I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-08-15 11:57

Jack Johnson

Kan ni ge tips på artister i stil med Jack Johnson och Jason Mraz?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-15 22:07
ingen=
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-15 23:06
Ben Harper framförallt ..han är nog Jack Johnsons största förebild . .

Men mer i samma anda är ju:
Amos Lee
David Gray
James Taylor
Joshua Radin (fittbra)
Damien Rice
James Blunt

singer songwriter musik är oslagbart hehe ..

"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold

2005-08-15 23:07
aa håller me älskar d....gillar dock inte james blunt av nån anledning :S

2005-08-15 23:56
ok, ska kolla upp d

2005-08-16 00:34
vill du ha något lugnt och ångestladdat så ska du lyssna på Great Lake Swimmers. ..det är melankoli at its best. .helvete va bra . .

"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold

2005-08-16 19:38
Ben Harper
Donavon Frankenreiter
Van Morrison
Rickie Lee Jones
Marvin Gay
Help me, Jesus! Help me, Tom Cruise! Tom Cruise, use your witchcraft to get the fire off me!

2005-08-16 22:28
Jag satt och lyssnade i telefonen när min vän var på en jack johnson spelning för några månader sen. Fett nice änna. Tänk att se jack johnson och ben harper live tillsammans, like back in the days. Det hade vart grejer det.
Ok, back on topic igen då.

Förutom Ben harper som alla har nämnt så skulle jag även vilja lägga till Jon brion, John mayer, Tori amos, Damien rice & Yann tiersen. Inte för att det kanske är särskilt likt kanske, utan för att det är lika gött å lyssna på.

2005-08-16 23:42
Om du gillar singersongwriter så är ju Jeff Buckley ett måste.
Still in the bridge

2005-08-17 00:43
john mayer e riktigt bra också. fler som har nå att tillägga, de flesta har varit riktigt bra

2005-08-17 09:04
Det intressanta med John Mayer är att han dessutom är en otroligt skicklig gitarrist, vilket märks på livespelningar när han jammar loss lite :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2005-08-17 09:19
älskar hans medverkan på rob thomas albumet i streetcorner symphoni

2005-08-17 11:48
Jag tycker inte du ska utesluta kvinnliga songwriters heller . .jag kan verkligen rekomendera Fiona Apple och Mazzy Star , riktigt bra grejer.

Ladda ner låten "Paper Bag" med Fiona Apple och "Flowers In December" med Mazzy Star så kommer du bli frälst sen.

Vet inte om jag tipsade om Mark Kozelek innan? Han är ett givet val annars ..

Några andra som kanske inte är speciellt lika jack johnson men väldigt bra är Josh Rouse, Rufus Wainwright, Aqualung, Ed Harcourt, Gravenhurst, Iron & Wine, Kings Of Convenience, Nick Drake

2005-08-17 14:24
Citizen Cope ..tror inte så många känner till han..grymt BRA!

"Son's Gonna Rise" jag får gåshud ;)

www.amazon.com
We Love Donuts Too! - http://wldt.blogspot.com

2005-08-17 15:17
Håll utkik efter en kille vid namn Shivantha Wijesinha, osäker om hans skiva kommer att släppas under hela namnet dock. Hur som helst, otroligt talangfull snubbe. Oerhört stark låtskrivare och en förbannat skicklig gitarrist :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2005-08-18 10:58
ska hålla ögonen öppna :)