

och ja, mars volta är mycket bättre. det tycker jag med
12.

2005-08-31 22:09
Tycker att man inte riktigt kan jämföra dem. Båda är bra som fan på olika sätt.

Still in the bridge

2005-09-01 13:57
Mars Volta är bland det bästa som hänt 2000-talet, men ATDI är fan bättre.
Vad gäller This Station... så är det väl DVDn som är höjdpunkten antar jag. Det är beställd iallafall.
FUMF!

2005-09-01 18:16
Köpte "relationship of command" på chans, tog ett tag men sen satt den som en smäck, en av dem grymmaste skivorna.

Konstigt nog har jag bara hört 1-2 mars volta låtar, borde nog kolla in dem lite mer...
New Zealand Why not?

2005-09-01 20:35
Robban- P22
Om dom 2 låtarna är från Frances The Mute så har du hört typ 40% av skivan, hehe.
FUMF!

2005-09-01 21:49
Tycker att det mesta med ATDI är riktigt bra. Gillar deras äldre material då det är lite mer punk sound över det hela.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-14 13:07
Fick skivan idag och kan säga att DVD-delen var ett skämt. Tre videor, lite fotografier och en "diskografi" som endast visar släpp som är tillgängliga genom Fearless Records.
Men vänta!! Det står att jag kan lägga den i PCn och få tillgång till bonusgrejer. Fint, tre wallpapers och två "buddy icons".
Tur att den fanns en CD-skiva med musik också annars vetefan.
FUMF!